Maak kennis met: Stijn Helmonds

De Féju-familie is een nieuw lid rijker! Sinds 1 februari is Stijn Helmonds onderdeel geworden van onze supportdesk. De hoogste tijd dus voor een korte kennismaking. Want wie is onze nieuwe aanwinst? Welke kennis en ervaring brengt hij met zich mee? En waar krijgt hij buiten werktijd energie van? Je leest het hieronder.

“Aangenaam! Ik ben Stijn Helmonds, een 22-jarige inwoner van Rijsbergen. In mijn vrije tijd ben ik fanatiek gamer, sneakerverzamelaar en een heuse gadgetfanaat. Binnen mijn vakgebied ben ik vooral expert op het vlak van ICT-beheer en gefascineerd door IT-security. Met een diploma tot ICT-beheerder en wat jaren aan werkervaring op zak ben ik klaar voor deze nieuwe uitdaging bij Féju. Ik heb er zin in en ben vastbesloten om onze relaties iedere dag met een grote glimlach te bedienen.”

Stijn, namens het hele team: van harte welkom en veel succes gewenst!

Bekijk hier het Féju team.

 

 

 

 

 

 

Een minuutje met… Daniëlle Dellemijn

SHE’S making IT happen!

Onze Féju’ers; ze zijn dag in dag uit in de weer om heel Nederland van de best mogelijke ICT-oplossingen te voorzien. Om wat meer gezicht te geven aan diegenen met wie verbinding tot stand kan komen, geven wij ze één voor één het woord. Vliegensvlug, want de familie is groot. Vandaag in 1 minuutje met: managementassistente, Daniëlle Dellemijn. Over haar als persoon en het werk waar zij nog dagelijks mee in ‘de clouds’ is. Nieuwsgierig naar de werkzaamheden waar Daniëlle van ‘aan’ gaat én de activiteiten die juist voor heuse errors zorgen? Dat en meer lees je hieronder.

Daniëlle, om maar meteen te ‘booten’: wat brengt jou bij Féju in huis?

Dat is eigenlijk wel een leuk verhaal. Ik leerde Albert en Katinka namelijk kennen op het terras. We raakten met elkaar aan de praat over wijn. Ze konden niet geloven dat ik nog nooit een glas rood had gedronken en boden mij er een aan. Na een gezellige middag besloten we dat, dat (rode wijntje 😉) wel naar meer smaakte. We voegden de daad bij het woord en zetten ons gesprek een paar weken later voort op het Féju-kantoor om te bekijken wat we zakelijk voor elkaar konden betekenen. Een heleboel zo bleek, want inmiddels zit ik hier alweer ruim 4 jaar.

Wat doe je daar zoal?

Van álles! Mijn functie is erg dynamisch. Zo ben ik op de eerste plaats de rechterhand van Albert en ondersteun ik hem op tal van gebieden. Daarnaast ben ik onder andere verantwoordelijk voor de afdeling Personeelszaken en de administratie van alle leaseauto’s, notuleer ik tijdens MT-vergaderingen en beoordeel ik alle juridische documenten. Maar vergeet ook de communicatie niet. Ik zit in de redactieraad die zorgt voor de socialmediaposts en nieuwsbrieven.

Wat trekt jou zo aan in werken bij Féju?

De manier waarop we als Féju’ers met elkaar samenwerken. Iedereen is enthousiast en gedreven. Het teamgevoel is rijkelijk aanwezig en we zijn altijd bereid een stap extra voor elkaar te zetten. We roepen niet alleen: ’een team, een taak’, we handelen er ook echt naar.

Is het alleen maar hard werken? Of heb je ook voldoende tijd om op te laden?

Natuurlijk moet er hard gewerkt worden, maar er is ook zeker gelegenheid voor ontspanning en gezelligheid op z’n tijd. Is het druk, dan zetten we er met z’n allen de schouders onder. Is het rustig, dan maken we plezier want ook dat vinden we heel belangrijk.

Hoe doe je dat laatste het liefst?

Ik loop in de pauze graag een blokje om met collega’s. Even een frisse neus halen en bijkletsen. Daarnaast probeer ik alle kwartaalmeetings en uitjes bij te wonen. Zo leer ik mijn collega’s nog beter kennen.

Met welke zaken op de planning slinger jij jouw computer vol enthousiasme aan?

Start er een nieuwe medewerker, dan moet er administratief een hoop geregeld worden. Zo’n indiensttreding voer ik met alle plezier uit.

En welke activiteiten zou je wel willen deleten uit je agenda?

Hmm… dat zijn er gelukkig niet veel. Maar als ik dan toch iets moet kiezen dan is dat het plannen van afspraken waar meerdere personen bij aanwezig moeten zijn. Dat is met al die drukke agenda’s wel eens een uitdaging.

Waar sta jij bij collega’s en relaties om bekend?

Als een behulpzame, vrolijke noot, die alles en iedereen zo goed mogelijk probeert te ondersteunen.

En wat weten zij juist niet van jou?

Haha, dat houd ik lekker voor mezelf. Zij lezen immers ook mee.

Gewetensvraag: hoe is de ICT bij jou thuis geregeld? Tot in de puntjes? Of gebeurt het vooral op je werk?

In alle eerlijkheid is het bij ons thuis niet bepaald ‘high-tech’. Dat is op mijn werk wel anders!

Welke naam heeft jouw wifinetwerk daar?

Geloof het of niet maar ons wifinetwerk heeft nog steeds de oorspronkelijke naam. Erg he?!

En om met een stukje educatie te eindigen: wat is volgens jou dé ICT-tip die iedereen zou moeten weten?

Ontvang je een e-mail en twijfel je over de echtheid ervan? Wees dan alert en klik nooit zomaar op een link. Zéker niet als er in een bericht teksten staan als ‘laatste waarschuwing’ of ‘laatste kans’.

De voordelen van Teams chat

Microsoft Teams wordt vooral gebruikt voor video conference. Toch kun je er veel meer mee; daarop wijzen wij steeds meer bedrijven. Bij Féju zetten wij bijvoorbeeld de chatfunctie van Teams intensief in als intern communicatiekanaal. En steeds vaker ook extern. We leggen je graag uit waarom.

De chatfunctie van Teams is een goede vervanger voor e-mail. Van een overvolle mailbox wordt niemand gelukkig. Bij bedrijven wordt vaak ‘reply to all’ gedaan – zeker intern – terwijl de betreffende mail voor lang niet iedereen relevant is. Wanneer wij bijvoorbeeld een mail sturen naar de groep ‘Féju Intern’ worden er 40 mails gestuurd. Als iemand dan een reply to all stuurt, zijn dat al 80 mails. Enzovoort. Voor elk van die e-mails moet iemand de keuze maken wat hiermee te doen: lezen, verwijderen, archiveren, beantwoorden of… vergeten.

Ga maar eens na: hoeveel interne mails worden er in jouw bedrijf per dag gestuurd? En hoeveel tijd wordt daaraan ‘verspild’?

De nadelen van e-mail

Stel je voor: je komt terug van vakantie en ziet in je mailbox 200 nieuwe e-mails. Hoe weet jij dan welke mail het meest urgent is? Hoe weet je welke mails je als eerste moet lezen en welke niet meer relevant zijn? Klant mails met aanvragen verdwijnen hierdoor tussen de interne mails die misschien niet zo belangrijk zijn. Daarom is het sowieso goed om interne berichten te scheiden van externe.

Sneller en directer communiceren met Teams

Sinds we bij Féju de interne mails hebben vervangen door chat berichten in Teams, hebben we 40% minder mailverkeer. Bovendien chatten we per project: overzichtelijk én je hebt zo al een eerste filter, op basis waarvan je de urgentie kunt inschatten. Ook kun je zien wie beschikbaar is; je stuurt dus geen berichten aan mensen die met vakantie zijn. Je ziet in één oogopslag het hele chat gesprek (zoals bij bijvoorbeeld WhatsApp) en daarmee is het veel overzichtelijker dan e-mail. Kortom: we communiceren sneller en directer.

Teams chat: veel voordelen

Zo zijn er nog veel meer voordelen. Naast berichten kun je namelijk ook eenvoudig documenten delen. Deze documenten blijven op één plek staan en je werkt samen in hetzelfde document. Geen rondzwervende documenten met allemaal verschillende versies dus. Met één druk op de knop geef je jezelf een taak of stel je een reminder in. En je kunt Microsoft Teams natuurlijk koppelen met je Outlook mail en je projectplanning. Dan heb je niet veel andere programma’s meer nodig om effectief je werk te kunnen uitvoeren.

Workshop Microsoft Teams

Wil jij Teams ook breder gaan inzetten? De beste manier om hiermee te starten, is door te weten wat er allemaal mogelijk is. In een korte maar efficiënte workshop vertelt ICT-consultant Maarten van Esch je over de mogelijkheden, de voordelen én hij laat meteen zien hoe je Teams gebruikt. Na zijn workshop kunnen de gebruikers in jouw organisatie er direct mee aan de slag! Wil je meer weten? Bel dan even naar 013 511 50 88.

 

Meer weten over hoe wij Teams Chat gebruiken? Lees dan Thuiswerken: een snel en efficiënt werkproces inrichten.

Welkom Rob van Nunen

Het team van Féju is weer uitgebreid: Rob van Nunen is begonnen op 1 mei. Hij is al 18 jaar ICT’er, met veel ervaring in de farmaceutische industrie. Hieronder vertelt hij meer over zichzelf.

“Hoi, ik ben Rob. Vanaf 1 mei ga ik mijn best doen om het team van ICT Consultants te versterken. Maar ik zal eerst op de supportafdeling gaan helpen om zo de producten en klanten van Féju te leren kennen.

Maar wie gaat er nu eigenlijk beginnen op 1 mei? Ik ben dus Rob van Nunen, 36 jaar oud en woonachtig in Hoeven. Ben in 2016 getrouwd met Marcha en wij hebben vorig jaar een dochter gekregen.

Mijn hobby’s zijn fitnessen, wandelen met de hond, klussen in en rond het huis of bij vrienden of familie, en voetbal kijken.

Ik ben al zo’n 18 jaar werkzaam in de ICT. Hierbij vind ik de uitdaging die er iedere dag weer is ontzettend leuk. Uiteraard ook de afwisseling en de persoonlijke contacten met de klant. Bij Féju verwacht ik weer uitdaging in mijn werk te kunnen vinden. Ik kijk ernaar uit om bij te dragen aan een tevreden en gelukkige klant.

Ik verwacht dat ik me hier ook verder kan ontwikkelen in de ICT en daardoor een nog betere ICT’er ga worden.”

 

Nogmaals welkom in ons team Rob en veel plezier bij de Féju ICT Groep!

Bekijk hier het Féju team.

Welkom Maarten van den Broek

We hebben weer een nieuwe collega! Maarten van den Broek is op 1 april begonnen als Junior Supportdesk medewerker bij de Féju ICT Groep. Tijd voor een kennismaking!

Hoi! Ik ben Maarten van den Broek, 22 jaar. Ik woon samen met twee vrienden van mij en onze kat Pablo, in Oisterwijk.

Waarom wilde je graag bij Féju werken?

Ik kom net vers van mijn studie af en denk dat Féju mij een mooie instap in de ICT kan bieden. Féju sprak mij aan om verschillende redenen; van de plethora aan werkzaamheden die ze verrichten, tot de fijne sfeer die binnen het bedrijf hangt. Al met al een zeer positieve en uitdagende werkomgeving.

Wat doe je allemaal als Junior Supportdesk medewerker?

Als Junior Supportdesk medewerker hoop ik met passende, goede en snelle oplossingen te komen voor onze klanten. En ondertussen mezelf verder te ontwikkelen qua kennis en know-how op het gebied van ICT.

Wat vind je het leukst aan dit werk?

Toch wel de variatie en het klantcontact. Of het nou gaat om een printer die niet werkt, of een groter probleem, het is fijn om te zien dat een klant blij is dat ze weer verder kunnen.

Wat doe je in je vrije tijd?

Ik ben een absolute autofanaat en sta regelmatig met mijn vrienden te sleutelen aan onze wagens. Daarnaast hou ik ook van gamen; ik ben altijd wel in voor een potje racen in bijvoorbeeld Assetto Corsa of iRacing.

Ook ben ik regelmatig te vinden op een aantal festivals, waar ik jaarlijks met mijn vrienden heen ga.

Nogmaals welkom in ons team Maarten en veel plezier bij de Féju ICT Groep!

Bekijk hier het Féju team.

Sponsorcontract Joris van Gool verlengd

Joris van Gool gaat samen met Féju op weg naar de Olympische Spelen Parijs 2024! Vorige week heeft Albert het sponsorcontract van Joris verlengd. Op de website van Joris is het volgende dubbelinterview te lezen:

“Wat vervoer betreft hoef ik me voorlopig geen zorgen meer te maken, mijn mobiliteit is voor drie jaar gewaarborgd”, vertelt Joris van Gool. Albert Jakobsen van Féju ICT Groep neemt wederom deze zorg bij Joris weg, net als voorgaande jaren. Op de vraag waarom Féju Joris sponsort, is Albert heel duidelijk: “Ondernemen is topsport. Alles moet kloppen en alles moet optimaal zijn om tot het beste resultaat te komen. Voor Joris geldt precies hetzelfde. Hierin vinden wij elkaar. Met deze gemeenschappelijke visie vind ik het alleen maar mooi dat ik Joris kan helpen en kan ontzorgen. Joris kan zich nu volledig toeleggen op zijn weg naar Parijs.”

Upgrade auto

De auto waarin Joris reed, moest helemaal gestript worden. “Je kunt natuurlijk niet rond blijven rijden in een auto met de verwijzing naar Tokyo”, aldus Albert. Er werd een nieuw ontwerp gemaakt. De voorzijde is nu zwart. Aan de zijkanten prijst een foto met daarop Joris die de driekleur vasthoudt. In een zwarte cirkel staat Parijs 2024. In het klein staan zowel de Franse als Nederlandse vlag. “Het lijkt of ik nu in een compleet nieuwe auto ga rijden. De auto oogt veel sneller en sportiever, dit past helemaal bij mij”, lacht Joris.

Toekomst

Met het wegvallen van de A-status is Joris helemaal afhankelijk geworden van sponsoren zoals Féju. “Doordat ik de auto kan blijven rijden, kan ik in ieder geval overal komen. Dat is voor een atleet niet geheel onbelangrijk.” Samen met Féju wordt nu gekeken of de samenwerking verder uitgebreid kan worden. Albert legt uit: “Wij willen kijken wat voor Joris nodig is om hem verder te ondersteunen. De eerste stap, het beschikbaar stellen van de auto, is nu gezet. Binnenkort zal duidelijk worden of wij nog meer voor Joris kunnen betekenen.”

Féju kerstfeest 2020

Het Féju kerstfeest was dit jaar anders, maar niet minder bijzonder. Alle collega’s werden feestelijk ontvangen bij Auberge du Bonheur in Tilburg. Terwijl zij in hun auto bleven zitten, werden ze verwend met een glas bubbels, amuses, alcoholvrije gluhwein, bitterballen en ga zo maar door. (meer…)

Thuiswerken: een snel en efficiënt werkproces inrichten

Thuiswerken maakt samenwerken lastiger. Hoe richt je je werkprocessen zo in dat er toch korte lijntjes zijn tussen collega’s? Hoe zorg je dat collega’s toch even snel kunnen sparren, elkaar blijven helpen en hun kennis blijven delen? Die vragen krijgen wij regelmatig van onze relaties. Daarom vertellen we hieronder hoe wij dit bij Féju hebben ingericht.

Vóór de coronacrisis, liep je even snel naar een collega om iets te vragen. Nu komt het voor dat je die collega wekenlang niet (live) ziet. Je stuurt een mailtje, krijgt een mailtje terug en zo kan dat weken doorgaan. Wanneer je snel iets wilt terugvinden, is dat niet eenvoudig. Ellenlange mailconversaties in overvolle mailboxen, vaak niet gearchiveerd per project. Herkenbaar? Daar gaat veel kostbare tijd verloren. Bovendien verdwijnt het teamgevoel. Gelukkig kan het anders.

Samenwerken op afstand

Een deel van onze collega’s is vrijwel altijd buiten de deur. Dat was vóór corona al zo en daar zijn we bij Féju aan gewend. Met hen communiceren we altijd op afstand. Consultant Roel Marcus bijvoorbeeld, reist de hele week van relatie naar relatie en komt soms wekenlang niet op kantoor. Toch heeft hij heel regelmatig contact met collega’s van verschillende afdelingen en hij deelt zijn kennis met het hele team.

Onze consultants, maar ook collega’s van support, planning en sales werken nu veel thuis. De grotere afstand, letterlijk en figuurlijk, zorgt ervoor dat zij minder contact hebben met elkaar. Operationeel manager Anton van Dam vertelt: “We beseffen dat het korte praatje bij de koffieautomaat eigenlijk heel waardevol was. Gezellig, maar ook functioneel. Tijdens het thuiswerken, gingen we steeds meer communiceren via WhatsApp. Direct met een collega, maar ook in de Féju appgroep. Het nadeel daarvan is, dat het onoverzichtelijk is. We hadden behoefte aan meer structuur. Daarom hebben we de afgelopen maanden onze werkwijze voor thuiswerken steeds verder geprofessionaliseerd. De tools die we daarvoor het meest inzetten zijn Microsoft Teams en Yammer.”

Thuiswerken met Teams chatfunctie

Bij Féju werken mensen van verschillende disciplines samen aan verschillende projecten voor verschillende relaties. “Om snel, eenvoudig en efficiënt te schakelen met collega’s op normale werkdagen gebruiken we Microsoft Teams. Deze tool werkt perfect voor communicatie tussen support, consultants, sales en planning. Je kunt elkaars agenda inzien, documenten delen en op verschillende manieren met elkaar communiceren. Direct één op één, maar ook in een groep. Elke collega heeft Teams als applicatie op zijn of haar werkplek geïnstalleerd staan. Dit start op bij aanvang van het werk en zo ben je de hele tijd bereikbaar en up-to-date.”

Anton licht dit toe aan de hand van een voorbeeld: “Support heeft een vraag en stelt die via MS Teams aan de betreffende consultant. De consultant ziet de vraag binnenkomen – omdat de app altijd actief is op zijn laptop – en beantwoordt deze direct in de chat. En vice versa. Zo hebben ze heel snel en efficiënt contact. Ik besef dat ik hier de ideale wereld schets, want een collega kan natuurlijk op de wc zitten, aan de telefoon of in een bespreking zijn, maar dan reageert hij of zij direct daarna en is de vraag alsnog snel beantwoord. Veel sneller dan per mail.”

Snel schakelen bij een calamiteit

Een situatie waarbij snel schakelen noodzakelijk is, is bij calamiteiten. “In MS Teams hebben we een team aangemaakt voor calamiteiten, dat is met name handig bij storingsdiensten. Hier kun je in één keer je calamiteit droppen bij alle relevante collega’s. Dan krijg je snel reactie en hulp. Er is altijd wel iemand die kan helpen met zijn ervaring, kennis en kunde. We hebben een aantal jongens die vaak snel reageren met een technische oplossing. IT en Telecom werken hierin natuurlijk samen. In de groep zit bovendien de collega die het meest weet van de werkprocessen van de betreffende relatie. Doordat meerdere mensen meelezen, is bovendien iedereen direct op de hoogte. Want soms kan de oplossing voor meerdere relaties belangrijk zijn. Ideaal.”

Kennis delen met Teams

Ook de sales afdeling maakt veel gebruik van Microsoft Teams. Erik-Jan van der Meijs: “We hebben bijvoorbeeld een eigen Wiki ingericht om kennis te delen. Over vrijwel alle producten is informatie te vinden, niet alleen van de leverancier zelf, maar ook gebruikerservaringen. Deze kennis delen we in Teams met collega’s van de andere disciplines, omdat zij dit ook moeten weten. Verder zetten we Teams in voor remote (video)vergaderen en bellen. Intern maar ook met externen. De kwaliteit van de verbinding is erg goed. Bovendien biedt het gemak en gebruiksvriendelijkheid. Niet alleen voor IT’ers”, lacht hij. “Als je een laptop kunt aanzetten, dan kun je dit ook. In het begin van de crisis zagen we nog veel relaties die Zoom gebruikten. Het grote voordeel van Teams ten opzichte van Zoom is de betrouwbaarheid. Daar hoef je bij Teams nooit aan te twijfelen.”

Microsoft Teams meer dan videobellen

Door de corona crisis heeft het gebruik van Microsoft Teams een enorme vlucht genomen. In zes maanden tijd is het aantal dagelijkse gebruikers met 50% gegroeid naar 115 miljoen mensen wereldwijd, zo maakte Microsoft bekend vorige week bekend. Anton: “Teams ontwikkelt zich tot een allround applicatie die zakelijk gezien alsmaar belangrijker wordt. Je kunt daadwerkelijk samenwerken in teamverband en informatie in één keer delen met iedereen uit het team. Je kunt andere applicaties koppelen waardoor je snel en efficiënt je werk kunt doen. En het daagt je uit om te bekijken hoe je zaken nóg slimmer kunt inregelen met elkaar. Workflows en automatische magische dingen, ik zie het steeds vaker voorbijkomen. Ik ben ervan overtuigd dat mail uiteindelijk verdwijnt en we vooral MS Teams – en alles daaromheen en daaraan vast – gaan inzetten. Omdat ik niet precies weet wanneer, kan ik er geen krat pils opzetten. Maar anders had ik het gedaan!”

Microsoft Yammer

Naast Teams wordt bij Féju steeds meer gebruik gemaakt van Yammer. Deze Microsoft tool is minder bekend, maar zeker de moeite waard. Anton: “Dit is voor Féju de plek waar we informatie delen met elkaar. Teams gebruiken we voor dagelijkse business en projecten, Yammer meer voor algemene zaken. Bedoeld voor een specifieke groep of voor iedereen. Daarvan krijg je geen push notificaties en je hoeft er ook niet elke dag te zijn. Maar het is wel interessant om gedurende de week eens te bekijken.”

In Yammer wordt verschillende soorten info gedeeld: “Informatie die leuk, relevant en interessant is, maar minder urgent. Het is een plek waar je leuke content kunt vinden én delen over je collega’s of ontwikkelingen binnen ons bedrijf. Complimenten, of interessante artikelen om anderen beter te maken. Of privézaken, zoals de collega die ons op de hoogte hield toen hij op het punt stond om vader te worden. Natuurlijk delen we er ook regelmatig geinige dingen. Je kijkt op Yammer op een moment dat je daar zelf behoefte aan hebt en tijd voor hebt. Want je wilt natuurlijk geen leerzame of lollige dingen missen!”

Meer informatie

Beide Microsoft tools zijn beschikbaar als app op je telefoon én computer en ook via de browser van je telefoon en computer. Wil je deze snelle en efficiënte manier van samenwerken inpassen in jouw organisatie? Even sparren kan altijd. Bel gerust met één van onze consultants. We helpen je graag met advies en implementatie.

 

Lees ook:
Thuiswerken: 6 tips voor je thuiswerkplek
Efficiënt en comfortabel thuiswerken: wat heb je nodig?
“Microsoft Gold Partner, daar zijn we heel trots op!”

“Microsoft Gold Partner, daar zijn we heel trots op!”

Tijdens de corona periode heeft Féju geïnvesteerd in het nog verder bijspijkeren van de kennis binnen het team. “Om onderscheidend te blijven, willen wij dat alle collega’s beschikken over een hoog kennisniveau. Op die manier kunnen wij onze kwaliteit waarborgen voor onze relaties”, legt Albert Jakobsen uit. “De afgelopen maanden hebben meerdere collega’s certificeringen behaald in verschillende vakgebieden. Een voorbeeld daarvan zijn de vele certificeringen voor Microsoft, wat resulteerde in de Microsoft Gold Partner status voor de Féju ICT Groep als geheel. Een fantastische teamprestatie, die gevierd mocht worden!” Hieronder vertellen we om welke certificeringen het gaat en vooral: wat u daar aan hebt!

Bij Féju zijn of worden alle ICT-consultants opgeleid in de Microsoft leer. Zij behalen certificaten voor Microsoft 365, maar ook voor de andere kennisgebieden, zoals Windows Server. Alle behaalde Microsoft certificeringen moeten blijvend onderhouden worden om deze ook na de maximale geldigheid van twee jaar aan te houden.

Pieter de Bruijn, Sales Manager: “Niet iedereen beseft dat Microsoft zelf alleen producten beschikbaar stelt. Het adviseren in de keuze voor een product en vervolgens het implementeren van de oplossing, daar heeft Microsoft haar partners voor. Hoe hoger de status van het partnership, hoe beter het advies dat u kunt verwachten.”

De consultants beginnen (meestal) op het Fundamentals niveau, stromen door naar Associate en sommigen gaan door tot het niveau van Expert. “Met deze cyclus verzekeren we onszelf van het paraat hebben van alle relevante én recente kennis en expertise voor onze consultants. Zij hebben aantoonbaar brede en diepgaande kennis van alle facetten van Microsoft 365 en van de nieuwste technieken. Als Féju-relatie krijgt u dus een allround advies.”

Microsoft_Expert

Nick van den Heiligenberg was de eerste die het hoogste niveau behaalde en al snel volgde Maarten van Esch. Zij hebben de afgelopen maanden keihard gestudeerd en al hun examens gehaald. Nu mogen zij zich Microsoft 365 Enterprise Administrator Expert noemen. Marco, Rick en Raimo behaalden het Associate niveau; Tom, Orlando, Rudy en Bjorn het Fundamentals niveau. De andere consultants zijn bezig met Fundamentals en ook onze collega’s op de sales afdeling gaan geschoold worden tot het Fundamentals niveau, zodat zij nog beter worden in hun advisering.

Microsoft Gold partner

Met alle behaalde certificeringen mag de Féju ICT Groep zich voortaan Microsoft Gold partner noemen. Er zijn niet veel ICT-dienstverleners die deze Microsoft status hebben. “Dit partnership toont aan dat we écht veel verstand van zaken hebben op het gebied van Microsoft producten en diensten. Bovendien biedt dit voordelen waarmee we onze dienstverlening nog verder kunnen verbeteren. Als Gold partner hebben we nog kortere lijntjes met Microsoft en kunnen we eenvoudiger Microsoft zaken implementeren en organiseren. We worden eerder op de hoogte gebracht van vernieuwingen. Met deze meest actuele kennis van het Microsoft portfolio, kunnen we onze relaties nog beter proactief informeren en adviseren”, vertelt Pieter de Bruijn trots.

Microsoft Gold Partner

“We gaan steeds meer werken als Managed Service Provider (MSP), waardoor we vaker alles-in-één diensten aanbieden, zoals Microsoft 365, maar ook tal van andere producten en diensten. Door dit alles kunt u de producten en diensten van Microsoft én andere partijen volledig benutten en krijgt u ook daadwerkelijk waar u behoefte aan hebt.”

Sophos Gold partner

Cybercrime is elke dag in het nieuws. Een goede security oplossing is onmisbaar, dat is wel gebleken. “Om de hoogste kwaliteit te kunnen bieden voor onze relaties, werken we samen met Sophos. Ook hier hebben we de certificering op zeer hoog niveau: we zijn Sophos Gold partner. Die zijn er maar 40 in Nederland. Daar zijn we dan ook erg trots op.”

Pieter vertelt verder: “Ook deze Gold status toont aan dat we zeer brede kennis hebben, waarmee we onze relaties optimaal kunnen adviseren over een oplossing. We stemmen de security af op de ICT-omgeving en de werkprocessen van de organisatie. De oplossing moet perfect aansluiten op de serveromgeving of het datacenter, de werkplekken en de manier van werken. Wanneer er veel thuiswerkers zijn, nemen we dat zeker ook mee! Op die manier bepalen we welke security maatregelen nodig zijn, dat is dus altijd maatwerk.”

sophos_gold_partner

“Het vinden van de juiste balans is heel belangrijk: we willen de ICT-omgeving heel veilig maken maar natuurlijk ook werkbaar houden! We kunnen alles wel dicht timmeren, maar je moet ook nog fijn kunnen werken. Als wij bijvoorbeeld de firewall achter de internetverbinding dicht zetten, dan loop je het risico dat je bepaalde websites niet kunt benaderen en bepaalde bestanden niet kunt downloaden. Daarom bekijken we per klant wat nodig is en zetten we alleen open wat de klant nodig heeft. Dat is zo veilig mogelijk en toch werkbaar.”

HP Inc. en HP Enterprise Silver partner

“HP is bij veel van onze relaties vooral bekend van de printers, pc’s, laptops, werkplekken en randapparatuur. Die hardware voor de gebruikerskant wordt door HP Inc. geleverd. Daarnaast heb je HP Enterprise voor servers en storage, dus voor de bedrijfskant. We zijn druk bezig om ons partner level nog verder te verhogen bij beide partijen. Ook hier betekent dat kortere lijnen met de fabrikant, zowel sales als technisch gerelateerd. En ook hier houden we onze kennis op peil door het behalen van certificeringen. Niet alleen voor de technische consultants, maar ook voor onze sales mensen. Zij adviseren de juiste oplossing, die vervolgens door de techneuten wordt geïmplementeerd. Op beide gebieden willen we de kennis op hoog niveau houden.”

Aruba Solution Provider Silver partner

“Binnenkort zullen we ook de Silver status behalen bij Aruba Networks, een specifiek onderdeel van HP Enterprise. We hebben al een hele reeks examens afgelegd en moeten er nog eentje voltooien. Aruba is een wereldleidend merk en vooral bekend van de switches en wireless wifi voor grotere omgevingen zoals fabriekshallen en magazijnen. Doordat we Aruba-partner zijn, kunnen we betere prijzen aanvragen en aanbieden aan onze relaties. Ook krijgen we de beste support vanuit de fabrikant, wat resulteert in een zo goed mogelijke implementatie bij de Féju-relatie op locatie. Doordat we alle kennis in huis hebben, kunnen we bovendien betere aftersales en support bieden.”

Pieter heeft nog een tip: “Aruba biedt al jaren een top oplossing voor het hogere segment. Sinds kort hebben ze een nieuwe oplossing: Aruba Instant On. Daarmee kunnen ze dezelfde topkwaliteit bieden in een prijsklasse die geschikt is voor het mkb. Een aanrader!”

 

“Naast de genoemde certificeringen zijn er nog een aantal ‘kleinere’ die een ICT-bedrijf echt onderscheidend maken. Op automatisering hebben we bijvoorbeeld Veeam, VMWare en Barco. En op telecom gebied hebben we 3CX, Unify en Yeastar.”

 

Naar volgende nieuwsbericht

Féju Drive Through ongekend succes

Albert en Anton organiseerden op donderdagavond 30 april de Féju Drive-through! Iedere Féju collega reed over de parkeerplaats bij Féju en ontving bij iedere ‘halte’ een cadeau. Samen vormden deze cadeaus een zeer uitgebreid BBQ-pakket om van te genieten met familie en vrienden. Lees hieronder de ins en outs en bekijk de foto’s.

 

Omdat we enorm dankbaar zijn voor al die avonden, zaterdagen en zondagen dat er werd doorgewerkt om overal thuiswerkplekken in te richten en laptops, security en andere communicatie-oplossingen te leveren;

Om iedereen een leuke opkikker te geven in de vorm van een toffe BBQ avond (of meerdere!);

Om ook de gezinnen, families en vrienden daarvan te laten meegenieten (omdat zij onze collega’s soms moesten missen in de afgelopen tijd);

Om een aantal van onze goede relaties een leuke order te bezorgen in een periode waarin zij het zakelijk taai hebben;

Om alle Féju collega’s te bedanken voor hun fantastische inzet en flexibiliteit de afgelopen maanden;

Omdat we ons goede kwartaal nu helaas niet gezamenlijk kunnen vieren tijdens de traditionele kwartaalmeeting;

Maar wij de saamhorigheid en teamspirit zeker wel willen vieren mét elkaar;

Omdat het vandaag één jaar geleden is dat Féju 15 jaar bestond (30-4-2019);

En niet als minste omdat Albert Jakobsen en Anton van Dam het hele team een heel groot compliment willen maken…

Féju Drive through 20

Féju Drive Through

Daarom organiseerden Albert en Anton op donderdagavond 30 april de Féju Drive Through! Iedere Féju collega reed over de parkeerplaats bij Féju en ontving bij iedere ‘halte’ een cadeau. Samen vormden deze cadeaus een zeer uitgebreid BBQ-pakket om van te genieten met familie en vrienden, compleet met houtskool en aanmaakblokjes, BBQ-schort, servetten, wijn, vlees, salades, sauzen, kruiden, stokbrood en smeersels. En ook nog een soepje vooraf en aardbeien na!

Deze cadeaus van Féju ontvingen zij uit handen van:

  • Toine Senders – Excellent AGF
  • Ton van Olphen – Van Olphen Viande Select
  • Frank Smulders en Stefan Smulders – Horesca Smulders
  • Maartje Dimmers – Maartje’s Wijnen
  • Jong Food BV
  • Fire-up International b.v.
  • PLUS Peek Heyhoef Tilburg

 

De blije gezichten van de Féju collega’s, die natuurlijk netjes in de auto bleven zitten, waren zó leuk om te zien! Het Brabants Dagblad stuurde zelfs een fotograaf en een verslaggever om hiervan verslag te doen. Het was een ongekend succes!

Video en foto’s: Beeld Werkt

Naar volgende nieuwsbericht