Er is op dit moment geen storing.
Nijverheidsweg 21, Udenhout |
Je IT-omgeving moet altijd goed werken. Dat is wat wij horen van onze relaties, elke keer weer. Je wilt er blindelings op kunnen vertrouwen. En als er dan een keer iets dreigt vast te lopen, wil je dit vooraf weten zodat problemen voorkomen kunnen worden. Geldt dit ook voor jouw organisatie? Dan is de Datto RMM software tool iets voor jou.
RMM staat voor Remote Monitoring en Management. Deze oplossing geeft meer en beter inzicht in je IT-netwerk, ook op afstand. Dat is fijn voor de eindgebruiker (zelfs als die niet of weinig ICT kennis heeft) én voor het management. Dat leggen we hieronder uit. We hebben dit monitoring systeem bij diverse bedrijven geïmplementeerd en zij zijn er stuk voor stuk erg enthousiast over.
Nadat we de monitoring tool hebben geïnstalleerd, geeft deze eenvoudig en snel inzicht. Voor jouzelf, maar ook voor onze support afdeling. We kunnen direct zien welke apparatuur actief is in je netwerk. Zo kunnen we je servers en werkplekken (notebooks, tablets, pc’s en Apple computers) en zelfs switches en firewalls in de gaten houden. We checken bijvoorbeeld of overal alle patches tijdig geïnstalleerd zijn en of de virusscanners up to date zijn. Het ‘vollopen’ van opslagcapaciteit wordt tijdig opgemerkt. Féju support houdt dit continu in de gaten en volgt alle uitzonderingen dagelijks op. Zo heb je dus proactief systeembeheer dat gericht is op de toekomst.
Remote support kunnen we met deze software tool heel snel en eenvoudig verlenen. Zo verdient de oplossing zich snel terug. Normaal gesproken maken we, samen met de eindgebruiker die een ‘probleem’ meldt, een remote verbinding via Teamviewer. Om een goede verbinding te krijgen, zijn we gemiddeld 5 minuten bezig. Met de Datto RMM software tool gaat dit veel eenvoudiger en binnen enkele seconden. Wij zoeken het gebruikte device op in ons overzicht en nemen het daarna direct over zonder dat de eindgebruiker zelf actie hoeft te ondernemen.
Van onze relaties horen we dat hun medewerkers heel erg tevreden zijn over dit systeem. De eindgebruiker, die niet altijd ICT-technisch onderlegd is, hoeft zelf geen lastige handelingen te ondernemen en dat zorgt voor een fijne gebruikerservaring.
De overzichtelijke managementrapportages die de software tool biedt, geven direct inzicht in je ICT-omgeving. Om een aantal voorbeelden te geven: Je ziet welke medewerker met welk device werkt en hoe oud het device is. Ook zie je welke applicaties zijn uitgerold en of mensen zich houden aan bedrijfspolicies. Via scripting is selfhealing mogelijk. Bovendien kun je snel oplossingsgerichte acties uitvoeren, zonder dat eindgebruikers daar last van ondervinden. Op termijn zal hierdoor het reguliere systeembeheer in minder uren kunnen; zo verdient de tool zich meer dan terug.
Wil je meer weten? We verzorgen graag een demo. We vertellen je dan hoe deze oplossing kan samenwerken met jouw IT-infrastructuur en welke voordelen dat gaat opleveren. Neem vrijblijvend contact op met onze adviseurs via 013 511 50 88.
24-04-2020