Nijverheidsweg 21, Udenhout |

+31 (0)13 511 50 88

ALKU

Toen Alku haar serverpark wilde vernieuwen, vroegen ze een offerte aan bij Féju. Wat er toen gebeurde, hadden zij niet verwacht.

Alku is een totaalleverancier in kunststof kozijnen. Ze maakt deze kozijnen niet alleen, maar ondersteunt haar dealers ook bij hun bedrijfsvoering en denkt mee over hun inkoop, over locaties, publiekstrekkers, advertenties en ga zo maar door. Deze dealers kunnen allemaal inloggen op de server van Alku.

Roland de Weijer, Formulemanager van Alku, vertelt: “Het serverpark van Alku was aan vervanging toe. Niet alleen de 33 dealers, maar ook de medewerkers van het hoofdkantoor en onze vestiging in Middelburg loggen regelmatig in op onze server. Automatisering is voor ons een groot ding. Ik heb er geen verstand van, maar gebruik het heel veel, dus het moet goed zijn.”

Offerte voor serverpark

“Omdat we benieuwd waren wat er in de markt te halen was, vroegen we niet alleen een offerte aan bij onze vaste IT-leverancier, maar ook bij Féju” aldus Roland. “Onze vaste IT-partner borduurde voort op wat we hadden staan; wij vragen, zij leveren. Maar Féju weigerde een offerte te maken.”

Automatiseren met visie

“We kenden Féju als onze telecom-leverancier. Ze wilde geen offerte maken op basis van de informatie die wij gegeven hadden” zo vertelt de Formulemanager van Alku verder. “Ze wilde eerst komen praten. Kort daarna zaten we met een delegatie van vijf personen om tafel.”

Albert Jakobsen, directeur van de Féju Groep, legt uit waarom: “Automatiseren doe je met visie. IT is een lange termijninvestering. Als je bereid bent om meer te investeren moet je wel weten waarom. Een stukje organisatiegroei, nieuwe softwarepakketten en digitale media vragen om meer ruimte en snelheid. Om een goed advies te geven, willen wij met onze klant naar de toekomst kijken.”

“De kunststof kozijnen fabrikant is de laatste vier jaar enorm gegroeid. Hoe zien de volgende vier jaar eruit? Daar willen we rekening mee houden. Zodoende hebben we veel vragen gesteld en ideeën uitgewisseld. Dit traject van samen sparren duurt iets langer, maar het effect is wel dat we een oplossing op maat kunnen leveren.”

Oplossing op maat

Half december 2015 ging het systeem over. Roland de Weijer: “Féju levert de perfecte service. Tijdens de overgang was er twee dagen lang iemand bij ons aanwezig om eventuele calamiteiten direct op te lossen. Sindsdien komt Féju met regelmaat op bezoek om lopende zaken te bespreken. En we kunnen 24/7 rekenen op de service van de helpdesk. Albert en zijn collega’s Dennes Meeusen en Corné van der Steen hebben ons goed begeleid in de juiste keuze. Alku is klaar voor de toekomst.”