Nijverheidsweg 21, Udenhout |

+31 (0)13 511 50 88

Grote Clubactie

"We bespaarden 50% op onze telefoniekosten".

‘Een klant is een klant, maar de Grote Clubactie kent iedereen.’ Albert Jakobsen, directeur Féju Groep is trots op de goede doelen loterij in zijn telecom portefeuille. Frank Molkenboer, directeur Grote Clubactie en Albert sparren over een gezond verenigingsleven, schooien, besparen en de veranderende wereld.

Aandacht voor de club

Vreugde spat van de muren bij de Grote Clubactie. Jaarlijks, in oktober, genereren ruim 6.000 verenigingen extra inkomsten voor hun clubkas. ‘De Grote Clubactie is de oudste vorm van crowdfunding’, lacht Frank. De loterij werd 43 jaar geleden in Tilburg opgericht door het Nieuwsblad van het Zuiden. Het is een instrument om verenigingen aan geld te helpen. ‘Niet alles kan betaald worden uit de contributie. Het feit dat in Nederland de vrijwilligers de kar trekken van het verenigingsleven is uniek in de wereld’, benadrukt Frank. ‘Ledenparticipatie, daar staan wij voor! Voor die 250.000 leden en alle kinderen die loten verkopen met jaarlijks een opbrengst van zo’n negen miljoen euro. Tachtig procent van de opbrengst gaat naar de clubkas en die is gemiddeld 1.500 euro per vereniging. Het voordeel is dat wij als volwassenen niet hoeven te schooien, maar dat onze kinderen langs de deuren gaan om de loten te
verkopen’, knipoogt hij.

Dat zit wel goed

Frank, die actief was op alle niveaus van het verenigingsleven, alsook binnen het betaalde voetbal, waaronder directeur van Willem II, maakt zich sterk voor een gezond verenigingsleven. ‘Ik geloof in het verenigingsleven. Het maakt niet uit of die gezonde vereniging ontstaat door de verkoop van loten, badeendjes of een andere actie; als het doel maar wordt bereikt.’ Het bedrijf Grote Clubactie, bestaande uit een team van acht mensen, stimuleert, organiseert en coördineert de loterij. Frank: ‘We zorgen voor alle vergunningen en het gratis marketingmateriaal.
We creëren bewustwording en stimuleren de jeugd, want: “jong geleerd is oud ook nog doen” en zo hopen we dat leden een extra stap zetten voor hun vereniging en later ook binnen het bestuur hun steentje bijdragen.’ De Grote Clubactie is bekend in heel Nederland, een stabiele en transparante organisatie. Als een jongen of meisje aanbelt om loten te verkopen, dan denk je al snel bij de Grote Clubactie: dat zit wel goed.

Leuk geld verdienen

Ook tussen Albert en Frank zit de klik wel goed. Tijdens de bijeenkomsten van het “Clubke van wijze vrouwen en mannen” sparren zij als ondernemers. Albert: ‘Telefonie kwam ter sprake en Frank kwam erachter dat de wereld is veranderd. Frank knikt: ‘Je denkt dat als je VOIP hebt, dat je al heel modern bent. Tijdens één kop koffie werd onze telefoonrekening geanalyseerd en het blijkt dat we 50% kunnen besparen op telefoniekosten. Mijn eerste reactie was, waar zit het addertje? Nergens! Het is een eenmalige investering die wij in onze situatie binnen een jaar hebben terugverdiend. Daarna is het serieus geld verdienen.’ Frank roept iedereen op: Duik in je facturen en stuur die telecomfactuur naar Féju. Ondernemers zijn bezig met hun corebusiness en over telefonie wordt vaak niet nagedacht. ‘Er is zoveel veranderd! Je weet niet wat mogelijk is en vooral wat je níet meer nodig hebt. Ben niet bang voor de verandering; je kunt leuk geld besparen! Je moet ook van je telefoongebruik beleid maken’, tipt Frank tot besluit.

Wij adviseren
u graag:
013 511 50 88.

vertel mij meer
Albert Jakobsen