Nijverheidsweg 21, Udenhout |

+31 (0)13 511 50 88

Mercure Hotel Tilburg

Niek van den Broek, general manager Mercure hotel Tilburg en Ibis hotel Tilburg, is een nieuwe relatie van Féju. Niek vertelt waarom hij koos voor het DNA van de Féju Groep. 

Het zijn onstuimige tijden in de hotelbranche en Niek staat voor een aantal grote uitdagingen. ’Ik probeer altijd voorop te lopen; maar wat ga ik anders doen?’ vertelt hij. ‘Mijn speerpunt is het Welkomst-project; een online check-in en fast check-out. Dit moet onze gasten een warmer welkomstgevoel geven. Door een geautomatiseerde check-in, kan een receptiemedewerkster de gast naar zijn kamer begeleiden en ondertussen servicegericht uitleg geven over alle faciliteiten van het hotel. Bij het uitchecken geeft een gast online akkoord op de factuur en laat zijn sleutel in een dropbox achter. De klant wil een persoonlijke benadering met snelheid. De hotellerie was daar niet klaar voor. Nu kunnen we daar met techniek en ICT op inspelen. Die knoop heb ik vorig jaar maart
doorgehakt bij de overname van Ibis.’ Om de samensmelting van de twee bedrijven te realiseren, moet de basis op ITgebied goed zijn. Niek: ’Moederbedrijf Accor kan ook een IToplossing leveren, maar dan ben ik hotel nummer zoveel. Ik wil zelf invloed uitoefenen, weten waar ik aan toe ben en grenzen opzoeken. Dat is ondernemen.’

Open, warm en gastvrij welkom

Consultant Michiel Swaans introduceerde Niek bij Albert Jakobsen, directeur Féju Groep. ‘Ik had geen band opgebouwd met het vorige IT bedrijf, maar wel met Michiel die naar Féju vertrok.’ Hij lacht: ‘Albert kan op een positieve manier afdwingen om een band op te bouwen met de eigenaar van een bedrijf; slim! Dan is de kans kleiner dat je een klant verliest bij het vertrek van een medewerker. Bij Féju verraste receptioniste Margriet van der Krabben mij met een open, warm en gastvrij welkom. Hier ontmoette ik het DNA van Féju. Dát, het verhaal en de opbouw van de ICT oplossing maakte indruk op mij. Bovendien bleek dat Albert en ik gemeenschappelijke bekenden hebben. Met de referenties zat het dus wel goed. Dat gaf mij voldoende vertrouwen. Ik had mijn keuze gemaakt; je doet tenslotte zaken met de mensen van een bedrijf.’

Efficiencyslag

‘Binnen reële marges is er een ICT maatwerk oplossing geleverd’, vertelt Albert. ‘Féju vernieuwde het totale IT platform, doet het systeembeheer en onze helpdesk is 24/7 paraat. Iets wat voor Niek ook een vereiste was. Vannacht werden de computersystemen van Mercure en Ibis aan elkaar gekoppeld. Daarmee maakt Niek een flinke efficiencyslag.’ De general manager lacht trots: ‘De koppeling is goed gegaan, maar het blijft altijd spannend!’