Happy Idiots

“Alles wat wij doen, doen we online. Onze internetverbinding is dus van groot belang, die moet betrouwbaar en continu supersnel zijn. Die garantie biedt Féju ons”, aldus Victor Ribot van Happy Idiots. “Nu hebben we geen problemen meer met de verbinding, de VPN werkt prima en we kunnen optimaal productief werken.”

Happy Idiots is een online marketing bureau in Eindhoven. “Wij vinden dat marketing aantoonbaar effect moet hebben. Het moet resultaten opleveren. Dat is dan ook de doelstelling van ons bedrijf”, aldus Victor Ribot, MT-lid bij Happy Idiots.”Voor onze relaties zijn we continu bezig met online campagnes. We zitten de hele dag met z’n allen online te werken. Dan heb je een goede infrastructuur nodig!”

Dekkend wifi-netwerk

Die infrastructuur was er twee jaar geleden nog niet. “Onze IT werd geregeld door een éénpitter. We hadden een dekkend wifi-netwerk nodig voor dit monumentale pand. Dus hadden we behoefte aan een grotere partij met een beter serviceniveau. We zochten een partij die ons verder kon brengen, met ons professionaliseren, zodat we klaar waren voor groei in de toekomst.”

Databekabeling

Via een aanbeveling kwam Happy Idiots terecht bij Féju. Albert Jakobsen: “De problemen waren duidelijk: er was veel te weinig databekabeling in dit pand, terwijl de telefonie gekoppeld was aan het internet. Daardoor vielen telefoongesprekken steeds weg. Ook konden mensen niet doorwerken, omdat de internetverbinding heel traag was terwijl alle bestanden in de cloud staan. Na een grondige analyse hebben we een toekomstbestendig plan gemaakt. Er is een volledig nieuwe bekabeling aangelegd en er hangen nu ruim 20 wifischotels aan het plafond.”

Daar bleef de samenwerking niet bij. Victor: “We hebben meteen Féju weer gebeld, toen we er een nieuwe verdieping bij gingen huren. Daar was niet eens stroom.” Albert haakt in: “We hebben toen de hele infrastructuur aangelegd. Ook hebben we een telefonie VoIP concept bedacht waarmee ze hun belkosten kunnen terugverdienen. We hebben een goede firewall aangelegd en alle verbindingen zijn redundant. Ze hebben nu een dubbele verbinding en glasvezel voor de zware grafische bestanden, om fallback te hebben.”

Tevreden met het resultaat

Victor is meer dan tevreden over het resultaat: “De internetverbinding geeft nooit meer problemen. Als ik mijn laptop mee naar huis neem, kan ik zonder problemen en veilig bij alle bestanden in de cloud. Die flexibiliteit is voor ons heel belangrijk. Iedereen kan nu heel productief zijn. En onlangs hebben we nog geïnvesteerd in een goede back-up en een betere beveiliging, heel belangrijk met die nieuwe GDPR wetgeving.”

Supersnel gegroeid

Victor: “Zes jaar geleden waren we bij Happy Idiots nog met vier personen, nu met 25. In de hele Happy Horizon groep gaat de groei zo hard. We bekijken continu waar de vraag in de markt ligt, zodat we onze dienstverlening kunnen verbreden. Inmiddels hebben we de bedrijven Happy Leads, Happy & Healthy, Happy Online, Happy Cactus, Happy Stories, Happy Ventures en zijn we met 125 man totaal. Een nieuwe werkplek erbij, geeft inmiddels geen problemen meer, gelukkig. En met de oplossing die Féju bedacht voor onze intercom, kunnen we vanaf elke werkplek de deur opendoen voor een ander bedrijf, als zij niet aanwezig zijn. Vroeger moesten we een eind lopen om de knop te bedienen.”

Continuïteit

Elke maand heeft Féju-medewerker Andrew Peters spreekuur bij Happy Idiots. Alle vragen die maar met IT te maken hebben, worden dan op hem afgevuurd. De telefonie is in goede handen bij Eric van Dijk: regelmatig komt hij wijzigingen aanbrengen in de telefooncentrale, vooral bij een interne verhuizing of als er weer een nieuwe medewerker is. Deze manier van samenwerken bevalt Victor goed: “Zo blijft onze continuïteit gewaarborgd.”

Strategisch partner

“Ik zou Féju zeker aanraden aan anderen. Ik zie Féju echt als onze strategische partner”, aldus Victor. “Ze hebben ons enorm geholpen met een professionaliseringsslag op het gebied van IT en Telecom. Ze denken met ons mee en geven proactief advies. Als wij iets in ons hoofd hebben dat we willen realiseren, bedenken zij een oplossing hoe we dit kunnen uitvoeren. Ze hebben zo veel kennis. Door hun strategische adviezen zijn wij echt op een andere manier gaan werken.”

Horesca Smulders

“Om zes uur in de ochtend beginnen wij al met het laden van onze vrachtwagens en het werk gaat door tot acht uur ’s avonds. Veertien uur per dag moet ook onze automatisering vlekkeloos werken.” Stefan Smulders vertelt waarom hij Féju zo nodig heeft: “Als er iets uitvalt, dan hebben wij een mega probleem, dat kost bakken met geld per uur.”

Samen met zijn broer Frank is Stefan directeur-eigenaar van Horesca Smulders. Dit familiebedrijf is in 50 jaar enorm gegroeid en omschrijft zichzelf als ‘groothandel voor horeca, werk en sport’. Ze leveren food en non-food; van droge kruidenierswaren tot diepvries en zeker ook vers. Ook Féju is klant. Onlangs heeft Horesca Smulders geïnvesteerd in een nieuwe webshop: “Een goede webshop is onmisbaar in onze branche. Anders mis je te veel orders.”

Webshop geeft omzetboost

Sinds januari 2017 is de nieuwe webshop in de lucht. “Daar ging anderhalf jaar voorbereiding aan vooraf. Ons hele assortiment staat er nu op: zo’n 18.000 foto’s. Daarna hebben we het systeem uitvoerig getest. Een flinke investering in tijd en geld. Maar we zien nu al dat de omzet van onze internetrelaties hard stijgt. Dat zal te maken hebben met de afbeeldingen én met de aankoopsuggesties die het zoeksysteem zelf geeft: zo kopen relaties meer.”

“Féju zorgt ervoor dat Smulders in de lucht blijft”, aldus Albert Jakobsen, directeur van Féju. “Mocht de verbinding eruit vliegen, dan komen wij meteen in actie en lossen we het probleem zo snel mogelijk op, in samenwerking met de provider. Daarnaast zijn ook een goede beveiliging en firewall zeer belangrijk voor Horesca Smulders.” Stefan vult aan: “Als de dreiging hoog is, dan waarschuwt Féju. We krijgen regelmatig mails over malware en ransomware bedreigingen. Dat vind ik echt top.”

Malware infectie

“Een tijdje geleden ging het mis doordat een verkeerde bijlage werd geopend. Alles liep in de soep. Meteen werd er een hotline gestart met Féju: zij hebben dan genoeg mankracht beschikbaar om dit heel snel aan te pakken en op te lossen. Daar draait het om! Het moet supersnel, want elk kwartier is al te lang. Dat Féju 24/7 zo snel kan helpen, is voor ons heel belangrijk.”

“Voor ons is dit wekelijkse kost. Het is ook eigenlijk niet te voorkomen. Behalve door heel alert te zijn. Je haalt de malware toch zelf binnen door een bijlage te openen of op een link te klikken, vertelt Albert. “Natuurlijk kan een securitylevel wel omhoog. Maar veel mkb-bedrijven willen daar geen geld aan uitgeven. Dat geven ze liever uit aan dingen die zichtbaar zijn, zoals een mooie audio-installatie in de boardroom. Ook het bijhouden van updates is echt heel belangrijk voor je beveiliging!”

“Daarom is Roel hier elke twee weken”, vult Stefan aan. “Roel is onze vaste contactpersoon bij Féju. Dat is heel fijn, want hij kent alle ins en outs. En hij weet waar hij koffie kan pakken!”

Advies is maatwerk

Stefan en Albert werken al ruim 20 jaar samen. Ze hebben een goede band en spreken elkaar vaak. “We geven elkaar regelmatig tips en spelen leads aan elkaar door. Het gaat om samen zaken doen. Als het Stefan goed gaat, gaat het mij ook goed.”

Stefan is al 11 jaar klant bij Féju op het gebied van automatisering, telefonie, hardware en software, internetverbindingen en wifi. Dat gaat van een oplossing voor scannen in het magazijn tot een remote systeem. “Vooral het advies van Féju vind ik heel belangrijk”, zo legt Stefan uit. “Automatisering gaat zo snel. Als we een nieuwe server nodig hebben bijvoorbeeld, hebben we daar een goed advies bij nodig. Moet dat dan bijvoorbeeld in de cloud?” Albert: “Het is onze rol om maatwerk te adviseren. Een oplossing die past bij wat het bedrijf nodig heeft. En natuurlijk bij wat ze willen uitgeven.”

Het belang van persoonlijk contact

“Inmiddels komt 80 % van onze orders binnen via de webshop. Maar veel relaties bellen ook nog vaak even. Ze willen toch persoonlijk contact. In de horeca is dat super belangrijk. Het gaat om elkaar kennen. Daarom zit ik ook bij Albert.” Albert knikt: “Dan proef je de emotie. Dan kun je signalen oppikken. Ik wil Stefan regelmatig spreken, dus dan stap ik even in de auto om een kop koffie met hem te drinken. Natuurlijk gaat klantcontact ook bij ons steeds vaker via What’s App en social media, maar dan zie je niet of een klant écht tevreden is.”

Albert is benieuwd hoe dat met de volgende generatie zal gaan: “Mijn dochters bellen hun vrienden nooit, alles gaat via chat. Zou de volgende generatie nog wel face tot face zaken doen?” Stefan reageert meteen: “Dat mag ik toch hopen! Persoonlijk contact blijft belangrijk. Desnoods spreek je even af op een terras, in de horeca. Dan zijn we er allemaal goed mee!”