Er is op dit moment geen storing.
Nijverheidsweg 21, Udenhout |
We hebben het onlangs gemeten: de afstand tussen het kantoor van Medifix en dat van ons bedraagt exact 270 meter. Als bijna-buren kennen we elkaar al even, maar dat bleef lange tijd vooral beperkt tot ‘van naam’ en ‘van gezicht’. Afgelopen zomer veranderde dat. We mochten in opdracht van Carola UijtdeHaag, manager Finance & Operations, de migratie naar een Microsoft 365-cloudoplossing verzorgen. En sindsdien werken we erg prettig samen met de leverancier van medisch meubilair.
Het verhaal van Medifix stamt uit de jaren 70 en begon vanuit een garagebox als eenmanszaak voor disposables. Sindsdien is het bedrijf flink gegroeid en is de focus komen te liggen op medicijnopslag en -distributie, en de inrichting van behandelkamers en verblijven in zorginstellingen. In 2022 vierde het bedrijf haar 45-jarig jubileum.
Een organisatie die zó in ontwikkeling is, vraagt om een degelijke ICT-infrastructuur. Carola: “Mijn ICT-consultant stelde me drie partijen voor, waaronder Féju. We kenden elkaar al, want in het verleden werkten we weleens op ad-hocbasis samen. Uiteindelijk gingen we, op basis van de prijs en het kwaliteitsniveau van hun aanbod, met onze straatgenoten in zee en dat voelde vanaf het allereerste moment goed.” Carola vervolgt: “De migratie verliep bijzonder soepel. Binnen de kortst mogelijke tijd waren de werkplekken volledig operationeel. Mede dankzij de betrokkenheid van Féju-consultant Henri Biemans.” Hij voegt toe: “Ik moet toegeven; Medifix had alles uitstekend voorbereid.”
Dankzij de grondige voorbereiding was de klus al met al snel geklaard en werken de collega’s van Medifix inmiddels volledig in de cloud. Dit najaar staat er nog een pilot op de agenda: een koppeling tussen het telecomsysteem Yeastar en het CRM-platform van Medifix. Henri legt uit: “Zodra de telefoon gaat maakt de verbinding alle belangrijke informatie van de inkomende oproep in één oogopslag inzichtelijk. Van het klantnummer en de bedrijfsnaam tot de persoon in kwestie en het laatste belmoment.” Carola legt uit: “We zijn benieuwd naar de meerwaarde die het klantdossier in beeld ons kan bieden. Vandaar ook dat we deze proef gaan doen.”
Carola is duidelijk over de band met ons: “Die is warm en goed. Daarnaast is het fijn dat Féju zo dicht bij ons zit. Laatst wilde een chauffeur zijn e-mail op z’n telefoon laten instellen. Ik zei: ‘Ga maar even langs bij Féju’, en binnen een paar minuten was het geregeld. Een kleine moeite, maar een groot plezier.”
Het einde van het migratietraject betekent niet het einde van ons contact. Elk kwartaal komt Henri langs voor onderhoud aan het ICT- en telecomlandschap. En als hij er dan tóch is, neemt hij graag het wensenlijstje met Carola door. “Hij komt altijd te voet, wat heel goed is. Dat is toch een stukje duurzamer. Daar zijn we bij Medifix – waar we kunnen – overigens altijd mee bezig. Zo kiezen we bijvoorbeeld voor materialen die lang meegaan. En voor onze samenwerking geldt hopelijk hetzelfde. Maar daar heb ik alle vertrouwen in.” Carola sluit af: “Féju is een fijne club. Ik ben blij dat we elkaar nu in het écht hebben gevonden.”