Een minuutje met… Daniëlle Dellemijn

SHE’S making IT happen!

Onze Féju’ers; ze zijn dag in dag uit in de weer om heel Nederland van de best mogelijke ICT-oplossingen te voorzien. Om wat meer gezicht te geven aan diegenen met wie verbinding tot stand kan komen, geven wij ze één voor één het woord. Vliegensvlug, want de familie is groot. Vandaag in 1 minuutje met: managementassistente, Daniëlle Dellemijn. Over haar als persoon en het werk waar zij nog dagelijks mee in ‘de clouds’ is. Nieuwsgierig naar de werkzaamheden waar Daniëlle van ‘aan’ gaat én de activiteiten die juist voor heuse errors zorgen? Dat en meer lees je hieronder.

Daniëlle, om maar meteen te ‘booten’: wat brengt jou bij Féju in huis?

Dat is eigenlijk wel een leuk verhaal. Ik leerde Albert en Katinka namelijk kennen op het terras. We raakten met elkaar aan de praat over wijn. Ze konden niet geloven dat ik nog nooit een glas rood had gedronken en boden mij er een aan. Na een gezellige middag besloten we dat, dat (rode wijntje 😉) wel naar meer smaakte. We voegden de daad bij het woord en zetten ons gesprek een paar weken later voort op het Féju-kantoor om te bekijken wat we zakelijk voor elkaar konden betekenen. Een heleboel zo bleek, want inmiddels zit ik hier alweer ruim 4 jaar.

Wat doe je daar zoal?

Van álles! Mijn functie is erg dynamisch. Zo ben ik op de eerste plaats de rechterhand van Albert en ondersteun ik hem op tal van gebieden. Daarnaast ben ik onder andere verantwoordelijk voor de afdeling Personeelszaken en de administratie van alle leaseauto’s, notuleer ik tijdens MT-vergaderingen en beoordeel ik alle juridische documenten. Maar vergeet ook de communicatie niet. Ik zit in de redactieraad die zorgt voor de socialmediaposts en nieuwsbrieven.

Wat trekt jou zo aan in werken bij Féju?

De manier waarop we als Féju’ers met elkaar samenwerken. Iedereen is enthousiast en gedreven. Het teamgevoel is rijkelijk aanwezig en we zijn altijd bereid een stap extra voor elkaar te zetten. We roepen niet alleen: ’een team, een taak’, we handelen er ook echt naar.

Is het alleen maar hard werken? Of heb je ook voldoende tijd om op te laden?

Natuurlijk moet er hard gewerkt worden, maar er is ook zeker gelegenheid voor ontspanning en gezelligheid op z’n tijd. Is het druk, dan zetten we er met z’n allen de schouders onder. Is het rustig, dan maken we plezier want ook dat vinden we heel belangrijk.

Hoe doe je dat laatste het liefst?

Ik loop in de pauze graag een blokje om met collega’s. Even een frisse neus halen en bijkletsen. Daarnaast probeer ik alle kwartaalmeetings en uitjes bij te wonen. Zo leer ik mijn collega’s nog beter kennen.

Met welke zaken op de planning slinger jij jouw computer vol enthousiasme aan?

Start er een nieuwe medewerker, dan moet er administratief een hoop geregeld worden. Zo’n indiensttreding voer ik met alle plezier uit.

En welke activiteiten zou je wel willen deleten uit je agenda?

Hmm… dat zijn er gelukkig niet veel. Maar als ik dan toch iets moet kiezen dan is dat het plannen van afspraken waar meerdere personen bij aanwezig moeten zijn. Dat is met al die drukke agenda’s wel eens een uitdaging.

Waar sta jij bij collega’s en relaties om bekend?

Als een behulpzame, vrolijke noot, die alles en iedereen zo goed mogelijk probeert te ondersteunen.

En wat weten zij juist niet van jou?

Haha, dat houd ik lekker voor mezelf. Zij lezen immers ook mee.

Gewetensvraag: hoe is de ICT bij jou thuis geregeld? Tot in de puntjes? Of gebeurt het vooral op je werk?

In alle eerlijkheid is het bij ons thuis niet bepaald ‘high-tech’. Dat is op mijn werk wel anders!

Welke naam heeft jouw wifinetwerk daar?

Geloof het of niet maar ons wifinetwerk heeft nog steeds de oorspronkelijke naam. Erg he?!

En om met een stukje educatie te eindigen: wat is volgens jou dé ICT-tip die iedereen zou moeten weten?

Ontvang je een e-mail en twijfel je over de echtheid ervan? Wees dan alert en klik nooit zomaar op een link. Zéker niet als er in een bericht teksten staan als ‘laatste waarschuwing’ of ‘laatste kans’.