Een minuutje met… Juliette Jakobsen

SHE’S making IT happen!

Onze Féjuers; ze zijn dag in dag uit in de weer om heel Nederland van de best mogelijke ICT-oplossingen te voorzien. Om wat meer gezicht te geven aan diegenen met wie verbinding tot stand kan komen, geven wij ze één voor één het woord. Vliegensvlug, want de familie is groot. Vandaag in 1 minuutje met: junior accountmanager, Juliette Jakobsen. Over haar als persoon en het werk waar zij nog dagelijks mee in de cloudsis. Nieuwsgierig naar de werkzaamheden waar Juliette van aangaat én de activiteiten die juist voor heuse errors zorgen? Dat en meer lees je hieronder.

Juliette, om maar meteen te ‘booten’: wat brengt jou bij Féju in huis?

Als dochter van de eigenaar zou je kunnen zeggen dat ik met Féju ben opgegroeid. Het bedrijf is (on)bewust altijd al onderdeel van mijn leven geweest. En in 2019 kreeg ik de kans om er zelf mijn intrede te doen. Díe kans heb ik met beide handen aangegrepen. Enne… leuk om te weten; de ‘ju’ van Féju staat voor Juliette.

Wat doe je daar zoal?

Mijn functie is die van junior accountmanager, maar ‘manusje van alles’ volstaat eigenlijk ook wel. Van binnen- en buitendienst sales, de inkoop, mobiel en conference tot aan de administratie en het regelen van de lunch op vrijdag; ik doe het allemaal. Dat maakt mijn werkdagen lekker dynamisch.

En sinds wanneer is dat het geval?

Officieel sinds februari 2020, maar ik heb me als de ‘ju’ van Féju altijd al verbonden gevoeld!

Wat trekt jou zo aan in het werken in deze branche?

Na de afronding van mijn studie Manager Verkoop Reizen en wat jaren werkervaring in de branche, gooide ik het roer om. Ik maakte de switch naar ICT; een compleet nieuwe wereld voor mij. Maar hoe anders het ook was, wanneer commercie in je bloed zit en je passie hebt voor sales, dan vind je overal wel je plekje. Ik voel me dan ook steeds meer thuis in de sector en mijn kennis groeit met de dag. En mijn liefde voor reizen? Die pas ik nu gewoon lekker toe tijdens een welverdiende vakantie.

En waarom specifiek bij Féju?

Logisch, toch? 😉

Is het alleen maar hard werken? Of heb je ook voldoende tijd om op te laden?

Tijdens drukke tijden werken we met z’n allen hard aan het behalen van successen. Maar wanneer de druk wat van de ketel is, is er zeker ook ruimte voor ontspanning. Een beetje stress is goed voor een mens, maar onthaasten is ook belangrijk. De directie houdt de balans tussen die twee altijd goed in het vizier.

Hoe doe je dat laatste het liefst?

Bij Féju laad ik het meeste op tijdens extra activiteiten. De summerparty, het kerstfeest en de kwartaalmeetings bijvoorbeeld. Privé vind ik mijn ontspanning in het hockeyen. Ook breng ik graag tijd door met vrienden en mijn vriend Jochem. We gaan erop uit, of blijven juist lekker thuis. We hebben onlangs flink verbouwd aan ons eerste koophuis. En zoals dat gaat met een verbouwing, valt er nog genoeg te doen om de puntjes op de ‘i’ te zetten. Ook daar besteed ik dan ook graag tijd aan.

Met welke zaken op de planning slinger jij jouw computer vol enthousiasme aan?

Wanneer er grote offertes lopen waar ik als werkplekspecialist aan mee mag werken op het gebied van in- en verkoop. Daarnaast kijk ik altijd uit naar de wekelijkse salesmeeting. Het is een fijn moment om met alle collega’s de lopende zaken te bespreken.

Welke activiteiten zou je wel willen wissen uit je agenda?

Haha, dan schiet mij direct een tijdrovende, administratieve taak te binnen. Twee keer per week moesten namelijk alle werktickets van onze consultants geprint worden. Gelukkig zijn die werkzaamheden inmiddels geautomatiseerd, waardoor het niet meer tot mijn takenpakket behoort.

Waar sta jij bij collega’s en klanten om bekend?

Goede vraag, ik denk als behulpzaam, sociaal en commercieel.

En wat weten zij juist niet van jou?

Oef, dat is een lastige… Hmm ik denk dat ze eigenlijk al wel het nodige van me weten. En Twan, Lisette en Stef al helemaal, die vertel ik sowieso heel veel.

Gewetensvraag: hoe is de ICT bij jou thuis geregeld? Tot in de puntjes? Of gebeurt het vooral op je werk?

Laten we zeggen dat mijn eerste levensbehoefte: de wifi, goed op orde is. We installeerden diverse extra wifipunten om de verbinding te versterken. Verder hebben we niet veel bijzonders in huis op het gebied van ICT.

Welke naam heeft jouw wifinetwerk?

‘JuulJochem82’, en die 82 verwijst nog naar ons oude huisnummer, haha.

En om met een stukje educatie te eindigen: wat is volgens jou dé ICT-tip die iedereen zou moeten weten?

Blijf altijd up-to-date op gebied van hardware en software. Je wilt immers niet dat er veiligheidsrisico’s ontstaan of dat je je werk niet optimaal kan uitvoeren vanaf je mobiele werkplek.