Er is op dit moment geen storing.
Nijverheidsweg 21, Udenhout |
Het is een van onze relaties van het eerste uur; AK Advocaten uit Etten-Leur. 20 jaar geleden vond het bedrijf de weg naar onze voordeur, om vervolgens niet meer weg te gaan. En dat terwijl het best een kritische partij is, zo stelt advocaat en dagelijks bestuurder Dimitri Kochx desgevraagd. “Vanwege onze volledig digitale werkwijze kunnen we ons bijvoorbeeld geen downtime veroorloven. Féju begrijpt dat. Nooit ellenlange zeververhalen dus, maar praktische, vlotte oplossingen en deugdelijk advies.”
AK Advocaten had vanaf dag één vertrouwen in de samenwerking, vertelt Dimitri nu. En dus werd het volledige pakket van beheer, onderhoud, support, advies en security bij Féju neergelegd. “De gesprekken zijn in de loop der jaren natuurlijk veranderd. Waar het eerst vooral over serveronderhoud en -beheer ging, hebben we het nu over snellere verbindingen, cloudonderhoud en cybersecurity. Maar het vertrouwen dat Féju steeds die extra stap zet om ons beoogde tempo te kunnen halen, is niet veranderd in al die tijd.”
AK Advocaten is in termen van automatisering bepaald geen doorsnee advocatenkantoor. Dimitri: “Wij zijn altijd op zoek naar een slimmere, snellere en efficiëntere inzet van ICT. En de veranderingen als gevolg daarvan leveren op hun beurt weer nieuwe vraagstukken op. Dat wij tegenwoordig niet meer via onze eigen omgeving inloggen, maakt bijvoorbeeld dat wij ook op vakantie nog even kunnen kijken hoe de zaken ervoor staan. Het is dan van belang om tevens de veiligheid van die sessies te waarborgen. Daar hebben we het dan samen over: hoe pakken we dat aan?”
“Het mooie aan werken voor AK Advocaten is de moeite die het team doet om de materie echt te begrijpen voordat er een keuze wordt gemaakt”, aldus Féju-directeur Anton van Dam. “In principe kunnen ze natuurlijk blind varen op de adviezen van onze kant. Maar ze verdiepen zich echt in de onderwerpen, en zijn zo een erg interessante gesprekspartner voor ons. Je gaat daarnaast ook echt sámen door alle transities heen.” De advocaat grinnikt. “Wij zijn niet altijd de makkelijkste partij, nee. Maar Féju voorziet ons steeds van passende antwoorden. Vandaar ook dat we al 20 jaar partners zijn.”
Féju wees 2 vaste consultants aan. Dimitri: “Zij zijn volledig in onze systemen ingevoerd. Prettig, zéker in het kader van continuïteit. We werken immers met een best of breeds-samenstelling; veel verschillende leveranciers en programma’s dus, alles is aan elkaar geknoopt en we hebben met allerlei conflicterende zaken van doen. Een legpuzzel, die vraagt om goed beheer.”
Het advocatenkantoor werkt momenteel op SLA-niveau met Féju samen; één dagdeel per maand is er een consultant op locatie, de rest geschiedt op afroep. “Over al het laaghangende fruit heb ik uitleg gekregen”, vertelt IT-medewerker Elsa van Oudenaarden. “Maar de complexere zaken, daar heb ik Féju voor nodig. We hebben dan ook dagelijks contact. Werken met vaste aanspreekpunten is ideaal, want hierdoor zijn de lijnen lekker kort. ”
Beide kanten bestempelen het contact als professioneel én informeel. Elsa: “Zelfs als ik de algemene servicedesk spreek merk ik dat iedereen een bijdrage probeert te leveren aan het succes van ons kantoor.” Dimitri: “En door het informele contact voelen wij ook ruimte om een kritisch gesprek te voeren, mocht dat nodig zijn. Een fijn idee.”
En wat betreft de toekomst? “Ik hoop vooral dat we die huidige binding behouden. Want over de vloer komen is technisch gezien niet altijd noodzakelijk meer, maar het maakt onze samenwerking wel extra leuk”, aldus Dimitri. Anton voorziet wat dat betreft geen problemen. Ook hij is van dat persoonlijke contact erg gecharmeerd. “Mijn dochtertje kreeg een kleine toga als kraamcadeau. Inmiddels al jaren een hit tijdens carnaval, want recent kon ook mijn zoontje ‘m aan. Prachtig, als je samen zo in de wedstrijd staat.”
14-05-2024