Féju genomineerd voor Telecom Inspirience Awards

We zijn weer genomineerd! Nu voor de Telecom Inspirience Awards in de categorie Best Cloud Communications Project. Deze awards hebben als doel de beste ICT-bedrijven en Telecom-oplossingen te belonen voor hun beste prestatie.

Deze week kregen wij bericht: “We hebben goed nieuws: jullie klantcase is door de vakjury van de Telecom Inspirience Awards genomineerd voor de categorie Best Cloud Communications Project. Gefeliciteerd!”

Op 15 november worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de Award-uitreiking in het Zalmhuis in Rotterdam.

Best Cloud Communications Project 2017

We zijn genomineerd voor de categorie Best Cloud Communications Project met het de oplossing die wij hebben geboden aan onze klant Heliview. Dit bedrijf uit Breda heeft enerzijds een groot outbound callcenter en anderzijds een business development organisatie. Hun 35 medewerkers werken gezamenlijk aan de diverse facetten van een project waarbij de onderlinge communicatie van groot belang is.

De klantvraag

De uitdaging bij deze klant zat in het inzichtelijk maken van de diverse vormen van data en communicatie. Zij wilden daar op een betere, makkelijke manier mee omgaan. Voorheen waren de diverse afdelingen eilandjes met eigen data-informatiestromen.

De oplossing

Féju heeft de vormen van communicatie en de datastromen samen met de klant inzichtelijk gemaakt, om zo een oplossing te kunnen bieden voor alle mogelijke devices: vaste toestellen, laptops, smartphones, iPads en andere tablets.

Voor het outbound callcenter is een Hosted Onbeperkt bellen oplossing geleverd. Voor de 35 vaste medewerkers implementeerde Féju de Cloud Communicatie-oplossing My-connect. Alle medewerkers zijn voorzien van het meest uitgebreide profiel inclusief MiTeam-functionaliteiten. Hierdoor zijn medewerkers op alle devices beschikbaar en bereikbaar en wordt met een Exchange-integratie de beschikbaarheid vanuit de Outlook-agenda geregeld.

De medewerkers van Heliview werken heel flexibel tussen 9.00 en 21.00 uur, op kantoor en onderweg. Zij gebruiken nu alle facetten van de collaboration-oplossing MiTeam: chatten, documenten delen, taken uitzetten binnen de projectgroep en online samenwerken. Van ieder project wordt een zogenaamde stream gemaakt: de projectdeelnemers worden toegevoegd en kunnen vanaf dat moment echt samenwerken aan het project. Alle communicatie rondom het project is nu centraal beschikbaar binnen de stream, waar in de oude situatie het een hele klus was om die projectgerelateerde informatie boven water te krijgen.
Féju heeft deze behoefte ingevuld met een cloud-oplossing, op een zeer efficiënte manier: de oplossing werd eenvoudig uitgerold, is beschikbaar op alle devices, biedt onbeperkt belverkeer en is flexibel op en af schalen wanneer er bijvoorbeeld tijdelijk call-agents bij of af moeten.

De winst voor de klant?

Er is een efficiencyslag gemaakt en de organisatie is professioneler en gestroomlijnder geworden. Eerst was men druk bezig met bij elkaar informeren wie wat had gedaan, nu is die info in één oogopslag zichtbaar, wat voortschrijdend inzicht oplevert. Uiteraard staan de klantgegevens direct op het beeldscherm wanneer een klant belt.

Wat maakt dit project bijzonder?

Féju heeft alle facetten die met de Cloud Communicatie-dienst My-connect mogelijk zijn, gebruikt in deze oplossing voor Heliview. Alle mogelijke devices worden gebruikt: van een deskphone, een softphone op de pc tot aan volledig geïntegreerde smartphones. De oplossing van Féju biedt duidelijk inzicht. Er wordt niets meer dubbel gedaan, waardoor de medewerkers meer werk kunnen verzetten en waardoor er minder fout gaat. Door de koppeling met Exchange is bovendien de beschikbaarheid van collega’s duidelijk voor iedereen. Ook is hierop is de routering van de betreffende medewerker aangepast. De klant is organisatorisch geholpen.

 

Met deze oplossing won Féju eerder al de My-Connect Award voor Best Project.