Burkely

“De wifi die Féju aanlegde was zelfs eerst te sterk”

Burkely en moederbedrijf Horsten Lederwaren verhuisden in de zomer naar een prachtig nieuw pand in Tilburg. Féju was vanaf het begin betrokken, zodat de ICT-omgeving optimaal aangelegd kon worden. “Féju is een heel flexibele ICT-partner, ook tijdens een verhuizing in het weekend”, zo vertelt Burkely directeur Preben Horsten in dit interview.

Horsten Lederwaren werd 77 jaar geleden opgericht door de opa van Preben. Naast het eigen merk Burkely worden er ook Private Label tassen gemaakt, bijvoorbeeld voor Sacha en Manfield. Preben ging acht jaar geleden ‘tijdelijk’ werken bij het familiebedrijf in Goirle, toen hij wat tijd over had aan het einde van zijn opleiding. Hij begon in het magazijn en mocht al snel aan de slag bij inkoop. “Werken met mensen in India is zo anders, dat vond ik fascinerend.” Het beviel zo goed dat hij besloot te blijven.

Bewijzen

Destijds in 2013 werkten acht mensen bij Burkely: Prebens vader Cees was directeur, zijn moeder deed het design en dan waren er nog twee mensen op verkoop, twee mensen op inkoop en twee in het magazijn. Preben werkte als inkoper, als accountmanager, als manusje van alles en zette een marketing afdeling op. Tijdens de kerstviering in 2017 kondigde vader Cees aan dat Preben per 1 januari 2018 Managing Director zou worden. Een grote verrassing. “Natuurlijk moest ik mezelf extra bewijzen. Vooral tegenover mensen die er al heel lang werkten.” Preben zette vooral in op groei: inmiddels werken er 25 medewerkers en heeft Burkely meer dan duizend fysieke verkooppunten in vijftien landen.

Lokale partner

“De samenwerking met Féju startte in 2017. Aanvankelijk hadden we een eenpitter als ICT-partner. We stapten over naar een groter ICT-bedrijf, maar dat klikte niet zo. Toen twee relaties onafhankelijk van elkaar Féju aanraadden, ben ik in gesprek gegaan met Pieter. Ik werk graag samen met lokale partners. En Féju is lokaal toch de marktleider, dat zegt genoeg over hun kwaliteit. Samen hebben we een blueprint gemaakt van wat er aan vervanging toe was. We begonnen met Sophos beveiliging en het verbeteren van de back-ups.”

Pieter de Bruijn, sales manager bij Féju ICT Groep: “We bepaalden gezamenlijk hoe we de ICT omgeving toekomstbestendig wilden maken en hoe we geleidelijk naar dat doel toe zouden werken. De server is vervangen en we hebben enkele software veranderingen gedaan. Daarna zijn ook de werkplekken aangepakt: we hebben de vaste pc’s vervangen door laptops met docking stations, voor eenvoudig en flexibel werken.”

Informeel en proactief

Eens per maand heeft officemanager Laura Vos een beheer afspraak met Senior ICT consultant Andrew. Dan bespreken ze de ICT-vragen die Laura heeft verzameld vanuit collega’s. Bij urgente zaken wordt tussentijds de supportdesk gebeld. “Wij zijn erg te spreken over de contacten en het informele samenwerken met Féju. We begrijpen elkaar snel. Pieter en ik bellen regelmatig voor evaluatie, zo houden we elkaar scherp. De manier van communiceren is heel prettig.”

“Sinds dit jaar werken we ook met een strippenkaart. We hebben een heel aantal uren afgekocht en elke maand krijgen we te horen wat daarvan verbruikt is.” Pieter haakt in: “Zo is het beter te budgetteren en het is veel makkelijker in de administratie.”

Preben knikt: “Typisch Féju. Ze denken goed mee. Dat geldt ook voor de jongens die zaken komen implementeren. Wouter was hier vorige week en zag terplekke dat iets nog beter kon. Dan overlegt hij meteen even. Hij had meerdere oplossingen bij zich, zodat hij het direct kon regelen. We hebben nooit gedoe van ‘ja, maar zo stond het niet in de offerte’. Snel schakelen en goed advies, dat is toch top?”

Behoefte aan uitbreiding

Burkely kon in Goirle niet verder uitbreiden en besloot – met het oog op toekomstige groei – te verhuizen naar een groter pand met magazijn op La Défense, het bedrijventerrein waar ook Féju relaties Petrol Industries en Presley & Sun gevestigd zijn. Pieter: “Ik heb gevraagd of ze ons snel wilden betrekken bij de plannen, zodat we direct konden meedenken over de inrichting van de ICT. Op basis van de ontwerpen kunnen we samen bepalen wat er nodig is, nog voordat het gebouwd is. Dat scheelt veel gedoe achteraf. Nu wisten we al hoeveel aansluitingen nodig waren en waar die moesten komen. En waar de wifipunten moesten komen bijvoorbeeld.”

Die wifipunten zijn van groot belang, legt Preben uit: “In het nieuwe magazijn werken we voortaan met mobiele scanners. Die zijn via wifi aangesloten op ons cloud WMS systeem. We wilden daarom de wifidekking zo goed mogelijk hebben, heel belangrijk met zoveel stalen stellingen. Na de eerste meting bleek de wifiverbinding zelfs te sterk. Die heeft Féju nog moeten terugschroeven. Nu werkt het optimaal.”

Burkely’s verhuizing naar Tilburg

“Op zaterdag 3 juli zijn we verhuisd. Sommige leveranciers deden alles op het laatste moment dus Féju kon pas laat beginnen” vertelt Preben. “Maar hun werk is heel vlot verlopen. Van donderdag tot en met zaterdag waren er continu drie mensen van Féju hier aan het werk. Die flexibiliteit was top!” Pieter haakt in: “Het was wel even hectisch. Door corona waren de levertijden heel onzeker. En we wilden zeker weten dat de bedrijfsprocessen konden doorlopen. Op maandag moest Burkely weer normaal bereikbaar zijn, daarom moest alles op tijd af zijn. Henri, Rick en Rowdy hebben drie dagen keihard gewerkt. Rowdy werkt normaal op sales maar kon hier even bijspringen. Ook Andrew heeft meegewerkt aan de verhuizing.”

Clean desk policy

Alle zaken op het gebied van telefonie waren al voor de verhuizing geïmplementeerd. Daarmee werd al een tijdje gewerkt in Goirle, zodat het tijdens de verhuizing eenvoudiger was om over te zetten. Preben: “Voorheen hadden we vaste toestellen op het bureau, maar we wilden clean desk. Daarom zijn we overgestapt naar 3CX. Met headsets die gekoppeld zijn aan de werkplekken kunnen we veel flexibeler werken. We bellen nu via de pc’s.”

Preben merkt dat de vernieuwingen ook zijn collega’s goed bevallen: “Ze werken vanuit de cloud veel flexibeler. En we hebben in het hele pand nu supergoede wifi, dus dat gaat sneller en is stabieler. Vanaf een andere locatie kunnen ze eenvoudig werken met VPN. Vanuit huis of bij een klant werken ze mobiel, door de combinatie van laptop en telefoon. Dat is vooral heel fijn tijdens een beurs: dan kunnen ze heel makkelijk in ons systeem. En op een rustig moment kunnen ze even de mail bijwerken, dat is ideaal!”

Preben lacht: “Een heel contrast met onze agenten in Oostenrijk en Hongarije die nog orders schrijven met de hand op carbon papier, waarna ze alles handmatig invoeren in onze dealer portal! Gelukkig gebruiken andere klanten gewoon onze app om orders aan te melden. Die kunnen we hier dan direct gaan uitvoeren.”

Tassen liefde

De liefde voor tassen sloeg over: naast leverancier is Féju ook klant van Burkely. Pieter: “Féju werkt ook graag met relaties sámen; we willen iets voor hen terug doen. Zo kwamen we op het idee om Burkely tassen aan te bieden bij onze relaties. Juliette heeft dat partnership heel goed uitgebouwd.”

Juliette Jakobsen, sales medewerker bij Féju (en tassenliefhebber) zet steeds vaker een Burkely laptoptas of sleeve op de offerte, in plaats van de standaard kunststof tas. “Als je een luxe laptop hebt, stop je die toch liever in een mooie leren tas? Het is toch een visitekaartje. Ik bel regelmatig met Burkely om te overleggen wat ik het beste kan aanbieden, in hun collectie zitten tassen van basis tot luxe. We hebben nu ook wat demo modellen op voorraad liggen bij Féju. Ik heb er zelfs een speciale flyer van gemaakt!”