De robotisering van werkprocessen – Féju kennis event

Féju organiseert regelmatig events voor klanten, om hen bij te praten over actuele ontwikkelingen. Daarvoor kiezen we onderwerpen die grenzen aan ons eigen vakgebied. Deze events zijn bovendien een mooie gelegenheid voor onze relaties om te netwerken. Het eerstvolgende event is op 24 september en zal gaan over de robotisering van werkprocessen. (meer…)

Efficiënt en comfortabel thuiswerken: wat heb je nodig?

Als medewerkers veel thuiswerken, ook in de toekomst, is het belangrijk dat zij productief kunnen zijn. Dat ze efficiënt kunnen werken en dat dit veilig gebeurt. Albert en Pieter vertellen wat je daarvoor nodig hebt. (meer…)

Waarom je niet zonder Microsoft 365 kunt

Microsoft 365 is een hot topic in de automatisering. Steeds meer bedrijven stappen over naar deze oplossing, die door Microsoft zelf ‘productiviteitscloud’ genoemd wordt. Ook de relaties van Féju willen hier steeds meer van weten. We vroegen Nick van den Heiligenberg, Manager Consultants bij Féju, naar de ins en outs. (meer…)

Welkom Luuk in ’t Groen

Na negen maanden stage bij Féju, had Luuk in ’t Groen er nog geen genoeg van. Sinds begin april is hij in vaste dienst bij de Féju ICT Groep als Consultant Automatisering bij de helpdesk.

De nieuwste medewerker van Féju volgde de opleiding mbo Netwerk- en mediabeheer niveau 4 in Breda. Als eindstage liep Luuk sinds augustus 2019 vier dagen in de week stage bij Féju. “Dat beviel me erg goed. Ik werd goed begeleid en heb veel geleerd. De onderlinge sfeer tussen collega’s is heel informeel. We lachen veel tijdens het werk. En je weet wat je aan elkaar hebt. Ik kan iedereen aanspreken voor hulp”.

Ondertussen besloot Luuk dat hij graag verder wilde studeren aan het hbo. Maar hij wilde ook bij Féju blijven. Daarom ging hij in januari naar Operational Manager Anton van Dam om zijn wens te bespreken. “Ik heb gevraagd of ik bij Féju kon werken terwijl ik deeltijd hbo volg. Als dat niet kon, zou ik voltijd hbo gaan doen. Gelukkig stemde Anton in. De werkzaamheden hier passen bij mijn opleiding, zijn divers, uitdagend en motiverend. En de sfeer is goed. Het ideale plaatje”.

Luuk is geen type om stil te zitten. Hij werkt ook nog 16 uur per week bij de Efteling, vooral in het weekend. “Ik sta bij de Python. Het is heel leuk als je mensen met een gespannen gezicht ziet instappen en vervolgens met een big smile weer ziet terugkomen!” Luuk is 19 jaar oud en woont met zijn ouders in Dongen. “In mijn vrije tijd bezoek ik met mijn vrienden andere pretparken in binnen- en buitenland. En ik hou van gamen, dat doe ik om mijn hoofd leeg te maken”.

Luuk zal bij Féju aan de slag gaan als Consultant Automatisering, meestal bij de helpdesk en soms op locatie bij klanten. Wat zijn toekomstdroom is, weet hij nog niet. “Ik zie wel. Ik wil nog veel leren”.

Naar volgende nieuwsbericht

Unify Circuit app: mobiel bellen vanaf vast nummer

“Ik wil graag dat al mijn mensen bellen vanuit het vaste nummer van mijn bedrijf”. Dat is een wens die wij vaak te horen krijgen bij onze relaties. En natuurlijk hebben we daar een oplossing voor. Daarover lees je meer in dit artikel.

We merken dat steeds meer van onze klanten vooral mobiel bellen. Dat geldt al langer voor de directie en de buitendienst en nu voor steeds meer collega’s. Zeker nu veel mensen thuiswerken, pakken zij heel snel hun mobiel als ze willen bellen. Het nadeel is, dat de klant dan het mobiele nummer ziet, en niet het nummer van je bedrijf.

Unify Circuit app

De Circuit app van Unify is dan ideaal. Met die app zijn alle collega’s bereikbaar op hun interne nummer (van de vaste lijn), ook als ze ‘buiten’ zijn. Dat is dus heel makkelijk met doorschakelen. De telefoniste (of welke collega dan ook) schakelt door naar het interne nummer en de collega neemt op, waar hij ook is. En natuurlijk bellen klanten en leveranciers zelf naar het vaste nummer van het bedrijf, terwijl de collega thuis of in de auto kan opnemen.

Uitbellen met vaste nummer

Een ander groot voordeel is, dat je je relaties kunt bellen met het vaste nummer van het bedrijf, terwijl je thuis of onderweg belt. Dat staat wel zo professioneel! We horen vaak van een directeur dat hij onderweg relaties belt, maar zijn mobiele nummer liever privé houdt. Dan is dit ideaal: je belt met je mobiele telefoon en in het scherm van de ontvanger verschijnt het vaste nummer van het bedrijf.

Uitgebreide mogelijkheden

Dat kan toch ook met de Féju 3CX telefonie omgeving? Dat klopt helemaal. En de Circuit app van Unify heeft nog meer functies die de Féju 3CX app ook heeft, zoals video conference, bestanden delen, chatfunctie en whiteboard. De Circuit app is een uitbreiding op de Unify telefonie oplossing van Féju. Wanneer je die al hebt, is het heel eenvoudig om dit uit te breiden met de app.

Meer over de mogelijkheden kun je lezen in deze Circuit flyer. Je kunt je vragen ook stellen aan Féju telecom specialist Stef Brooimans. Hij vertelt er graag over en hij kan de mogelijkheden laten zien met een demo. Je kunt hem bereiken via +31 (0)13 511 50 88 of s.brooimans@feju.nl.

Naar volgende nieuwsbericht

Féju Drive Through ongekend succes

Albert en Anton organiseerden op donderdagavond 30 april de Féju Drive-through! Iedere Féju collega reed over de parkeerplaats bij Féju en ontving bij iedere ‘halte’ een cadeau. Samen vormden deze cadeaus een zeer uitgebreid BBQ-pakket om van te genieten met familie en vrienden. Lees hieronder de ins en outs en bekijk de foto’s.

 

Omdat we enorm dankbaar zijn voor al die avonden, zaterdagen en zondagen dat er werd doorgewerkt om overal thuiswerkplekken in te richten en laptops, security en andere communicatie-oplossingen te leveren;

Om iedereen een leuke opkikker te geven in de vorm van een toffe BBQ avond (of meerdere!);

Om ook de gezinnen, families en vrienden daarvan te laten meegenieten (omdat zij onze collega’s soms moesten missen in de afgelopen tijd);

Om een aantal van onze goede relaties een leuke order te bezorgen in een periode waarin zij het zakelijk taai hebben;

Om alle Féju collega’s te bedanken voor hun fantastische inzet en flexibiliteit de afgelopen maanden;

Omdat we ons goede kwartaal nu helaas niet gezamenlijk kunnen vieren tijdens de traditionele kwartaalmeeting;

Maar wij de saamhorigheid en teamspirit zeker wel willen vieren mét elkaar;

Omdat het vandaag één jaar geleden is dat Féju 15 jaar bestond (30-4-2019);

En niet als minste omdat Albert Jakobsen en Anton van Dam het hele team een heel groot compliment willen maken…

Féju Drive through 20

Féju Drive Through

Daarom organiseerden Albert en Anton op donderdagavond 30 april de Féju Drive Through! Iedere Féju collega reed over de parkeerplaats bij Féju en ontving bij iedere ‘halte’ een cadeau. Samen vormden deze cadeaus een zeer uitgebreid BBQ-pakket om van te genieten met familie en vrienden, compleet met houtskool en aanmaakblokjes, BBQ-schort, servetten, wijn, vlees, salades, sauzen, kruiden, stokbrood en smeersels. En ook nog een soepje vooraf en aardbeien na!

Deze cadeaus van Féju ontvingen zij uit handen van:

  • Toine Senders – Excellent AGF
  • Ton van Olphen – Van Olphen Viande Select
  • Frank Smulders en Stefan Smulders – Horesca Smulders
  • Maartje Dimmers – Maartje’s Wijnen
  • Jong Food BV
  • Fire-up International b.v.
  • PLUS Peek Heyhoef Tilburg

 

De blije gezichten van de Féju collega’s, die natuurlijk netjes in de auto bleven zitten, waren zó leuk om te zien! Het Brabants Dagblad stuurde zelfs een fotograaf en een verslaggever om hiervan verslag te doen. Het was een ongekend succes!

Video en foto’s: Beeld Werkt

Naar volgende nieuwsbericht

Datto RMM software tool

Je IT-omgeving moet altijd goed werken. Dat is wat wij horen van onze klanten, elke keer weer. Je wilt er blindelings op kunnen vertrouwen. En als er dan een keer iets dreigt vast te lopen, wil je dit vooraf weten zodat problemen voorkomen kunnen worden. Geldt dit ook voor jouw organisatie? Dan is de Datto RMM software tool iets voor jou.

Wat doet de Datto RMM software tool?

RMM staat voor Remote Monitoring en Management. Deze oplossing geeft meer en beter inzicht in je IT-netwerk, ook op afstand. Dat is fijn voor de eindgebruiker (zelfs als die niet of weinig ICT kennis heeft) én voor het management. Dat leggen we hieronder uit. We hebben dit monitoring systeem bij diverse bedrijven geïmplementeerd en zij zijn er stuk voor stuk erg enthousiast over.

Proactief systeembeheer

Nadat we de monitoring tool hebben geïnstalleerd, geeft deze eenvoudig en snel inzicht. Voor jouzelf, maar ook voor onze support afdeling. We kunnen direct zien welke apparatuur actief is in je netwerk. Zo kunnen we je servers en werkplekken (notebooks, pc’s, Apple computers, tablets en smartphones) en zelfs switches en firewalls in de gaten houden. We checken bijvoorbeeld of overal alle patches tijdig geïnstalleerd zijn en of de virusscanners up to date zijn. Het ‘vollopen’ van opslagcapaciteit wordt tijdig opgemerkt. Féju support houdt dit continu in de gaten en volgt alle uitzonderingen dagelijks op. Zo heb je dus proactief systeembeheer dat gericht is op de toekomst.

Remote support

Remote support kunnen we met deze software tool heel snel en eenvoudig verlenen. Zo verdient de oplossing zich snel terug. Normaal gesproken maken we, samen met de eindgebruiker die een ‘probleem’ meldt, een remote verbinding via Teamviewer. Om een goede verbinding te krijgen, zijn we gemiddeld 5 minuten bezig. Met de Datto RMM software tool gaat dit veel eenvoudiger en binnen enkele seconden. Wij zoeken het gebruikte device op in ons overzicht en nemen het daarna direct over zonder dat de eindgebruiker zelf actie hoeft te ondernemen.

Van onze relaties horen we dat hun medewerkers heel erg tevreden zijn over dit systeem. De eindgebruiker, die niet altijd ICT-technisch onderlegd is, hoeft zelf geen lastige handelingen te ondernemen en dat zorgt voor een fijne gebruikerservaring.

Voordelen van de Datto RMM tool

  • Naast eenvoudig en snel, is deze oplossing ook nog eens veilig;
  • Bovendien integreert dit monitorsysteem naadloos met andere systemen;
  • Zoals gezegd biedt de Datto RMM software tool actueel en accuraat inzicht;
  • Zo kunnen wij proactief systeembeheer bieden;
  • Remote support: de in de portal opgenomen hardware kan direct door ons worden ‘overgenomen’;
  • De monitoring tool biedt uitgebreide, overzichtelijke management rapportages.

Voordelen voor het management

De overzichtelijke managementrapportages die de software tool biedt, geven direct inzicht in je ICT-omgeving. Om een aantal voorbeelden te geven: Je ziet welke medewerker met welk device werkt en hoe oud het device is. Ook zie je welke applicaties zijn uitgerold en of mensen zich houden aan bedrijfspolicies. Via scripting is selfhealing mogelijk. Bovendien kun je snel oplossingsgerichte acties uitvoeren, zonder dat eindgebruikers daar last van ondervinden. Op termijn zal hierdoor het reguliere systeembeheer in minder uren kunnen; zo verdient de tool zich meer dan terug.

Meer informatie?

Wil je meer weten? We verzorgen graag een demo. We vertellen je dan hoe deze oplossing kan samenwerken met jouw IT-infrastructuur en welke voordelen dat gaat opleveren. Neem vrijblijvend contact op met onze adviseurs via 013 511 50 88.

Naar volgende nieuwsbericht

Steeds meer corona cybercrime

Het coronavirus is een zeer dominant thema binnen cybercrime. De aanvallers maken dankbaar gebruik van de onzekerheid die heerst rond het virus en de crisis. Voorlopig zal dit nog wel zo blijven. In dit artikel noemen we een aantal voorbeelden, zodat je gewaarschuwd bent…

Onderzoekers van Proofpoint hebben ontdekt dat meer dan 80 procent van de huidige cyberaanvallen op de een of andere manier gebruikmaakt van het coronavirus. Bijna elk type cyberaanval wordt gebruikt met coronavirus thema’s, zoals business email compromise (BEC), malware, spam-e-mailcampagnes en ‘credential phishing’. Vooral die laatste wordt enorm vaak gezien. Een voorbeeld daarvan is deze mail.

Corona cybercrime

De aanvallers doen zich in deze phishing-aanval voor als een grote Nederlandse bank. Deze aanval is gericht op de productie-, technologie- en industriële sector en probeert slachtoffers te verleiden hun bankgegevens prijs te geven. In het bericht wordt gesproken over een zogenaamde ‘antibacteriële betaalpas’ en er staat verder dat zij zich houden aan “de richtlijnen van het RIVM en de overheid”.

Malware

Dit is één van de vele voorbeelden van nepmails die cybercriminelen versturen. Daarnaast versturen zij ook sms’jes met links. Hiermee kunnen zij persoonlijke gegevens inzien of jouw computer infecteren met een virus of malware. Wanneer je een mail verdacht vindt: klik niet op de link, open geen bijlage en reageer niet op de mail, maar verwijder de mail direct.

Een interne mail over een besmette collega en het te volgen protocol, een mail over besmette buren, mails over corona regels of een remedie tegen het virus, het zijn enkele voorbeelden van de onderwerpen in de corona cybercrime die gaande is.

Corona cybercrime staff

Nep-webshops

Het landelijk meldpunt internetoplichting (LMIO) meldde dat steeds meer mensen worden opgelicht door malafide-webshops die corona-gerelateerde producten zoals mondkapjes aanbieden. De producten worden wel betaald, maar niet geleverd. Je herkent deze nep-webshops vaak aan het feit dat ze alleen een betaalmogelijkheid via een link aanbieden, in plaats van reguliere mogelijkheden zoals iDeal. Klik hier voor een actuele lijst van uit de lucht gehaalde malafide webshops.

Gevaarlijke websites

Check Point Intelligence heeft gemeld dat sinds januari al zeker 4.000 domeinnamen over het coronavirus geregistreerd zijn. Zo’n 3% van die websites blijkt kwaadaardig en 5% is verdacht. Veel van deze nieuwe domeinen zullen uiteindelijk voor phishing worden gebruikt.

Phishing

In Italië is een grootschalige phishingcampagne verspreid. Zeker 10% van de organisaties heeft hier al mee te maken gehad. Zij ontvingen bijvoorbeeld een nepmail die verwijst naar een document waarin alle voorzorgsmaatregelen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zouden staan. Wie doorklikt, haalt Ostap Trojan Downloader binnen, een bekende Trickbot-downloader. Dat is een dominante banking-trojan, die voortdurend wordt bijgewerkt met nieuwe mogelijkheden en functies. Ook in Nederland worden steeds meer phisingmails verstuurd over corona-gerelateerde onderwerpen.

Corona cybercrime WHO

Wees gewaarschuwd

Mensen die in een cybercrime-val zijn getrapt, vinden dit vaak ongelooflijk. Ze weten dat ze geen bijlagen moeten openen of op links moeten klikken. Maar criminelen zijn hun slachtoffers steeds een stapje voor met slimmere manieren. Het kan ook jou overkomen, of één van je medewerkers. Zeker nu veel mensen vanuit huis werken, is de kans aanwezig dat het een keer misgaat.

Féju helpt je graag om je organisatie te beschermen. Een proactieve firewall, een 2Factor Authenticatie oplossing voor je server, een beveiligde VPN-verbinding en het blokkeren van aanmeldingen vanuit bepaalde landen waarmee je bedrijf geen zaken doet, zijn enkele voorbeelden. Verder adviseren we graag over je wachtwoordbeleid, back-up procedure (je redmiddel bij ransomware) en het voorlichten van je medewerkers.

Beveiliging tegen cybercrime

Bij twijfel of onraad over de security van je ICT omgeving, kun je altijd contact met ons opnemen. Zeker in geval van ransomware is het noodzaak snel en adequaat te handelen om eventuele schade zoveel mogelijk te beperken.

Féju heeft een 24/7 telefonische bereikbaarheidsdienst, die dus ook ’s avonds, in het weekend en tijdens feestdagen bereikbaar is. Onze deskundige medewerkers loggen met een remote systeem in op je netwerk, onderzoeken de oorzaak van het probleem en lossen het vervolgens op. Je bereikt je persoonlijke hulplijn via 013 511 50 88.

Naar volgende nieuwsbericht

100% Bereikbaarheid gedurende coronavirus (COVID-19)

Het coronavirus (COVID-19) heeft grote invloed op de volksgezondheid. Ook zakelijk heeft het een flinke impact. Met dit bericht willen wij laten weten dat Féju staat voor haar continuïteit en is ingericht als 24-uurs organisatie. Onze helpdesk en support blijven 24/7 bereikbaar.

De Féju consultants en sales zijn volledig aan het werk; de actuele adviezen en richtlijnen van het RIVM worden hierbij opgevolgd. Beheerbezoek op locatie wordt vooraf afgestemd. Remote beheer kan een alternatief zijn (indien mogelijk). Verder houden wij nauw contact met onze leveranciers. Féju houdt de verdere ontwikkelingen scherp in de gaten. De gezondheid van onze relaties en collega’s komt op de eerste plaats.

Heb je vragen of opmerkingen? Dan kun je terecht bij onze operationeel manager Anton van Dam. Wij zijn gewoon bereikbaar op 013-5115088.

Thuiswerken

We ontvangen een verhoogde vraag vanuit onze relaties om thuis te kunnen werken. Dit geldt voor telefonie en automatisering. We hebben meerdere oplossingen die op korte termijn geïmplementeerd kunnen worden. Wil je weten wat wij hierin kunnen betekenen? Neem dan contact op met Sales@feju.nl of 013-5115088.

Hartelijke groet van Féju en blijf gezond.

#ICTdoejesamen

 

Externe informatiebronnen

 

Naar volgende nieuwsbericht

Féju 3CX: De toekomst van telefonie

Wilt u vast en mobiel integreren? Dat kan met Féju 3CX, een telefonie-omgeving die stabiel, geavanceerd en extreem uitgebreid is. Deze oplossing is geschikt voor elke bedrijfssector en biedt u complete telefonie voor een fractie van de kosten. “Dit is echt wel het nieuwe telefoneren als je het mij vraagt. Flexibel en toekomstbestendig.”

Meer functies, minder kosten

Stef Brooimans, Accountmanager Telecom bij Féju ICT Groep, is erg enthousiast: “Integreren van vast en mobiel is heel eenvoudig met deze oplossing. Je hebt uitgebreide callcenter mogelijkheden, vanaf elk device. Dus met de vaste lijn, je mobiele telefoon, maar ook vanaf je computer. We installeren dit lokaal – dus op je computer of server – of hosted, dat wil zeggen in de cloud vanuit ons eigen Féju datacenter. Vervolgens is Féju 3CX goed te beheren en makkelijk in gebruik.”

Met mobiele app en webclient

3CX biedt een uitgebreide webclient: “Op je scherm heb je een overzicht van alle collega’s, waarin je ziet wie aanwezig is en niet in gesprek. Vervolgens klik je een collega aan en wordt die gebeld. Gewoon via je headset. Natuurlijk kun je ook bellen met een hoorn, of mobiel. En gebeld worden. Met zo veel mogelijkheden, dit is echt uniek.”

Mobiel bellen vanaf vast nummer

“Veel van onze klanten zijn heel enthousiast over de mogelijkheid van mobiel bellen met een vast nummer. Stel dat je onderweg bent en mobiel gaat bellen, maar liever je mobiele nummer niet wil tonen. Dat komt regelmatig voor bij directeuren of accountmanagers die hun mobiele nummer liever geheim houden. Met Féju 3CX is dat heel eenvoudig. Je belt mobiel, maar het vaste nummer van je bedrijf wordt getoond. Wel zo professioneel! Dat biedt veel gemak!”

Uitgebreide mogelijkheden

Féju 3CX biedt verder chat, videobellen, telefonistesoftware, rapportages en integratie met je CRM of ERP pakket. Een uitgebreid overzicht van alle functies vindt u in dit overzicht: Féju 3CX.

Wilt u meer weten? Stef Brooimans vertelt u graag meer. U kunt hem bereiken via +31 (0)13 511 50 88 of s.brooimans@feju.nl.

Naar volgende nieuwsbericht