Nijverheidsweg 21, Udenhout |

+31 (0)13 511 50 88

AVA Benelux

“Féju bood de ideale combinatie van IT en telecom”

“Onze complete IT-structuur ligt bij één partij en dat biedt veel voordelen. Alles is tot in de puntjes verzorgd en werkt optimaal samen.” Ton Jans van AVA Benelux vertelt uitgebreid over de dienstverlening van Féju en de verhuizing van AVA naar haar nieuwbouwpand in Hapert.

“Voor onze nieuwbouw werkten we samen met Hoppenbrouwers; zij verwezen ons voor telefonie en wifi door naar Féju. Al bij de kennismaking viel het ons meteen op hoe goed Féju met ons meedacht. Het klinkt misschien als een cliché, maar de klik was er meteen.

Pieter adviseerde ons uitgebreid over de technische voorzieningen: bijvoorbeeld hoeveel aansluitpunten we nodig hadden en waar de patchkasten en kabelpunten moesten komen. Nu hebben we een optimale dekking voor de wifi en de meest moderne voorzieningen voor telefonie.”

AVA Benelux

Aan het woord is Ton Jans, IT Beheerder bij AVA Benelux. “Wij leveren alles op het gebied van motorkoeling en airconditioning aan de automotive aftermarket. Denk bijvoorbeeld aan radiateuren, condensers en andere onderdelen voor koelsystemen. AVA Benelux is het hoofdkantoor van de AVA Group, met zeven vestigingen verspreid over Europa. Wij doen de Benelux markt en zijn ook verantwoordelijk voor de export en het aanleveren van onze andere locaties in Europa. Zodoende hebben we een erg grote voorraad, die op dit moment verspreid ligt over vijf verschillende magazijnen in Hilvarenbeek. Om efficiënter te gaan werken, wilden we de hele voorraad in één magazijn hebben liggen. Daarom is er gekozen voor een verhuizing naar een nieuw pand in Hapert.”

Het nieuwe pand beslaat ruim 6.000 vierkante meter, waarvan ongeveer 1.000 vierkante meter kantoor. Momenteel telt AVA Benelux zo’n 45 medewerkers en de verwachting is dat dit aantal nog verder zal gaan groeien. “Voor dit enorme pand hadden we goede wifi- en telefonie voorzieningen nodig. Al snel besloten we ook het systeembeheer en de servers bij Féju onder te brengen. Ze hebben een mooi totaalplaatje geleverd, waar we heel tevreden over zijn.”

Innovatieve ICT-omgeving

“De werkomgeving van AVA Benelux was behoorlijk Apple-georiënteerd”, zo vertelt Féju sales manager Pieter de Bruijn. “Microsoft Dynamics NAV integreerde daar niet mee en daarom werd er tijdelijk gebruik gemaakt van een remote applicatie oplossing vanuit een cloud platform. Deze cloud oplossing bracht beperkingen én forse terugkerende kosten met zich mee. Daarom hebben wij een alternatieve oplossing aangeboden waarmee de bestaande Apple omgeving wel toepasbaar blijft. Daar waren ze blij mee.”

Féju heeft als partner een lokale serveromgeving geïmplementeerd. Pieter legt uit: “Het nieuwe platform bestaat uit redundant Sophos firewalls, meerdere HP Enterprise servers, een SAN storage oplossing en een breed spectrum aan Aruba Networks LAN en WLAN componenten. Voor de telefonie komt er een Unify OSbiz server: een virtuele centrale op basis van VoIP die de verouderde en instabiele telefooncentrale zal vervangen. Deze oplossing is redundant en bovendien zal AVA flink gaan besparen op haar maandelijkse belkosten.”

Verhuizing goed voorbereid

 Pieter vond het ideaal dat Féju AVA vanaf het eerste moment kon adviseren: “Omdat er in het nieuwe pand nog niets was, hebben we automatisering en telecom optimaal op elkaar kunnen afstemmen.” Het nieuwe netwerk draait al naast het oude. Ton: “We hebben nu één groot netwerk op twee locaties, de oude en de nieuwe. Zo kan iedereen tijdens de verhuizing ongestoord doorwerken. Die enorme verhuizing met 150 vrachtwagens zal weinig impact hebben qua IT, doordat we hierover vooraf heel goed hebben nagedacht, samen met Féju.”

Uitrol naar andere landen

“We willen Microsoft Dynamics NAV ook in de andere Europese landen gaan gebruiken en daarom onze nieuwe ICT-omgeving voor alle EU vestigingen gaan inzetten. We zijn nu aan het inventariseren wat daarvoor nodig is. Féju speelt ook hierin weer een heel belangrijke rol. Sommige landen komen op onze server en ook bijvoorbeeld mail wordt Europees geregeld. Met de 24×7 ondersteuning van Féju moet dit mogelijk zijn.”

Absolute aanrader

“Féju heeft de complete structuur geadviseerd en wij hoefden alleen nog maar ja te zeggen. De samenwerking verloopt vlekkeloos. Onze vaste contactpersonen Nick van den Heiligenberg en Andrew Peters adviseren ons over oplossingen op alle gebieden. We belden laatst de helpdesk en toen kwam Andrew zelfs meteen naar ons toe. En Pieter van Opbergen regelt alles met VoIP, is heel enthousiast en denkt vooruit. Ik zou Féju absoluut aanraden!”

 

Lees de volgende case.