Efficiënt en comfortabel thuiswerken: wat heb je nodig?

Als medewerkers veel thuiswerken, ook in de toekomst, is het belangrijk dat zij productief kunnen zijn. Dat ze efficiënt kunnen werken en dat dit veilig gebeurt. Albert en Pieter vertellen wat je daarvoor nodig hebt. (meer…)

Waarom je niet zonder Microsoft 365 kunt

Microsoft 365 is een hot topic in de automatisering. Steeds meer bedrijven stappen over naar deze oplossing, die door Microsoft zelf ‘productiviteitscloud’ genoemd wordt. Ook de relaties van Féju willen hier steeds meer van weten. We vroegen Nick van den Heiligenberg, Manager Consultants bij Féju, naar de ins en outs. (meer…)

Unify Circuit app: mobiel bellen vanaf vast nummer

“Ik wil graag dat al mijn mensen bellen vanuit het vaste nummer van mijn bedrijf”. Dat is een wens die wij vaak te horen krijgen bij onze relaties. En natuurlijk hebben we daar een oplossing voor. Daarover lees je meer in dit artikel.

We merken dat steeds meer van onze klanten vooral mobiel bellen. Dat geldt al langer voor de directie en de buitendienst en nu voor steeds meer collega’s. Zeker nu veel mensen thuiswerken, pakken zij heel snel hun mobiel als ze willen bellen. Het nadeel is, dat de klant dan het mobiele nummer ziet, en niet het nummer van je bedrijf.

Unify Circuit app

De Circuit app van Unify is dan ideaal. Met die app zijn alle collega’s bereikbaar op hun interne nummer (van de vaste lijn), ook als ze ‘buiten’ zijn. Dat is dus heel makkelijk met doorschakelen. De telefoniste (of welke collega dan ook) schakelt door naar het interne nummer en de collega neemt op, waar hij ook is. En natuurlijk bellen klanten en leveranciers zelf naar het vaste nummer van het bedrijf, terwijl de collega thuis of in de auto kan opnemen.

Uitbellen met vaste nummer

Een ander groot voordeel is, dat je je relaties kunt bellen met het vaste nummer van het bedrijf, terwijl je thuis of onderweg belt. Dat staat wel zo professioneel! We horen vaak van een directeur dat hij onderweg relaties belt, maar zijn mobiele nummer liever privé houdt. Dan is dit ideaal: je belt met je mobiele telefoon en in het scherm van de ontvanger verschijnt het vaste nummer van het bedrijf.

Uitgebreide mogelijkheden

Dat kan toch ook met de Féju 3CX telefonie omgeving? Dat klopt helemaal. En de Circuit app van Unify heeft nog meer functies die de Féju 3CX app ook heeft, zoals video conference, bestanden delen, chatfunctie en whiteboard. De Circuit app is een uitbreiding op de Unify telefonie oplossing van Féju. Wanneer je die al hebt, is het heel eenvoudig om dit uit te breiden met de app.

Meer over de mogelijkheden kun je lezen in deze Circuit flyer. Je kunt je vragen ook stellen aan Féju telecom specialist Stef Brooimans. Hij vertelt er graag over en hij kan de mogelijkheden laten zien met een demo. Je kunt hem bereiken via +31 (0)13 511 50 88 of s.brooimans@feju.nl.

Naar volgende nieuwsbericht

Datto RMM software tool

Je IT-omgeving moet altijd goed werken. Dat is wat wij horen van onze klanten, elke keer weer. Je wilt er blindelings op kunnen vertrouwen. En als er dan een keer iets dreigt vast te lopen, wil je dit vooraf weten zodat problemen voorkomen kunnen worden. Geldt dit ook voor jouw organisatie? Dan is de Datto RMM software tool iets voor jou.

Wat doet de Datto RMM software tool?

RMM staat voor Remote Monitoring en Management. Deze oplossing geeft meer en beter inzicht in je IT-netwerk, ook op afstand. Dat is fijn voor de eindgebruiker (zelfs als die niet of weinig ICT kennis heeft) én voor het management. Dat leggen we hieronder uit. We hebben dit monitoring systeem bij diverse bedrijven geïmplementeerd en zij zijn er stuk voor stuk erg enthousiast over.

Proactief systeembeheer

Nadat we de monitoring tool hebben geïnstalleerd, geeft deze eenvoudig en snel inzicht. Voor jouzelf, maar ook voor onze support afdeling. We kunnen direct zien welke apparatuur actief is in je netwerk. Zo kunnen we je servers en werkplekken (notebooks, pc’s, Apple computers, tablets en smartphones) en zelfs switches en firewalls in de gaten houden. We checken bijvoorbeeld of overal alle patches tijdig geïnstalleerd zijn en of de virusscanners up to date zijn. Het ‘vollopen’ van opslagcapaciteit wordt tijdig opgemerkt. Féju support houdt dit continu in de gaten en volgt alle uitzonderingen dagelijks op. Zo heb je dus proactief systeembeheer dat gericht is op de toekomst.

Remote support

Remote support kunnen we met deze software tool heel snel en eenvoudig verlenen. Zo verdient de oplossing zich snel terug. Normaal gesproken maken we, samen met de eindgebruiker die een ‘probleem’ meldt, een remote verbinding via Teamviewer. Om een goede verbinding te krijgen, zijn we gemiddeld 5 minuten bezig. Met de Datto RMM software tool gaat dit veel eenvoudiger en binnen enkele seconden. Wij zoeken het gebruikte device op in ons overzicht en nemen het daarna direct over zonder dat de eindgebruiker zelf actie hoeft te ondernemen.

Van onze relaties horen we dat hun medewerkers heel erg tevreden zijn over dit systeem. De eindgebruiker, die niet altijd ICT-technisch onderlegd is, hoeft zelf geen lastige handelingen te ondernemen en dat zorgt voor een fijne gebruikerservaring.

Voordelen van de Datto RMM tool

  • Naast eenvoudig en snel, is deze oplossing ook nog eens veilig;
  • Bovendien integreert dit monitorsysteem naadloos met andere systemen;
  • Zoals gezegd biedt de Datto RMM software tool actueel en accuraat inzicht;
  • Zo kunnen wij proactief systeembeheer bieden;
  • Remote support: de in de portal opgenomen hardware kan direct door ons worden ‘overgenomen’;
  • De monitoring tool biedt uitgebreide, overzichtelijke management rapportages.

Voordelen voor het management

De overzichtelijke managementrapportages die de software tool biedt, geven direct inzicht in je ICT-omgeving. Om een aantal voorbeelden te geven: Je ziet welke medewerker met welk device werkt en hoe oud het device is. Ook zie je welke applicaties zijn uitgerold en of mensen zich houden aan bedrijfspolicies. Via scripting is selfhealing mogelijk. Bovendien kun je snel oplossingsgerichte acties uitvoeren, zonder dat eindgebruikers daar last van ondervinden. Op termijn zal hierdoor het reguliere systeembeheer in minder uren kunnen; zo verdient de tool zich meer dan terug.

Meer informatie?

Wil je meer weten? We verzorgen graag een demo. We vertellen je dan hoe deze oplossing kan samenwerken met jouw IT-infrastructuur en welke voordelen dat gaat opleveren. Neem vrijblijvend contact op met onze adviseurs via 013 511 50 88.

Naar volgende nieuwsbericht

Steeds meer corona cybercrime

Het coronavirus is een zeer dominant thema binnen cybercrime. De aanvallers maken dankbaar gebruik van de onzekerheid die heerst rond het virus en de crisis. Voorlopig zal dit nog wel zo blijven. In dit artikel noemen we een aantal voorbeelden, zodat je gewaarschuwd bent…

Onderzoekers van Proofpoint hebben ontdekt dat meer dan 80 procent van de huidige cyberaanvallen op de een of andere manier gebruikmaakt van het coronavirus. Bijna elk type cyberaanval wordt gebruikt met coronavirus thema’s, zoals business email compromise (BEC), malware, spam-e-mailcampagnes en ‘credential phishing’. Vooral die laatste wordt enorm vaak gezien. Een voorbeeld daarvan is deze mail.

Corona cybercrime

De aanvallers doen zich in deze phishing-aanval voor als een grote Nederlandse bank. Deze aanval is gericht op de productie-, technologie- en industriële sector en probeert slachtoffers te verleiden hun bankgegevens prijs te geven. In het bericht wordt gesproken over een zogenaamde ‘antibacteriële betaalpas’ en er staat verder dat zij zich houden aan “de richtlijnen van het RIVM en de overheid”.

Malware

Dit is één van de vele voorbeelden van nepmails die cybercriminelen versturen. Daarnaast versturen zij ook sms’jes met links. Hiermee kunnen zij persoonlijke gegevens inzien of jouw computer infecteren met een virus of malware. Wanneer je een mail verdacht vindt: klik niet op de link, open geen bijlage en reageer niet op de mail, maar verwijder de mail direct.

Een interne mail over een besmette collega en het te volgen protocol, een mail over besmette buren, mails over corona regels of een remedie tegen het virus, het zijn enkele voorbeelden van de onderwerpen in de corona cybercrime die gaande is.

Corona cybercrime staff

Nep-webshops

Het landelijk meldpunt internetoplichting (LMIO) meldde dat steeds meer mensen worden opgelicht door malafide-webshops die corona-gerelateerde producten zoals mondkapjes aanbieden. De producten worden wel betaald, maar niet geleverd. Je herkent deze nep-webshops vaak aan het feit dat ze alleen een betaalmogelijkheid via een link aanbieden, in plaats van reguliere mogelijkheden zoals iDeal. Klik hier voor een actuele lijst van uit de lucht gehaalde malafide webshops.

Gevaarlijke websites

Check Point Intelligence heeft gemeld dat sinds januari al zeker 4.000 domeinnamen over het coronavirus geregistreerd zijn. Zo’n 3% van die websites blijkt kwaadaardig en 5% is verdacht. Veel van deze nieuwe domeinen zullen uiteindelijk voor phishing worden gebruikt.

Phishing

In Italië is een grootschalige phishingcampagne verspreid. Zeker 10% van de organisaties heeft hier al mee te maken gehad. Zij ontvingen bijvoorbeeld een nepmail die verwijst naar een document waarin alle voorzorgsmaatregelen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zouden staan. Wie doorklikt, haalt Ostap Trojan Downloader binnen, een bekende Trickbot-downloader. Dat is een dominante banking-trojan, die voortdurend wordt bijgewerkt met nieuwe mogelijkheden en functies. Ook in Nederland worden steeds meer phisingmails verstuurd over corona-gerelateerde onderwerpen.

Corona cybercrime WHO

Wees gewaarschuwd

Mensen die in een cybercrime-val zijn getrapt, vinden dit vaak ongelooflijk. Ze weten dat ze geen bijlagen moeten openen of op links moeten klikken. Maar criminelen zijn hun slachtoffers steeds een stapje voor met slimmere manieren. Het kan ook jou overkomen, of één van je medewerkers. Zeker nu veel mensen vanuit huis werken, is de kans aanwezig dat het een keer misgaat.

Féju helpt je graag om je organisatie te beschermen. Een proactieve firewall, een 2Factor Authenticatie oplossing voor je server, een beveiligde VPN-verbinding en het blokkeren van aanmeldingen vanuit bepaalde landen waarmee je bedrijf geen zaken doet, zijn enkele voorbeelden. Verder adviseren we graag over je wachtwoordbeleid, back-up procedure (je redmiddel bij ransomware) en het voorlichten van je medewerkers.

Beveiliging tegen cybercrime

Bij twijfel of onraad over de security van je ICT omgeving, kun je altijd contact met ons opnemen. Zeker in geval van ransomware is het noodzaak snel en adequaat te handelen om eventuele schade zoveel mogelijk te beperken.

Féju heeft een 24/7 telefonische bereikbaarheidsdienst, die dus ook ’s avonds, in het weekend en tijdens feestdagen bereikbaar is. Onze deskundige medewerkers loggen met een remote systeem in op je netwerk, onderzoeken de oorzaak van het probleem en lossen het vervolgens op. Je bereikt je persoonlijke hulplijn via 013 511 50 88.

Naar volgende nieuwsbericht

Féju 3CX: De toekomst van telefonie

Wilt u vast en mobiel integreren? Dat kan met Féju 3CX, een telefonie-omgeving die stabiel, geavanceerd en extreem uitgebreid is. Deze oplossing is geschikt voor elke bedrijfssector en biedt u complete telefonie voor een fractie van de kosten. “Dit is echt wel het nieuwe telefoneren als je het mij vraagt. Flexibel en toekomstbestendig.”

Meer functies, minder kosten

Stef Brooimans, Accountmanager Telecom bij Féju ICT Groep, is erg enthousiast: “Integreren van vast en mobiel is heel eenvoudig met deze oplossing. Je hebt uitgebreide callcenter mogelijkheden, vanaf elk device. Dus met de vaste lijn, je mobiele telefoon, maar ook vanaf je computer. We installeren dit lokaal – dus op je computer of server – of hosted, dat wil zeggen in de cloud vanuit ons eigen Féju datacenter. Vervolgens is Féju 3CX goed te beheren en makkelijk in gebruik.”

Met mobiele app en webclient

3CX biedt een uitgebreide webclient: “Op je scherm heb je een overzicht van alle collega’s, waarin je ziet wie aanwezig is en niet in gesprek. Vervolgens klik je een collega aan en wordt die gebeld. Gewoon via je headset. Natuurlijk kun je ook bellen met een hoorn, of mobiel. En gebeld worden. Met zo veel mogelijkheden, dit is echt uniek.”

Mobiel bellen vanaf vast nummer

“Veel van onze klanten zijn heel enthousiast over de mogelijkheid van mobiel bellen met een vast nummer. Stel dat je onderweg bent en mobiel gaat bellen, maar liever je mobiele nummer niet wil tonen. Dat komt regelmatig voor bij directeuren of accountmanagers die hun mobiele nummer liever geheim houden. Met Féju 3CX is dat heel eenvoudig. Je belt mobiel, maar het vaste nummer van je bedrijf wordt getoond. Wel zo professioneel! Dat biedt veel gemak!”

Uitgebreide mogelijkheden

Féju 3CX biedt verder chat, videobellen, telefonistesoftware, rapportages en integratie met je CRM of ERP pakket. Een uitgebreid overzicht van alle functies vindt u in dit overzicht: Féju 3CX.

Wilt u meer weten? Stef Brooimans vertelt u graag meer. U kunt hem bereiken via +31 (0)13 511 50 88 of s.brooimans@feju.nl.

Naar volgende nieuwsbericht

Bellen naar vast hoeft niet meer te kosten dan 1,9 cent per minuut

“Veel bedrijven weten niet wat ze betalen voor telefonie. Bijvoorbeeld het bedrijf waar ik vorige week was, daar hadden ze het overzicht niet meer” zo vertelt telecom accountmanager Stef Brooimans. “Ze pakten terplekke een factuur erbij en bleken 170 euro per maand te betalen. Wij gaan het nu leveren voor 42,50 euro. We heffen alle contracten van losse partijen op, zodat er geen dubbele kosten meer zijn.”

Televoip Totaal

Dit is één van de vele voorbeelden. Met Televoip Totaal powered by Féju, ons eigen provider platform, zijn we scherper geprijsd dan grote spelers als Vodafone, KPN en Tele2. En veel scherper dan het oude ISDN. In de meeste gevallen betaal je voor Ziggo 14 cent en voor KPN 13 cent per minuut. Dat is ook hun starttarief. Bij ons is dat maar 5 cent. En natuurlijk is onze kwaliteit niet minder dan die van andere partijen.

“Een bijkomend voordeel is dat je alles onder één dak hebt. Veel bedrijven halen hun telefonie apparatuur bij bedrijf X, hebben hun beltikken bij provider Y en een internetverbinding bij partij Z. Bij een storing wijzen die drie leveranciers naar elkaar en mag je zelf uitzoeken waar het probleem ligt” aldus Stef. “Bij Féju heb je maar één aanspreekpunt. Féju levert de apparatuur, beheert de apparatuur en levert ook de telefoniedienst. We kunnen dan ook nog een separate internetverbinding leveren, zodat telefonie en dataverkeer gescheiden blijven. Mocht er een storing zijn, dan bel je gewoon naar Féju. Wij lossen het snel en in eigen beheer op.”

Transparant

Met ons platform hebt u bovendien altijd inzichtelijk wat u doet aan telefonie. U krijgt een eigen inlog voor het klantportaal, zodat u inzicht hebt in uw gebruik. Bij grote providers is dit veel minder transparant.

Altijd bereikbaar

Uw vaste nummer doorschakelen naar mobiel is heel eenvoudig. In de portal zet u uw mobiele nummer: als u niet opneemt op de vaste lijn, wordt deze doorgeschakeld naar uw mobiel. Zo mist u nooit meer een gesprek.

Féju telecom helpdesk 24/7

Als één van uw collega’s er even niet uitkomt: bel de helpdesk van Féju. Wij kunnen zaken op afstand beheren. Of we komen langs. Ook ‘s avonds en in het weekend.

Interesse?

Féju ICT Groep levert telefonie voor alle bedrijven; van zzp tot grote bedrijven met tien vestigingen. Buiten alle genoemde voordelen, bent u waarschijnlijk ook nog eens voordeliger uit. Zoek uw factuur maar eens op; de kans is groot dat wij ‘m halveren.

Stuur een foto van uw factuur naar Féju. Dat kan per mail naar telecomhelpdesk@feju.nl of via WhatsApp naar 013- 850 59 78. Wij laten u binnen twee werkdagen weten hoeveel voordeel u kunt behalen.

Barco Clickshare: ideale oplossing voor draadloos presenteren

Féju deelt graag tips die werken en samenwerken eenvoudiger en plezieriger maken. Deze keer wijzen we u graag op de Clickshare oplossing van Barco.

“We gebruiken het zelf en hebben de Clickshare van Barco al bij veel van onze klanten geïmplementeerd. Zij zijn allemaal enthousiast” vertelt Pieter de Bruijn van Féju ICT Groep. “Het is een ideale oplossing voor draadloos presenteren. Je verbindt het kastje met je laptop, wacht een paar seconden en kunt beginnen met je presentatie. Je kunt ‘m ook gebruiken vanaf je mobiele telefoon, tablet of Microsoft Surface apparaat. Nooit meer gedoe met kabels!”

Draadloos presentatiesysteem

Barco zelf noemt het draadloze presentatiesysteem ‘de meest intuïtieve gebruikerservaring voor samenwerking in vergaderingen’. Met behulp van de ClickShare Button of de ClickShare app kan content gedeeld worden. Het systeem is naadloos te integreren in het bedrijfsnetwerk en garandeert een grote mate van beveiliging.

In de vergaderruimte van Féju  (The Oak Room) wordt de Clickshare CSE-200+ gebruikt met 4K ondersteuning. “Daar zitten twee kastjes bij, zodat je met twee gebruikers tegelijk op een scherm kunt presenteren. Zo kunnen we bijvoorbeeld de cijfers van twee collega’s naast elkaar leggen. Een mooie oplossing voor multidisciplinair samenwerken met één apparaat. En als ik het simpel moet omschrijven: Het biedt gewoon heel veel gemak!”

Barco Authorized Connect Partner

Begin 2019 is Féju partner geworden van Barco. Dit betekent dat de consultants van Féju zeer brede kennis in huis hebben over de producten van Barco en getraind zijn om deze producten te implementeren. We zijn trots op dit nieuwe partnership!

Meer informatie?

Bent u benieuwd of deze oplossing interessant is voor uw organisatie? Wij vertellen u graag over de voordelen en leggen uit hoe het kan samenwerken met uw IT infrastructuur. Natuurlijk kunt u ook bij ons langskomen, zodat u zelf in onze vergaderruimte kunt ervaren hoe eenvoudig en praktisch de Barco Clickshare oplossing werkt. Voor het maken van een afspraak of het stellen van uw vragen, kunt u bellen met 013 511 50 88.

Microsoft stopt met Windows 7, Windows Server 2008 en Office 2010

Gebruikt uw organisatie nog Windows 7? Dan hebben we een belangrijke mededeling voor u. Microsoft beëindigt op 14 januari 2020 de ondersteuning van Windows 7, Windows Server 2008, Small Business Server 2011 en Office 2010. Vanaf dat moment biedt het geen technische updates meer, bijvoorbeeld voor de beveiliging tegen cybercrime. Wij adviseren u dringend over te stappen naar nieuwere versies. Wachten is niet verstandig. Hier leest u alle ins en outs.

Ondersteuning loopt af op 14 januari 2020

Al ruim een jaar geleden kondigde Microsoft de ‘End of Support’ aan voor Windows 7. Microsoft levert vanaf 14 januari 2020 geen technische ondersteuning en software-updates meer ter bescherming van uw pc. Dit betekent dat uw computer en alle gegevens die u hebt opgeslagen, dan niet langer beschermd zijn tegen hackers.

Microsoft zelf “raadt u ten zeerste aan om vóór januari 2020 over te stappen naar Windows 10, om te voorkomen dat u in een situatie komt waarin u service of ondersteuning nodig hebt die niet langer beschikbaar is.” Overigens zal niet alleen Windows 7 eruit gaan, maar ook Windows Server 2008, Microsoft Office 2010, Microsoft Exchange 2010 en Windows Small Business Server 2011. Féju raadt u aan om naar een modern besturingssysteem te upgraden.

Windows 7 update

Waarom stopt Microsoft de ondersteuning?

Toen Windows 7 werd uitgebracht op 22 oktober 2009, verklaarde Microsoft 10 jaar productondersteuning te leveren. De exacte datum voor de beëindiging is gepland op 14 januari 2020. Volgens Microsoft “zodat zij hun investeringen kunnen richten op de ondersteuning van nieuwere technologieën en fantastische nieuwe ervaringen.” De situatie is vergelijkbaar met april 2014, toen Microsoft stopte met de ondersteuning van Windows XP.

Wat gebeurt er als ik de oude versies blijf gebruiken?

U kunt Windows gewoon blijven starten en uitvoeren, maar u ontvangt geen softwareupdates meer van Microsoft, ook geen beveiligingsupdates. Dan wordt uw pc of server kwetsbaarder voor virussen en andere beveiligingsrisico’s. Wanneer een bug in de beveiliging wordt ontdekt, wordt deze niet meer gerepareerd. Hackers krijgen zo veel eenvoudiger toegang tot uw computer en uw bestanden.

Wat is het advies van Féju?

Op dit moment heeft 19 procent van de Nederlandse gebruikers nog Windows 7. Zij moeten allemaal gaan overstappen vóór januari. Om de grote drukte voor te zijn, adviseren wij u om niet langer te wachten.

Ons advies is om op zeer korte termijn over te gaan naar nieuwe systemen:

  • Werkplekken voorzien van Windows 10;
  • Servermigratie naar Windows Server 2016 of 2019;
  • Gebruik van actuele Office versie, zoals Office 2019 of Office 365.

Wachten tot het laatste moment is een groot risico. Vroeg of laat zult u problemen ondervinden wanneer u gebruik blijft maken van deze Microsoft producten. Zeker met de enorme toename van cybercrime is de veiligheid van uw gegevens van groot belang. Volgens de AVG-wetgeving bent u verplicht om gegevens te verwerken met software die up-to-date is. Meer daarover leest u in onze eerdere waarschuwing over Windows 7.

Wilt u meer informatie over de beëindiging van Windows 7? We geven u graag een persoonlijk advies over de juiste oplossing. Dan inventariseren we uw bedrijfsnetwerk en geven we een advies op maat. U kunt vrijblijvend contact met ons opnemen via 013 – 511 50 88 of via sales@feju.nl.

VoIP actie: opvolger van ISDN

KPN heeft aangekondigd te stoppen met ISDN per 1 september 2019! Tijd om over te stappen op een alternatief. Voor veel bedrijven is VoIP een goede oplossing. Daarom heeft Féju nu een mooie VoIP actie aanbieding.

Féju Telecommunicatie adviseert om binnenkort over te stappen naar een toekomstbestendige oplossing. De nieuwe communicatievorm heet VoIP (ook wel SIP genoemd).

VoIP voordelen

VoIP is inmiddels een betrouwbare oplossing (mits goed aangelegd). Ook zijn er veel koppelingen mogelijk met andere IP-diensten. De maandelijkse lasten zijn een groot voordeel. Ter vergelijking: een ISDN-2 lijn kost nu ongeveer 36 euro per maand, een VoIP trunk kost slechts 5 euro per maand. Ook de belkosten kunnen flink lager zijn dan u nu gewend bent.

 De voordelen van VoIP:

  • Flink voordeliger dan ISDN.
  • Meer flexibiliteit, bijvoorbeeld in doorschalen.
  • Integratie met andere IP-oplossingen.

 

VoIP actie

Voor MKB-bedrijven met minder dan 20 toestellen, hebben wij nu een tijdelijk aanbod: stap over naar VoIP bij Féju, dan krijgt u van ons een nieuwe telefooncentrale helemaal gratis.

U hoeft geen licenties te betalen en beschikt over gratis keuzemenu’s. Gratis is bij ons ook echt gratis.

Meer weten?
Een algemeen advies over de juiste keuze is lastig te geven. Wij geven u graag een advies op maat over de best passende oplossing voor úw organisatie. Technisch én passend binnen uw budget. Wilt u meer weten? Bel dan met onze telecom-expert Pieter van Opbergen via 013- 511 50 88.

 

Wat zijn de alternatieven?

KPN stopt dus met ISDN. Er bestaan vier mogelijkheden om dit probleem op te lossen:

  1. Wij bouwen uw huidige telefonieomgeving om naar IP.
  2. Wij plaatsen een converter voor uw telefooncentrale.
  3. Wij vervangen uw huidige centrale door een nieuwe centrale.
  4. We bieden een oplossing waarmee u gaat communiceren via de cloud.

 

  1. Uw huidige telefooncentrale ombouwen naar IP

Het kan zijn dat u in het verleden een telefooncentrale hebt gekocht die ingericht is op basis van ISDN, maar die ook IP geschikt is. Dit is de makkelijkste vorm van migreren. Wij kunnen de ISDN lijnen omzetten naar IP en aansluiten op de telefooncentrale. Een werkje van minder dan een halve dag. Het grote voordeel is dat de maandelijkse lasten op uw telefoonrekening flink gaan zakken. Als u deze situatie hebt, dan adviseren wij u om vooral niet te wachten!

  1. Het plaatsen van een converter voor de telefooncentrale

Soms komt het voor dat het vervangen of het ombouwen van de telefooncentrale geen optie is. Dan blijft het feit dat ISDN gaat stoppen: u moet toch een alternatief gaan kiezen. De meest voor de hand liggende optie is dan een ISDN-VoIP converter te plaatsen voor de huidige centrale, waardoor deze verder niet aangepast hoeft te worden. Dit heeft niet onze voorkeur, maar onze adviseur zal u bijpraten over de mogelijkheden en onmogelijkheden.

  1. Uw telefooncentrale vervangen door een VoIP centrale

Dit is de meest voor de hand liggende optie. Uw huidige centrale is wellicht al tien jaar oud, afgeschreven en toe aan de nieuwe technieken. Wij sluiten een nieuwe centrale inclusief nieuwe toestellen aan op uw huidige datanetwerk. Deze centrale kan volledig IP zijn of in een hybride uitvoering geleverd worden. De investering zal naar verwachting ongeveer 175 euro per werkplek bedragen. Maar dat verdient u snel terug.

  1. U gaat bellen in de cloud

De cloud is populair. Het is doorzichtig en flexibel. U hebt geen telefooncentrale meer nodig. Wij zullen eerlijk adviseren of de cloud een geschikte oplossing is voor u. Wij zijn als Telecombedrijf onpartijdig en bieden meerdere typen cloud telefonie aan: KPN één, Telfort zakelijk, Tele2 en MyConnect. We kennen de voor- en nadelen van de diverse systemen en adviseren welke het beste bij u past. Uiteraard met een goede onderbouwing. Daarna is de keuze aan u.


Laat u niets aansmeren

Op dit moment zijn veel bedrijven aan het rondbellen met mooie aanbiedingen. Ze beloven dat ze u gratis overzetten naar een betere oplossing. Misschien bent u ook al gebeld.

Laat u niets aansmeren: deze bedrijven weten niets van uw huidige systeem en uw behoeften. Ze bieden geen oplossing op maat. Wij hebben al een aantal gevallen gezien van bedrijven die ingingen op een aanbod van bijvoorbeeld KPN en die in de problemen kwamen. Uiteindelijk waren zij toch duur uit.

Aan uw ISDN zijn vaak traditionele apparaten gekoppeld: uw nieuwe telefonie oplossing moet daarmee wel kunnen samenwerken! Denk bijvoorbeeld aan:

  • faxmachines
  • deuropeners
  • slagbomen
  • lift-telefoons
  • toegangshekken
  • frankeermachines
  • alarmsystemen
  • modems
  • omroepsystemen
  • pinautomaten


Advies op maat

Daarom is het belangrijk dat u een advies krijgt dat past bij uw organisatie, uw systemen en uw wensen. Wij vertellen u graag over:

  • Veiligheid: Wat zijn de zwakke plekken van VoIP en hoe ga je hier mee om?
  • Nieuwe toepassingen: VoIP biedt nieuwe technieken en toepassingen.
  • Kosten: Besparen met VoIP, is dat vanzelfsprekend?
  • Compatibiliteit: Is uw traditionele apparatuur nog aan te sluiten?
  • Overstappen: Waarmee moet u rekening houden als u overstapt van ISDN naar VoIP?
  • Cloud: Is overstappen naar bellen in de cloud een goed alternatief voor u?

 

Waarom Féju?

Pieter van Opbergen, onze specialist op dit vakgebied, adviseert al over telefonie sinds 1988; sinds de dag dat PTT Telecom privatiseerde in Nederland. Wij hebben de volledige revolutie meegemaakt van draaischijf en analoge lijnen tot de meest geavanceerde VoIP-oplossingen.

Bij Féju bent u op het juiste adres: wij verkopen geen verrassingen. U krijgt een gepast advies van uw vertrouwde partner. Ook hier geldt: Féju, de juiste klik.

Meer informatie?

U ziet het: het is tijd om af te stappen van ISDN. Maar niet voordat u een goed advies hebt ingewonnen bij Féju. Wij vertellen u graag welke oplossing het beste past bij uw wensen, uw budget en uw organisatie. Onze medewerkers komen het u graag vertellen. U kunt een afspraak maken via 013- 511 50 88.