Er is op dit moment geen storing.
Nijverheidsweg 21, Udenhout |
Onze Féju’ers; ze zijn dag in dag uit in de weer om heel Nederland van de best mogelijke ICT-oplossingen te voorzien. Om wat meer gezicht te geven aan diegenen met wie verbinding tot stand kan komen, geven wij ze één voor één het woord. Vliegensvlug, want de familie is groot. Vandaag in 1 minuutje met: ICT-consultant, Maarten van den Broek. Over hem als persoon en het werk waar hij nog dagelijks mee in ‘de clouds’ is. Nieuwsgierig naar de werkzaamheden waar Maarten van ‘aan’ gaat én de activiteiten die juist voor heuse errors zorgen? Dat en meer lees je hier:
Net na de afronding van mijn opleiding ICT- en Netwerkbeheer ging ik op zoek naar een baan. Per toeval was mijn huisgenoot een bekende van Albert. Hij bracht ons in contact, waarna ik bij Féju op gesprek ging. Het klikte meteen goed. Zodoende heb ik binnen dit bedrijf mijn start gemaakt in de ICT-branche.
Als onderdeel van het supportdeskteam ondersteun ik dagelijks onze klanten met (bijna) al hun problemen. Van een printer die niet werkt, tot een server die offline is; alles komt wel voorbij. Dat maakt mijn werk zeer gevarieerd en interessant.
Sinds april 2022. Ik werk er ‘pas’ anderhalf jaar, maar het voelt alsof ik al jaren werkzaam ben bij Féju.
ICT trekt van jongs af aan al mijn aandacht. Mijn eerste PC – toen nog met Windows98 – kreeg ik in mijn bezit toen ik 4 jaar oud was. Sindsdien is bezig zijn met computers mijn grootste hobby. In deze branche aan de slag gaan, was voor mij dan ook een logische stap. En dat bevalt in de praktijk ontzettend goed. Er is altijd wel weer iets nieuws om te leren of te ontdekken, dat houdt het uitdagend en spannend.
Voornamelijk vanwege de gezellige sfeer en de prettige collega’s. Maar ook vanwege de uitdagingen waarmee ik te maken krijg en de mogelijkheden die mij geboden worden.
Ik denk altijd maar: geen dag is te zwaar zolang je het naar je zin hebt. En aangezien ik voornamelijk mijn plezier haal uit het oplossen van ‘de wat meer uitdagende problemen’, zit dat wel goed dus.
Dan komen we uit bij mijn tweede grote hobby: auto’s! In mijn vrije tijd sleutel ik met alle liefde en plezier aan mijn Honda. En ik ben regelmatig op autoshows en -evenementen te vinden.
Ik ben altijd benieuwd naar wat de dag brengt, maar de hoogtepunten zijn tot nu toe de projecten waaraan ik heb gewerkt.
Meestal is mijn agenda dagelijks geblokt met ‘Support’. Dat doe ik met alle plezier, dus er valt niet zo veel te deleten in mijn werkzaamheden.
Mijn enthousiasme, technische kennis en bereidheid om te helpen met vrijwel elk probleem.
Da’s een goeie. Ik deel namelijk veel met mijn collega’s. Maar ze hoeven ook weer niet álles te weten. 😉
Van smartlampen en bekabeld internet naar alle kamers tot een NAS om films vanaf te kijken; vrijwel alles is geregeld! Dit doet me er wel overigens wel aan denken dat ik nog iets aan de wifidekking op mijn dakterras moet doen…
We gebruiken de standaardnaam, een soort van “hiding in plain sight”. Lekker onopvallend.
Updates! Het klinkt simpel, maar ik zie nog te vaak dat mensen ze vergeten of zelfs wegdrukken. Ze zijn absoluut benodigd voor het oplossen en voorkomen van problemen. En ze zorgen natuurlijk voor een stukje veiligheid. Kijk dus wat vaker of er updates beschikbaar zijn voor je apparaat. Een leuke bijkomstigheid: ze kunnen ook nog nieuwe features en opties bieden, die het leven net wat makkelijker kunnen maken. En wie wil dat nou niet?!
12-10-2023