Het Kruispunt

“Féju zorgt dat wij altijd kunnen werken”

“Verkoopgesprekken voeren we altijd in onze showtuin. Toen we daar geen mensen meer mochten ontvangen, dachten we: wat nu?” Peter Schoenmakers van Het Kruispunt lacht: “Gelukkig stond Féju voor ons klaar met een oplossing, die erg goed blijkt te werken. Dit is een blijvertje!”

Het Kruispunt levert al meer dan 30 jaar houtconstructies op maat. “Houten bijgebouwen voor de tuin, in de breedste zin van het woord”, zo omschrijft directeur eigenaar Peter Schoenmakers het zelf. “Vroeger ging het vooral om een opbergruimte of overkapping, later wilden mensen ‘iets moois in de tuin’. Nu bouwen we ook steeds vaker complete gebouwen, zoals een atelier, praktijkruimte of gastenverblijf. De mantelzorgwoning en de thuiswerkruimte zijn momenteel het meest populair.”

Persoonlijk advies

Wanneer potentiële klanten zich willen oriënteren, bezoeken ze de showtuin. In een prachtig aangelegde tuin van meer dan 10.000 m2 kunnen zij showmodellen bekijken en mogelijkheden, materialen en afmetingen zelf ervaren. “Sinds de coronamaatregelen zijn aangescherpt, lopen mensen op eigen houtje rond. We merkten al snel dat er toch een adviseur nodig is om behoeften in kaart te brengen en te vertellen over passende mogelijkheden. Je ziet direct wat hen aanspreekt. En doordat je dan meer op het persoonlijke vlak kunt treden, ontstaat er een gevoel bij de klant en wordt de gunfactor gecreëerd.”

Verkoopgesprekken via Teams

“Toen de lockdown werd aangekondigd, dachten we direct: wat nu? De enige manier om nu klanten te woord te staan, is digitaal. Daar hadden we dus Féju bij nodig. Raimo – onze vaste consultant – heeft ons weer uitstekend geholpen: meedenken over een oplossing, dat installeren en vervolgens een workshop Teams voor onze verkoopcollega’s. We hebben sindsdien al veel verkoopgesprekken gevoerd via Teams en dat lukt toch best aardig! Mensen geven vooraf een schets door met afmetingen en een moodboard van hun wensen. Tijdens de online sessie laten wij plaatjes van mogelijkheden zien. Klanten verwachten er weinig van, maar vinden het toch erg meevallen. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat dit echt goed werkt!”

Ondanks dat een verkoopgesprek in de showtuin de voorkeur heeft, verwacht Peter dat Microsoft Teams een blijvertje is: “We hebben best veel klanten die ver weg wonen. Vorige week had ik een stel uit Castricum, die waren blij dat het eerste gesprek via Teams kon. Daarna waren ze overtuigd van onze kwaliteit en passende adviezen en kwamen ze alsnog naar Udenhout rijden. En ik heb nog een voordeel ontdekt: laatst kreeg ik het verzoek om de Teams uitnodiging naar twee mailadressen te sturen. Wat bleek: de echtgenoot wilde er ook graag bij zijn, maar hij lag in het ziekenhuis!”

Zeker van continuïteit

Het Kruispunt werkt al ruim 15 jaar samen met de Féju ICT Groep. “Ik wil gewoon mijn werk kunnen doen, zonder dat iets vastloopt. Maar wij kijken zelf nooit naar updates, backups of preventief onderhoud. Daar hebben we Féju voor”, lacht Peter. “In de ICT zijn updates key”, legt Erik-Jan van der Meijs van Féju uit. “Het is heel belangrijk om die bij te houden. Daarom hangt het ICT-systeem van Peter 24/7 aan ons Remote Monitoring en Management Systeem. Nog voordat Peter merkt dat er iets aan de hand is, hebben wij het al opgelost.”

Féju adviseerde onlangs de overstap naar een nieuwe, kleine server in combinatie met Microsoft 365. Na enig uitstel stemde Peter in: “Het moest niet gaan crashen want we kunnen niet zonder. Ook de thuiswerkplekken, VPN-verbinding, firewalls, internetverbindingen, alles is nu op orde. Dat vind ik belangrijk voor de continuïteit van mijn bedrijf. Ik heb de zekerheid dat het nu allemaal goed zit, dat is een fijn gevoel. En ik kan weer jaren vooruit!”

Goeie gast

Peter wil tot slot nog iets zeggen over Raimo Rantanen, die namens Féju het systeembeheer verzorgt: “Hij is echt een fijne gast, denkt super goed mee en hij is heel betrokken. Ik ben 24/7 ondernemer, ’s avonds ben ik thuis nog aan het werk. Als er dan iets niet werkt zoals ik wil, baal ik als een stekker! Laatst stuurde ik om 22.30 een bericht naar Raimo met de gedachte ‘dat ziet hij morgen wel’. Maar nee hoor, direct was Raimo daar. Hij keek remote mee in mijn systeem en loste het op. Dat vind ik heel bijzonder, hij heeft echt hart voor zijn klant!”