PALI Group

“Féju biedt de juiste oplossing voor de situatie waarin je zit. Ze willen écht het beste voor hun klant.”

“IT is onze backbone. Als ons IT-platform niet draait, slachten wij geen kalveren meer. Dan ligt het complete bedrijf stil en lopen we direct schade op.” Willem Jorissen, algemeen directeur van PALI Group, is heel duidelijk over het belang van zijn samenwerking met Féju: “Zij bieden de continuïteit die voor ons noodzakelijk is.”

PALI Group is één van de grootste veehandelsorganisaties en vleesproducenten van Europa. Ze opereren in de hele keten; van de inkoop en slacht van dieren tot het transport en de verkoop van het kalfs-, varkens- en geitenvlees. Onder PALI Group vallen meerdere bedrijven, waaronder Vitelco (slachterij en uitbeenderij van kalfsvlees), PALI Geldrop (varkensslachterij), Vrieskade (vrieshuis) en Paridaans & Liebregts (in- en verkoop van vee). Alle onderdelen van PALI Group (met in totaal 600 medewerkers) werken op hetzelfde IT-platform, dat beheerd wordt door Féju. Ook het systeembeheer, de wifi-verbindingen en de telefonie zijn bij Féju ondergebracht.

Weg bij Féju

De productie- en de kantooromgeving van PALI Group zijn gescheiden, maar moeten wel naadloos met elkaar samenwerken. Daarom stelde de leverancier van de productiesoftware enkele jaren geleden voor om ook het systeembeheer van de kantooromgeving op zich te nemen. “Toen zijn we gestopt met Féju. Dat lag niet aan hen, we hadden een heel goede relatie met Féju. Toch leek dat destijds het beste”, zo vertelt Willem Jorissen. “We hebben vervolgens veel geïnvesteerd om ons platform up-to-date te houden. Ons bedrijf groeide enorm en daarmee ook ons IT-platform en de behoefte aan gedegen en frequent systeembeheer. De gekozen oplossingen bleken de groei niet te kunnen bijbenen en de performance leed daaronder. Toen hebben we Féju weer gebeld.”

Toch weer terug

Natuurlijk was Féju bereid om weer in te springen. Pieter de Bruijn, sales manager bij Féju ICT Groep: “Toen we de situatie inventariseerden, bleek dat de productiviteit direct verbeterd moest worden. We hebben een nieuwe server en een storage oplossing geïmplementeerd en processen geoptimaliseerd. Nu zijn we bezig met het herinzetten van de bestaande hardware. Daarin was al geïnvesteerd. Door het anders in te richten, is er minder desinvestering. Bovendien kan PALI Group nu doorgroeien. Ook gaan we het securitylevel verhogen en de beheersbaarheid verbeteren.”

De hernieuwde samenwerking met Féju beviel goed. “Onze vaste contactpersonen kwamen terug, dat was fijn. De klik was er meteen weer. En dat werkt een stuk makkelijker”, aldus Willem. “Korte lijnen, continuïteit, binding, herkenbaarheid. Het was alsof Walter en Nick weer thuiskwamen. Ze voelen als onze eigen mensen. Walter is nuchter, Nick punctueel. Walter zei dat hij blij was dat hij eindelijk zijn werk kon afmaken, dat vond ik zo mooi!”

PALI Group en Féju

Kennis en ervaring

Nu is er twee dagen per week iemand van Féju aanwezig om samen te werken met het driekoppige IT-team van PALI Group. IT-manager Alex van Vreede: “Die samenwerking verloopt echt goed. Walter en Nick hebben de juiste kennis en de juiste inzet. Ze kunnen snel schakelen, zijn stressbestendig tijdens een storing en ze weten precies waar ze mee bezig zijn. Ze implementeren oplossingen die zich al bewezen hebben, dat geeft ons een gevoel van zekerheid. Zij willen echt het beste voor ons, dat gevoel heb ik heel sterk.”

Samenwerken en aanvullen

“En andersom werken onze mensen graag samen met het IT-team van PALI” aldus Pieter. “Soms zijn interne medewerkers bang dat ze vervangen gaan worden door een externe partij, maar dat is totaal niet het geval. Het interne team heeft kennis van de processen en houden het systeem in stand. Ze kunnen bijvoorbeeld gebruikers aanmaken en rechten toekennen.” Alex vult aan: “En zaken als het implementeren van firewalls laten we graag aan Féju over. Dat is voor hen een dagelijkse handeling, voor ons niet. Ook hebben wij niet de meest actuele kennis van bijvoorbeeld beveiliging. Dat heeft Féju wel.” Willem haakt in: “Die kennis van Féju kunnen we goed gebruiken. Ik krijg graag advies over actuele zaken. Wat je niet kent, kun je niet overwegen. En ook de monitoring door Féju is van groot belang. Zij zien problemen vooraf aankomen, handelen proactief en stemmen dat dan met ons af. Ideaal.”