Teuro Granen

Onze klanten hebben van de verhuizing weinig gemerkt.

Voor een handelshuis en logistiek specialist in diervoeding valt er qua productkwaliteit weinig te concurreren. Service: dat is waarmee je meerwaarde creëert. Daar zet Teuro Granen onder leiding van Maykel van Dongen dan ook vol op in. Sinds april van dit jaar vanaf een nieuwe locatie in Tilburg. Féju ICT Groep begeleidde de verhuizing op ICT- en telecomgebied. “Op vrijdag trokken we de deur van ons oude pand dicht. Maandag konden we op onze nieuwe locatie gewoon verder waar we gebleven waren. En ook onze klanten hebben van de hele verhuizing weinig gemerkt.”

Bijna 20 jaar geleden was het met één enkele kop koffie beklonken; een samenwerking tussen Teuro Granen en Féju. Wat met de levering van een nieuwe server en een aantal nevenbestellingen begon, is tegenwoordig een intensief partnerschap. Vanzelfsprekend pakte Féju dus ook het inregelen van de bedrijfsverhuizing op. Geen sinecure, aangezien er dagelijks zo’n 150 vrachtwagens, 2 treinen en 2 boten voor het bedrijf onderweg zijn. “Wij moeten snel kunnen schakelen en zijn daarvoor extreem afhankelijk van onze ICT en telecom. Gelukkig verliep de verhuizing ronduit gesmeerd”, zo blikt Maykel nu terug. “Stress? Dat had ik geen moment. Daarvoor was alles te goed voorbereid. En het geheel werkt perfect. Al sinds dag één.”

Grappen, grollen maar vooral hard werken

Ze treffen elkaar in gloednieuwe vergaderruimte ‘De Zaaier’; Féju-directeur Albert Jakobsen, leading consultant Marco van den Brand en hun inmiddels jarenlange zakenrelatie Maykel. Wat volgt zijn schouderklopjes, handdrukken en een hoop gelach. Verderop in de hal zijn de spreekruimtes ‘Het Korenveld’ en ‘De Oogst’ gesitueerd. “De namen passen perfect bij wat wij doen. Vakinhoudelijk, maar ze dragen ook bij aan de gemoedelijkere sfeer. ‘Vergaderzaal 1, 2 en 3’ klinkt toch heel anders”, aldus de Teuro Granen-voorman. “Dat heeft hij bij ons gezien”, grapt Albert. Dan serieus: “Maar inderdaad: je hebt zo meteen iets om met je bezoek over te praten. En het maakt het veel persoonlijker allemaal.”

Iedereen die er al binnen is geweest zal het beamen: ook de rest van het kersverse pand is een sterk staaltje kantoorontwerp met een gelikt kleurenpalet en een smaakvolle inrichting. Maykel: “De aannemer zei laatst nog tegen me dat hij nog nooit zó’n grote vooruitgang qua kantooromgeving heeft gezien. Een ietwat dubieus compliment misschien”, stelt hij lachend. “Maar het zegt wel veel over wat we hier hebben neergezet.”

Nog een flinke stap vooruit

Ook op technisch vlak is er veel veranderd. De werkstations waarop curved schermen prijken, de minutieus uitgedachte telecom en alle nieuwe snufjes die in en rond het kantoor aanwezig zijn; allemaal het werk van Féju. “Wat onze ICT en telecom betreft zat het altijd al goed. Maar ik wilde het hier in één keer helemaal goed doen. Het scherm waar we nu voor zitten is bijvoorbeeld een volwaardige computer, inclusief touchscreen. Die werd speciaal op ons interieur aangepast. De witte behuizing liet ik na een tip van Albert door Féju in zwart folie wrappen. Zo ook alle units aan de plafonds trouwens. Nu is alles in lijn met elkaar.”

Twee partijen die van aanpakken weten. Geen wonder dat de heren het zo goed kunnen vinden met elkaar. “Ja, we grappen en grollen wat af. Maar er wordt ook serieus hard gewerkt”, verduidelijkt Albert. “Marco is hier regelmatig aanwezig voor het systeembeheer. Ook op telecomgebied heeft Teuro Granen bij ons een vast aanspreekpunt. Én Maykel weet: bij tussentijdse problemen staan onze auto’s hier in no time voor de deur.” Laatstgenoemde knikt instemmend. “Ik kan verzoeken doen, maar Marco komt ook vaak zelf met ideeën. De bijbehorende keuzes leg ik overigens vrijwel helemaal bij Féju weg. Want zíj́ hebben de kennis. Wordt mij iets aangeraden, dan zeg ik bijna altijd ‘doe maar’. Je ziet: dan kom je in een warm en perfect werkend bad terecht.” 

Voorbereiding die loont

Dat warme ICT- en telecombad, daar is wel een hoop werk aan voorafgegaan. Er werd berekend, gepland, geadviseerd en verholpen, nagemeten, gecontroleerd en tot in den treuren getest. Marco: “Onder meer de wifipunten berekenen – en later testen – was een flinke klus. Belangrijk wel, want je wil dat alles op de verhuisdag tot in detail klopt. De verbinding, de roaming… Ruimte voor fouten is er niet.”

Het resultaat van die gedegen voorbereidingen? “De dag van de verhuizing liep alles op rolletjes, dus na een halve dag ben ik – veel eerder dan gepland – naar kantoor gegaan”, zo vertelt de ICT-expert. Maykel is over de hele Féju-inmenging uiterst tevreden. “Ik had ook niet anders verwacht, want ik ken ze natuurlijk al langer dan vandaag. Maar toch. Wat een verademing. En nog steeds is alles lekker overzichtelijk. Er is namelijk maar één partij die ik hoef te bellen als ik ergens mee zit.”

Over iedere opdracht even enthousiast

Het totaalpakket dat bij Teuro Granen werd gerealiseerd, is niet voor iedere onderneming weggelegd, zo weten ook de heren. “Maykel hoeft op zijn jaarrekening niet met een loep naar de gemaakte kosten te zoeken, nee”, grapt Albert, zij het met een serieuze ondertoon. “Daar hebben we van tevoren uitgebreid over gesproken. Alleen al onze BCDR-oplossing – een real-time back-upsysteem dat in het geval van bijvoorbeeld een virus automatisch aangeeft welke back-upvariant veilig teruggezet kan worden – loopt aardig in de papieren. Tegelijkertijd: wat kost het als je bedrijf een tijd lang helemaal platligt?”

Albert vervolgt: “Dit is bij uitstek een project waarin je ziet waar Féju toe in staat is. Want werkelijk álles moest uitgedacht worden, omdat iedere potentiële hapering van invloed op de uitrol kon zijn. Prachtig om hieraan bij te dragen. Maar geloof me: de levering van 5 notebooks verzorgen we met eenzelfde enthousiasme.” Maykel: “En daar haal ik dan weer extra vertrouwen uit; dat Féju niet aan ‘cherry picking’ doet. Zo weet ik dat ik ook met de kleinste vraag bij ze terecht kan.”

Lees de volgende klantcase