"We hebben dezelfde manier van ondernemen: alles voor de klant"
Kevin Wijffels, algemeen directeur
Stef Brooimans, accountmanager
Bij het Tilburgse Wijffels komen allerhande klanten over de vloer. De een wil enkel een bureaustoel, de ander is naar een compleet nieuwe kantoorinrichting op zoek. Ook Féju kocht er haar zakelijke interieur in. Maar wat als een eerste opdracht begon, is inmiddels een echt partnerschap. Zo wordt alle vaste en mobiele Wijffels-telefonie tegenwoordig vanuit Udenhout verzorgd. De twee Brabantse bedrijven verwijzen interessante partijen naar elkaar door. En Féju levert MaxHub-conferentieschermen aan relaties van het bedrijf in kantoorinterieur. Eigenaar Kevin Wijffels: “In ons DNA zit hetzelfde verscholen: alles voor je klant willen doen.”
Het begon allemaal met oud-Féju–eigenaar Albert, die in 2019 een compleet nieuwe verdieping op zijn Udenhoutse bedrijfspand liet zetten. Hij kocht toentertijd een volledige kantoorinrichting bij Wijffels in. “Wat bleek? Wijffels en Féju hebben een hoop raakvlakken”, aldus Kevin. “Zo leven we allebei van klanttevredenheid. En we hebben geen transacties met klanten; we hebben relaties. We vonden elkaar dus echt in onze manier van ondernemen. Het is prettig samenwerken met een partij die hetzelfde in de wedstrijd zit.”
Hoe het ooit begon
In 1990 begonnen Kevins ouders met het familiebedrijf. Vader Wijffels ontfermde zich – toen nog vanuit huis – over de kantoorinrichting, moeder Wijffels over de kantoorartikelen. Twintig jaar geleden stapte ook Kevin het bedrijf in, en sinds zes jaar is hij volledig eigenaar. En de onderneming zelf? De omzetten groeien, en de projecten worden almaar omvangrijker, zo geeft de eigenaar aan. “Het begon ooit met een stoel, bureau of ladekast, maar inmiddels regelen we complete verbouwingen. Het kostte wat kruim om een goed netwerk van partners op te bouwen, maar we zijn nu op een punt dat ik kan zeggen: we kunnen het allemaal.”
Féju mag zich inmiddels dus een van die partnerbedrijven noemen. “Stef (Brooimans, red.) is regelmatig voor ons bezig en op pad. Als klanten een vraag over de MaxHub-schermen hebben bijvoorbeeld, dan verwijzen wij ze naar Féju. Daarnaast is Erik-Jan (van der Meijs, red.) een vast gezicht voor ons.” Stef voegt toe: “Wij nodigen ook regelmatig relaties van Wijffels bij ons op kantoor uit om te laten zien wat je eigenlijk allemaal met zo’n conferentiescherm kan. Het is veel interessanter en veelzeggender om eerst de mogelijkheden te bespreken dan meteen te roepen wat het kost.”
Techniek staat voor niks
Aan de muur in de spreekruimte van het Wijffels-pand prijkt zo’n vrucht van de samenwerking tussen de twee bedrijven. “Zelfs als je niet zo goed bent met techniek, lukt alles met dit all-in-one-presentatie- en conferentiescherm 9 van de 10 keer meteen. Sinds deze hier hangt, heb ik in ieder geval geen stoom meer uit mijn oren gehad”, stelt Kevin lachend. Stef: “Ook wij zien amper problemen voorbijkomen. Ik heb ooit één keer een dongel – om scherm en laptop draadloos met elkaar te verbinden – teruggekregen. Defect. Maar dat bleek het geval omdat die klant er tijdens gesprekken altijd onbewust mee aan het zwaaien was…”
Met het aanbieden van de MaxHub spelen beide bedrijven in op actuele vragen uit de markt. Kevin: “Eerder werkten we via Féju met andere merken schermen, maar daarin misten we op diverse vlakken mogelijkheden en gebruiksgemak. Bij MaxHub vonden we de oplossing: hiermee kunnen we ál onze relaties bedienen én beschikken we over de functionaliteiten die we zochten. Bovendien biedt MaxHub veel voordelen, waaronder een uitstekende koppeling, ook met Apple-apparaten, wat de gebruiksvriendelijkheid aanzienlijk vergroot.”
Samenwerking over en weer
De samenwerking tussen Wijffels en Féju betreft veel meer dan alleen de levering van schermen. Dat blijkt ook weer tijdens het gesprek in het Wijffels-pand aan de Tilburgse Kapitein Hatterasstraat. “Ik krijg nu net toevallig weer een appje van Erik-Jan over een interessante nieuwe klant voor ons”, vertelt Kevin, al wijzend op zijn telefoon. Die samenwerking geschiedt heel organisch. Zonder commissies, maar gewoon omdat het gevoel goed is, zo stellen de twee heren eensgezind. Kevin: “Wij dragen waar mogelijk de naam van Féju aan, en in het specifieke geval van vragen over de MaxHub trekken we bij Stef aan de bel. Verkoopt Féju er volgens nog eens vijftien computers achteraan, dan gun ik ze dat van harte. Want ik weet: dat geldt andersom ook.”