Er is op dit moment geen storing.
Nijverheidsweg 21, Udenhout |
“Wij zijn dag in dag uit bezig met het bieden van persoonlijke zorg op afstand. Daarbij moeten we kunnen vertrouwen op de techniek. Gelukkig is onze continuïteit bij Féju in goede handen. Daar maken we ons geen zorgen over.” Peer Gruijters van Medicinfo vertelt de ins en outs van zijn samenwerking met Féju.
“Gemiddeld werken hier 45 medewerkers. We hebben veel flexplekken en er wordt ook steeds meer vanuit huis gewerkt. De complete kantoorautomatisering is in beheer bij Féju, dus de werkplekken, de ICT-infrastructuur, de hardware, het internet en ga zo maar door. Maarten van Esch komt hier ongeveer eens per maand, de rest wordt remote gedaan. Het contact is intensief”, vertelt Peer Gruijters, Teamleider Systeemontwikkeling en -Beheer bij Medicinfo.
Medicinfo ontwikkelt innovaties in de zorg. Hun zorgoplossingen worden ingezet als extra capaciteit voor een huisartsenpraktijk of zorginstelling, als GGZ coach op afstand of als extra service voor verzekerden. “Daarbij staat voor ons het persoonlijke contact voorop, de techniek faciliteert”.
Het medische team van Medicinfo beantwoordt telefonisch en via chat vragen van mensen die zich zorgen maken. “We zijn bereikbaar op heel ruime tijden: doordeweeks van 7 tot 23 uur en in het weekend van 9 tot 21 uur. Daarom zijn we heel blij met de 24/7 supportdesk van Féju. Wij bellen de storingsdienst als dat nodig is en dan kunnen we snel weer verder. Gelukkig is het niet vaak nodig. De snelheid van oplossen vind ik een groot pluspunt van Féju, net als de professionaliteit van hun adviezen.”
Medicinfo werkt al jaren samen met Féju. “In het begin bespraken we vooral de status van de hardware. Later verdiepte ik me met Pieter in zaken als toekomstbestendigheid, continuïteit en stabiliteit.” Pieter de Bruijn, sales manager bij Féju ICT Groep, reageert: “Samen hebben we toen een visie voor de toekomst bepaald. We brachten alle wensen in kaart en alle knelpunten. Vervolgens hebben we de mogelijke oplossingen besproken met de voor- en de nadelen.” Peer knikt. “En toen hebben we de knoop doorgehakt.” Medicinfo koos voor een cloudoplossing van Microsoft, in de vorm van Microsoft 365 met aanvullende security componenten. Eind 2020 is Féju begonnen met de migratie.
“Omdat continuïteit zo belangrijk is, monitoren we alles continu”, vertelt Pieter. “Daarnaast beheert Microsoft Intune de werkplekken en hebben we OneDrive en SharePoint voor alle applicaties. Deze week hebben de medewerkers daar een training in gehad van Maarten.” Peer: “We willen onze medewerkers goed meenemen in de veranderingen die we doorvoeren in de ICT. Dat Féju ook daarin kan ondersteunen, maakt hun service nog completer.”
“Toen we onze telefonie wilden moderniseren, hebben we een selectie procedure gedaan. We legden onze behoeften voor aan meerdere partijen. Féju kwam met het beste voorstel, inhoudelijk maar ook qua kosten. Dus toen was de keuze snel gemaakt,” vertelt Peer enthousiast verder.
“Féju kent ons en weet welke beslissingen we in het verleden hebben genomen en waarom. Die kennis nemen ze mee in hun proactieve adviezen. We hoeven niet elke keer alles uit te leggen aan een nieuwe leverancier als we wat nodig hebben. En we hebben één aanspreekpunt voor alles. Alles op het gebied van telecom en automatisering werkt nu optimaal samen. Dat wordt bij Féju intern heel goed afgestemd.”
Medicinfo is een snelgroeiend bedrijf. Het aantal klanten en dus ook de zorgvragen nemen sterk toe. “Voor al die projecten en voor het beantwoorden van al die vragen, hebben we regelmatig op heel korte termijn meer capaciteit nodig. Bijvoorbeeld laptops, telefonie en licenties voor cloud applicaties. Dan bellen we even snel met Féju en weten we dat we een goed advies krijgen. Dat ze proactief meedenken. En dat het snel geregeld is.”