Skip to main content

He's making IT happen

Onze Féjuers; ze zijn dag in dag uit in de weer om heel Nederland van de best mogelijke ICT-oplossingen te voorzien. Om wat meer gezicht te geven aan diegenen met wie verbinding tot stand kan komen, geven wij ze één voor één het woord. Vliegensvlug, want de familie is groot. Vandaag in 1 minuutje met: consultant Bart Frijters. Over hem als persoon en het werk waar hij nog dagelijks mee in de clouds’ is. Nieuwsgierig naar de werkzaamheden waar Bart van aangaat én de activiteiten die juist voor heuse errors zorgen? Dat en meer lees je hier.

Bart, om maar meteen te ‘booten’: wat brengt jou bij Féju in huis?

Ik ben 16 jaar geleden terechtgekomen bij Féju, toen ik op zoek was naar een nieuwe, grotere uitdaging.

Wat doe je daar zoal?

Ik begon mijn carrière bij Féju op de supportdesk, waar ik aanvankelijk ondersteuning bood en tegelijkertijd het bedrijf en de klanten beter leerde kennen. Na een half jaar ben ik op de buitendienst gestart en heb ik al snel een vaste klantenkring opgebouwd. Tien jaar later keerde ik terug naar de supportdesk, waar ik samen met mijn collega’s werk aan het verder professionaliseren van onze service.

En sinds wanneer is dat het geval?

Sinds 2008.

Wat trekt jou zo aan in werken in deze branche?

De variatie in de werkzaamheden is wat het zo interessant maakt. De ene keer los je een grote calamiteit bij een klant op, terwijl je de andere keer deelneemt aan een overleg om de dienstverlening verder te verbeteren.

En waarom specifiek bij Féju?

Bij Féju werk je in een fijne, afwisselende omgeving waar geen dag hetzelfde is. Het persoonlijke contact, het gezellige team en de ruimte om jezelf te ontwikkelen maken het een plek waar je je echt thuis voelt. Je krijgt niet alleen de kans om relaties te helpen, maar ook om mee te denken en het verschil te maken binnen het bedrijf.

Is het alleen maar hard werken? Of heb je ook voldoende tijd om op te laden?

Tussen het harde werken is er altijd tijd om te lachen. Na werktijd is er natuurlijk voldoende tijd om te ontspannen.

Hoe doe je dat opladen het liefst?

Leuke dingen doen met het gezin, weekendjes weg. Ik sport twee per week, op woensdag speel ik squash en op donderdag padel. Vrijdagavond wordt er gebouwd aan de carnavalswagen. Sinds dit jaar heb ik mijn motorrijbewijs en ben ik met mooi weer op de motor te vinden.

Met welke zaken op de planning slinger jij jouw computer vol enthousiasme aan?

Op de supportdesk is geen dag hetzelfde, maar ik word blij van het oplossen van lastige ICT-vraagstukken.

En welke activiteiten zou je wel willen deleten uit je agenda?

Geen, gelukkig!

Waar sta jij bij collega’s en klanten om bekend?

Collega’s en relaties kennen mij als iemand die altijd voor ze klaarstaat en snel met een oplossing komt. Ik regel dingen graag goed en zorg dat alles soepel loopt.

En wat weten zij juist niet van jou?

Ik heb geen geheimen denk ik. Maar wellicht weet niet iedereen dat ik ’s avonds helemaal kan ontspannen met een goede serie of een potje gamen. Soms denken mensen dat ik altijd in de weer ben, maar ik kan ook prima genieten van lekker niks doen!

Gewetensvraag: hoe is de ICT bij jou thuis geregeld? Tot in de puntjes? Of gebeurt het vooral op je werk?

Die is goed en praktisch geregeld, zodat het altijd werkt. Maar het kan volgens mij altijd beter. Tot nu toe hoor ik weinig klachten.

Welke naam heeft jouw wifinetwerk daar?

WARP10 haha, da’s een term uit Startrek.

En om met een stukje educatie te eindigen: wat is volgens jou dé ICT-tip die iedereen zou moeten weten?

Dé ICT-tip die iedereen zou moeten weten: gebruik een wachtwoordmanager! Zo gebruik je voor al je accounts sterke, unieke wachtwoorden zonder ze allemaal te hoeven onthouden. Dat maakt je online veel veiliger én het scheelt je een hoop stress wanneer je ergens moet inloggen.