Féju hoofdsponsor van Tilburgse musical Moordhoek

De Stichting Muziektheater Tilburg brengt in mei haar eerste musical Moordhoek op de planken, over het waargebeurde verhaal van Marietje Kessels. Féju ICT Groep & Telecommunicatie is trots hoofdsponsor te zijn van dit unieke culturele evenement.

De vondst van het lijkje van Marietje Kessels in 1900 houdt mensen in Tilburg tot op de dag van vandaag bezig. Ondanks dat de moord meer dan honderd jaar geleden heeft plaatsgevonden.

Machtsmisbruik, een gevoel van twijfel en onmacht, het (on)gelijk van geloof: het blijven actuele thema’s. Daarom brengt een cast van veertig professionals en (semi-)amateurs, begeleid door een live-orkest, dit historische verhaal in een rauwe thrillermusical.

De musical Moordhoek wordt gespeeld in de Schouwburg van Theaters Tilburg op 11, 12, 13 en 14 mei. De productie wordt mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsors Féju ICT Groep & Telecommunicatie, Rabobank en Kobra.

Thrillermusical Moordhoek

“Niet voor niets is het verhaal van Marietje Kessels het bekendste en meest meeslepende verhaal uit de geschiedenis van Tilburg. Het was een ongelofelijk drama voor alle betrokkenen, dat de hele stad op zijn kop zette. Behalve een lokaal drama is het ook de weerspiegeling van een tijd, met de toen geldende sociale en maatschappelijke verhoudingen.“

Ron Antens (musicus, componist en dirigent) nam het initiatief om van dit verhaal een musical te maken. Hij vertelt over de geboorte van zijn idee: “Een van mijn favoriete musicals waaraan ik heb meegewerkt is ‘Parade’ van Jason Robert Brown. Parade is niet bepaald een ‘feel good’ productie, maar daardoor juist heel intrigerend. Een misdaad, slepend proces en de druk van de publieke opinie waren thema’s die mij al snel aan een bekend verhaal uit Tilburg deden denken, namelijk dat van Marietje Kessels. Nadat ik het boek van Ed Schilders, Moordhoek, had gelezen, was het voor mij duidelijk: mijn eerste grote musical moest gaan over dit verhaal!

Dat ik niet de enige was die dit verhaal zag zitten, bleek al snel toen ik begon met de samenstelling van een artistiek team. Iedereen die ik vroeg wilde meteen graag meewerken aan deze productie. Na overleg en de toestemming van Ed Schilders om zijn boek als uitgangspunt te nemen, was mijn eerste productie geboren; Moordhoek. Een rauwe thrillermusical met een echt Tilburgs karakter.”

Tilburgs talent

De Stichting Muziektheater Tilburg kijkt uit naar haar eerste productie. Voorzitter Bert van Herreveld: “We zijn ervan overtuigd met Moordhoek een geweldige eerste productie te hebben gevonden waar dit talent tot zijn recht zal komen. We hopen dat heel Tilburg zal komen genieten en net als wij in één klap verkocht zal zijn voor het muziektheater.

De pracht van muziektheater zit hem wat ons betreft vooral in de begeleiding van de zangers door een echt orkest, live gespeeld, met alle instrumentgroepen vertegenwoordigd. Dat is niet vanzelfsprekend meer in deze tijd, het live orkest is letterlijk een kostbaar goed geworden. Stichting Muziektheater Tilburg wil door haar inzet deze meerwaarde kunnen blijven bieden.”

Féju directeur Albert Jakobsen: “Toen ik hoorde van dit initiatief, was ik meteen enthousiast. Het verhaal gaat over machtsmisbruik en strijd tussen groepen, wat nu nog steeds actuele thema’s zijn. Bovendien is het een écht Tilburgse productie over een waargebeurd verhaal en wordt het heel professioneel aangepakt. Dat wilde ik graag ondersteunen. Ik kijk uit naar de voorstellingen en wens alle betrokkenen veel succes!”

 

Meer informatie vindt u op de website van de Stichting Muziektheater Tilburg.
Tickets kunt bestellen bij Theaters Tilburg.

Nieuw bij Féju: Louis Coolen

We hebben weer een nieuwe medewerker in ons team: van harte welkom Louis Coolen!

Louis heeft bij Féju een bijzonder project: de implementatie van Autotask. Dit is het nieuwe softwaresysteem dat we gaan gebruiken om onze relaties nog beter van dienst te zijn. Alle calls, projecten, vragen en helpdeskcalls worden in Autotask ingevoerd: zo kunt u de status van al uw projecten volgen op afstand. Hierover zullen we u binnenkort meer vertellen.

Louis is een persoonlijke bekende van Féju. In het verleden is hij zeer nauw betrokken geweest bij de invoering van Burgernet in Midden-Brabant, West-Brabant en Zeeland. Louis is goed in grote implementaties, vooral om die op gebruikersniveau bij te sturen zodat het perfect past bij de wensen van de gebruiker. Hij heeft zodoende veel affiniteit met ICT en is een goede analist. Wij zijn daarom erg blij dat hij ons komt ondersteunen bij de implementatie van Autotask.

Meer over Louis

Hier alvast een korte kennismaking:

“Met plezier stel ik mezelf aan u voor. Mijn naam is Louis Coolen. Ik ben 63 jaar oud en hoor daarmee toch wel een beetje bij de groep die men tegenwoordig senioren noemt. Daar vind ik wel iets van, maar het is nou eenmaal zo.

Ik heb van 1974 tot 2015 gewerkt bij de politie. In het begin als agent op straat. Daar heb ik op veel vlakken ervaring opgedaan. Na enkele jaren recherchewerk heb ik ongeveer 13 jaar als teamchef Vreemdelingenzaken gewerkt. Daarna heb ik een bedrijfsbureau opgericht waar we de niet-financiële control deden en de planning voor alle regionale diensten zoals verkeershandhavingsteam, arrestantenbewaking, vreemdelingendienst en forensische opsporing. Daarna ben ik toegevoegd aan de staf en hield ik me bezig met bedrijfsprocessen en implementatie van nieuwe IT oplossingen. Door een reorganisatie kreeg ik de gelegenheid om op mijn 61e te stoppen met werken.

Ik heb voldoende hobby’s waaronder het sleutelen aan klassieke auto’s. Zo ben ik momenteel, samen met een vriend, bezig met de restauratie van een Peugeot 203 uit 1953.

Ik speel sousafoon in een blaasorkestje en trek er regelmatig op uit met mijn vrouw naar een hotelletje of met de caravan op de camping.

Toch kwam ik erachter dat ik het wel heel leuk vind om nog wat te werken, ergens bij horen en mijn hersens te gebruiken. Sinds februari 2017 heb ik nu dus een nieuwe uitdaging. Ik werk als procesondersteuner parttime bij Féju waar ik Anton van Dam (operational manager) help met de implementatie van Autotask, een voor Féju nieuw, ondersteunend IT systeem. Daarnaast ondersteun ik op allerlei andere vlakken, dus je kunt me zomaar ergens op een werkvloer tegenkomen.

Wellicht zien we elkaar in de toekomst!”

Louis Coolen
Procesondersteuner

 

Féju Groep neemt Netprof over

De Féju Groep uit Udenhout heeft Netprof uit Culemborg overgenomen. Dit IT-bedrijf is gespecialiseerd in werkplek- en systeembeheer, hard- en software, netwerk beveiliging, beheer en onderhoud.

Netprof-eigenaar Andrew Peters: “Deze overname biedt een win-winsituatie voor alle partijen. Voor mijn relaties blijf ik het aanspreekpunt, daar verandert niets in. Zij kunnen nu gebruik gaan maken van de brede expertise van Féju. Ook de 24/7 helpdesk die Féju biedt, is voor hen absoluut een pluspunt.”

Aanvullende dienstverlening

Voor Féju is met de overname de gewenste uitbreiding en versterking van het consultants team gerealiseerd. “Daarbij nemen we ook de ongeveer 60 relaties van Netprof over”, aldus Féju-eigenaar Albert Jakobsen. “Deze relaties zullen we op korte termijn gaan bezoeken en informeren over de aanvullende diensten en specialismen van Féju. We kunnen hen bijvoorbeeld ook gaan bedienen op het gebied van telefonie. Natuurlijk blijven deze relaties gewaarborgd van de dienstverlening die ze van Andrew gewend zijn.”

Andrew Peters (54) komt van origine uit de UK maar woont sinds 1990 in Nederland. In 1999 ging hij in dienst bij Decsys, dat in 2001 de naam veranderde naar Netprof. In 2006 nam Andrew Netprof volledig over. Met de overname door Féju treedt Andrew in dienst als IT consultant bij Féju.

In de afgelopen jaren nam Féju vaker bedrijven over. In 2015 werd de telecommunicatietak van Van Loon Elektro overgenomen, voorafgegaand door ITcom4 in 2014, Witlox Projects in 2012 en de telecom activiteiten van Teurlings Installatietechniek in datzelfde jaar. In 2011 nam Féju de telecom activiteiten van Hoppenbrouwers Elektrotechniek over en ook ANOA (2007), Immax Automatisering (2006) en Hoppenbrouwers Automatisering (2005) werden eerder al overgenomen door Féju.

Save

Save

Save

Save

Féju is een erkend leerbedrijf

Féju mag zich voortaan een erkend leerbedrijf noemen. Dit keurmerk is ons toegekend door het SBB (Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven). Na een kort certificeringstraject kwam deze week het verlossende bericht dat we vanaf heden een erkend leerbedrijf zijn!

Erkend leerbedrijf

“Féju wil investeren in de volgende generatie. Dat doen we door als leerbedrijf betrokken te zijn bij het opleiden van studenten uit het beroepsonderwijs” aldus Peter van Dijk, die namens Féju als praktijkbegeleider voor de studenten zal fungeren.

“Bij het opleiden van jonge vakmensen is het belangrijk dat het onderwijs en het bedrijfsleven goed samenwerken. Theorie en praktijk moeten op elkaar afgestemd zijn. Mbo-studenten leren veel in de praktijk en daarom bieden wij aan dat ze bij ons kennis kunnen opdoen: professionele stages en leerbanen in het team van Féju.”

Operationeel manager Anton van Dam vult aan: “Dat we nu gecertificeerd erkend leerbedrijf zijn, past goed in ons beleid om meer maatschappelijk verantwoord te ondernemen. We helpen er graag aan mee dat er ook in de toekomst nog goede IT-ers op de arbeidsmarkt rondlopen. Een extra voordeel is dat zij Féju straks al kennen als potentiele werkgever. En andersom: wij leren potentiele collega’s kennen en kunnen de talenten een baan aanbieden na hun leerperiode bij ons. Alleen maar voordelen dus!”

Zoek jij een stage of leerplek?

Wie interesse heeft in een stage of praktijkplek bij Féju kan een mail sturen aan Anton van Dam: anton@feju.nl. Vermeld in je mail wat voor plaats je zoekt, in welke periode én welke studie je volgt. Hopelijk tot binnenkort!

Nieuwsbrief december 2016

De nieuwsbrief van december is uit! U kunt ‘m lezen door te klikken op Nieuwsbrief december16_LR. Veel leesplezier!

Nieuwsbrief december16

 

Save

Féju infosessie VoIP & Hosted Telefonie geslaagd

On-Premise, SIP, voLTE, SDSL… deze en nog veel meer afkortingen kwamen voorbij tijdens de Féju infosessie VoIP & Hosted Telefonie. De aanwezige ondernemers luisterden aandachtig en dronken na afloop gezamenlijk nog een drankje: “Nu begrijp ik ook echt wat dit allemaal inhoudt!”

Op 27 september 2016 hield Féju de tweede informatiesessie van dit jaar. Pieter van Opbergen vertelde de laatste stand van zaken op het gebied van VoIP & Hosted Telefonie. Plús de verwachtingen voor de toekomst.

Hosted bellen of niet?

In jip-en-janneketaal legde hij uit wat het verschil is tussen ADSL, VDSL en SDSL en dat deze dragers zeer belangrijk zijn. Hij gaf een toelichting bij alle telecom afkortingen en vertelde wat de verschillen én de voordelen zijn van de vier typen cloud telefonie die Féju levert: KPN één, Telfort zakelijk, Tele2 en MyConnect.

Ook gaf Pieter een duidelijk advies wanneer het voor organisaties interessant is om hosted ‘uit de cloud’ te bellen en wanneer het kopen van een telefooncentrale een goede oplossing is. Het werd de aanwezigen in de zaal duidelijk dat de ontwikkelingen erg hard gaan.

Bellen over 4G

Pieter sprak zijn verwachting voor de toekomst uit: “Binnenkort gaat alle telefonie over het internet. Heel binnenkort al kunnen we in erg goede kwaliteit bellen over het 4G netwerk, dat heet voLTE. Dan kunnen we heel eenvoudig alle mobiele devices integreren in één bedrijfsnetwerk.”

Hebt u deze infosessie gemist, maar wilt u wel graag op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van telecom? Bel dan met Pieter van Opbergen (013- 511 50 88): hij praat u graag bij.

Féju infosessie

Na afloop werd nog lang nagepraat met een drankje. De ondernemers waren enthousiast over de duidelijkheid die Féju gebracht had: “Het was echt een boeiend verhaal. De volgende keer kom ik weer!”

Dat kan natuurlijk! Féju organiseert regelmatig events voor relaties, om hen bij te praten over actuele ontwikkelingen in automatisering of telecommunicatie. De onderwerpen die wij kiezen, bepalen we door goed te luisteren naar de vragen die onze relaties regelmatig stellen. Deze events zijn bovendien een mooie gelegenheid voor onze relaties om te netwerken.

U bent van harte welkom bij deze events, ook als u geen klant van Féju bent. Wilt u voortaan uitgenodigd worden voor een event? Stuur dan een mailtje naar info@feju.nl, dan houden we u op de hoogte.

event-1-270916

event-2-270916

event-3-270916

event-4-270916

event-5-270916

event-6-270916

event-270916

Save

Pas op voor het encryptievirus

Dagelijks horen wij van relaties dat ze te maken hebben met cryptovirussen, ook wel RansomWare genoemd. De cryptolocker slaat als een razende om zich heen! In dit artikel vertellen wij u wat het is en wat u kunt doen om uw organisatie te beschermen.

Encryptievirus: wat is het?

Een encryptievirus is een RansomWare of ook wel Cryptoware. Deze vorm van malware zorgt ervoor dat bestanden worden versleuteld, waardoor het niet meer mogelijk is om deze bestanden te gebruiken. Bovendien moet u betalen om de versleuteling weer ongedaan te maken.

cryptolocker-2-0

Encryptievirus: hoe werkt het?

Er worden mails verstuurd uit naam van bekende bedrijven zoals DHL, Fedex en UPS, maar ook steeds vaker vanuit bekende relaties waar u dagelijks mee mailt.

De inhoud van de mail is vaak niet van het echt te onderscheiden. U wordt gevraagd op een link te klikken voor meer informatie, of om een bijlage te openen. Als u dit doet, kan het virus worden geïnjecteerd op uw computer en op alles wat zich in hetzelfde netwerk begeeft. Ook de reeds gemaakte back-ups in het netwerk kunnen hierdoor onherstelbaar beschadigd worden.

Het virus verspreidt zich razendsnel en nadat het virus alle bestanden op de achtergrond heeft verminkt, maakt het virus zich bekend: u moet betalen om de versleuteling weer ongedaan te maken.

Er is geen enkele zekerheid dat uw bestanden ook daadwerkelijk ontsleuteld worden. Gerenommeerde beveiligingsbedrijven hebben daarom nadrukkelijk afgeraden te betalen. Hopelijk hebt u een goede back-up van uw bestanden.

Mijn bestanden zijn versleuteld, wat nu?

De verminkte bestanden kunnen niet worden hersteld. Laat het virus zo snel mogelijk verwijderen om daarna de back-up terug te zetten. Is er geen back-up of is uw back-up onvolledig? Ook dan wordt er met klem geadviseerd om niet te betalen. Beter kunt u even bellen met uw contactpersoon bij Féju.

Encryptievirus: wat kunt u proactief doen?

Voorkomen is altijd beter dan genezen! Daarom hebben wij de volgende tips voor u:

  • Een goed beveiligd systeem is enorm belangrijk.
  • Daarnaast is het zeer belangrijk dat u als gebruiker goed oplet wat u naar binnen haalt (lees: waar u op klikt met de muis).
  • U kunt bepaalde type bestanden laten blokkeren zodat mails met dit type bijlagen niet langer binnenkomen.
  • Zorg dat iedereen binnen uw organisatie bewust is van de gevaren van deze RansomWare!

Het belang van een goede back-up

Hier blijkt maar meer hoe belangrijk een goede back-up is. Controleer uw back-up regelmatig en zorg dat uw back-up ook buitenshuis wordt gebracht (bijvoorbeeld online back-up). Synchronisatie door OneDrive of Dropbox oplossingen is vaak niet toereikend!

Controleer ook of uw bestanden daadwerkelijk teruggezet kunnen worden vanuit de back-up. Heel vaak is de back-up ‘successful’ of ‘completed’ maar blijken de bestanden bij het terugzetten toch corrupt of blijkt de back-up job niet toereikend en onvolledig.

Hebt u nog vragen, of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met uw vaste Féju contactpersoon of bel (013) 511 50 88. Wij informeren u graag!

Save

Save

Welkom Peter van Dijk

Sinds vorige week versterkt Peter van Dijk het Féju team als Medewerker Planning & Support. Omdat u regelmatig met hem te maken kunt krijgen, leek het ons goed als u alvast wat meer over hem weet. Hieronder zijn introductie.

Leuk dat ik mezelf mag voorstellen! Mijn naam is Peter van Dijk en ik ben op 9 mei 2016 bij Féju ICT Groep en Telecommunicatie in dienst getreden als Medewerker Planning & Support. Ik ga fungeren als sleutelfiguur tussen relaties, consultants en de interne organisatie.

In 1970 ben ik geboren in Teteringen en nog steeds woon ik in dit prachtige dorp tezamen met mijn vrouw Ineke en onze twee kids Timon (16) en Kiara (13).

In mijn vrije tijd ben ik regelmatig op mijn mountainbike te vinden in de bossen van Dorst en Teteringen. Daarnaast speel ik slagwerk in de leukste en gezelligste pretband van Brabant, namelijk Pretband De Klepzijkers.

Na het afronden van diverse studies in de gezondheidszorg ben ik gaan werken als allround verzorgende en vervolgens als verpleegkundige-A in Breda. Naast mijn toenmalige hobby’s volleyballen, tennissen, musiceren en krachtsport vond ik het ook leuk om pc’s hardware- en softwarematig te configureren en te repareren, maar ook om kleine netwerkjes te bouwen voor familie, vrienden en kennissen. Gezien dit in de loop der jaren steeds meer mijn aandacht begon te trekken heb ik in 1999 besloten om van mijn hobby mijn werk te maken en heb ik de overstap gemaakt naar de ICT. Eerst als netwerk engineer en vanaf 2004 als Planner & Support Professional.

Nu, 17 jaar verder met een rugzak vol ICT-kennis en –ervaring, heb ik een nieuwe uitdaging gevonden en ga ik met veel plezier het Supportteam bij Féju versterken.

Ik kijk ernaar uit om hier aan de slag te gaan en mijn kennis en ervaring te delen met het team. Ik hoop uiteraard ook weer veel te leren van de expertise die bij het team al aanwezig is.

Het mooie van dit vak is, dat geen enkele dag hetzelfde is; elke klant is anders en je weet nooit van tevoren wat voor storing gemeld wordt.

Ik sta u graag telefonisch te woord en zal u helpen met al uw ICT-vragen.

Tot horens!
Peter van Dijk

Medewerker Planning & Support

Welkom Pieter de Bruijn

We hebben weer een nieuwe medewerker in ons team: van harte welkom Pieter de Bruijn! We verwachten dat Pieter met u al snel ‘de juiste klik’ zal hebben. Hier alvast een korte kennismaking:

Hallo!
Mijn naam is Pieter de Bruijn en per 1 april 2016 (en dat is géén geintje!) als salesmanager in dienst bij Féju ICT Groep en Telecommunicatie.
Ik ben in 1984 geboren in Breda en opgegroeid in het dorpje Teteringen. Na 31 jaar woon ik nog steeds altijd in Teteringen. Mijn vriendin Kelly en ik ambiëren hetzelfde vak, namelijk ICT. Daar waar zij technisch is, ben ik de commerciële weg ingeslagen!

Gedurende mijn studies heb ik regelmatig voor verschillende keuzes gestaan, waardoor ik diverse beroepen en functies heb weten te bekleden. Ooit gestart als verpleegkundige in het ziekenhuis, opgevolgd door een studie ICT-beheer en uiteindelijk in Tilburg de opleiding Gezondheidszorg Technologie als derde opleiding succesvol afgerond.

Inmiddels ben ik al 5 jaar commercieel actief binnen de ICT sector, waarbij ik een breed spectrum aan klantgroepen met enorm veel plezier heb mogen bedienen. Zelfs met mijn collega Anton van Dam, heb ik al eerder 2 jaar met enorm veel plezier en succes samen mogen werken. En nu dus weer opnieuw!

Als persoon ben ik erg toegankelijk en ik denk met u mee wanneer het niet standaard past “binnen the box”. Dit ga ik voortzetten bij Féju, waar een mooie club aan zeer kundige collega’s staan te popelen om mij aan u voor te stellen!

Uiteraard heb ik buiten Féju ook mijn bezigheden. In het weekend ben ik regelmatig te vinden in de prachtige bossen van Teteringen en Dorst, waarbij ik mijzelf tot het uiterste drijf op mijn mountainbike. Uitrustend van een goede fietssessie, kan ik ook mijn ontspanning vinden in de vorm van het luisteren naar muziek, het kijken van diverse series en-/of films of het bezoeken van evenementen.

Komende jaren ga ik met mijn collega’s ervoor zorgen dat we up-to-date blijven in deze snel ontwikkelende markt en gaan we er gezamenlijk voor zorgen dat onze relaties zo optimaal mogelijk van onze producten en diensten binnen ons portfolio gaan of blijven profiteren.

Aan mij rest niets anders dan te zeggen “tot snel”, waarbij het aan mij de schone taak is om u als persoon en organisatie beter te leren kennen!

Met vriendelijke groet,

Pieter de Bruijn
Sales Manager

Cloud computing

Regelmatig krijgen wij de vraag: wat is cloud nou eigenlijk precies en wat zijn de voordelen en nadelen ervan? Hieronder vertellen wij u in een notendop wat u écht moet weten.

Wat is cloud computing?

cloudwolk

Cloudcomputing, vaak afgekort als cloud, is een term die steeds breder gebruikt wordt. Bij cloud-oplossingen wordt ICT als dienst aangeboden via het internet vanaf een cloudserver. U kunt op afstand inloggen op deze server. De term cloud is bedacht omdat internet niet tastbaar is, net als een wolk.

Om het wat concreter voor u te maken, noemen we enkele kenmerken die cloud zo populair hebben gemaakt.

De voordelen van cloud diensten

  • Hardware, software en gegevens worden aan u beschikbaar gesteld op aanvraag. Zo beschikt u over een ‘eigen’ virtuele infrastructuur die schaalbaar is in omvang en mogelijkheden: u neemt de hoeveelheid vermogen af die u nodig hebt en schakelt naar behoefte capaciteit in- of uit.
  • Kostenefficiënt: omdat u alleen betaalt voor wat u afneemt.
  • Geen investeringen: u hebt geen kosten voor (onderhoud aan) hardware en software.
  • Zekerheid qua continuïteit: bij een onverwachte, sterke toename in het dataverkeer kan de cloud flink worden opgeschaald, zodat uw voorzieningen betrouwbaar blijven.

Drie soorten cloud

Cloud oplossingen kunnen onderverdeeld worden in drie soorten:

  • Private cloud: een afgescheiden (dedicated) ICT-omgeving, gebouwd op een infrastructuur die alleen voor úw activiteiten gebruikt wordt en die wordt gehost in het datacenter van Féju. Bijvoorbeeld: virtuele servers.
  • Public cloud: een kosteneffectieve oplossing waarbij u infrastructuur deelt met andere gebruikers. Bijvoorbeeld: email via Hosted Exchange.
  • Hybrid cloud: een oplossing die het beste van beide biedt. Bijvoorbeeld: private cloud voor veilige en betrouwbare business applicaties, gecombineerd met public cloud voor betaalbare en schaalbare email.

Cloud op maat

Werken in de cloud is een grote trend. Toch zijn er een aantal zaken waarmee u rekening moet houden wanneer u overgaat op cloudvoorzieningen. Globaal komt het erop neer dat de clouddiensten die u inschakelt, perfect moeten passen bij uw organisatie en uw werkprocessen. Ook de kwaliteit en continuïteit moeten veel aandacht krijgen, zodat deze gewaarborgd kunnen worden.

Ook de veiligheid is van groot belang, zeker sinds de nieuwe wet datalekken van kracht is. Wellicht zetten uw medewerkers nu regelmatig gegevens in Dropbox, wat niet optimaal veilig is.

Daarom bieden wij u altijd een cloud-oplossing op maat. We inventariseren vooraf uw situatie en adviseren vervolgens een oplossing die optimaal past bij uw organisatie.

Enkele voorbeelden hiervan kunt u lezen in de cases die we beschreven hebben over de clouddiensten die we bij onze relaties AtlantisZorg en Floris’Hand hebben geïmplementeerd.

cloud

Féju Cloud Opslag

Een van de populairste clouddiensten is Féju Cloud Opslag. Door middel van een online fileserver kunt u (online) files delen met collega’s, relaties en leveranciers. Het is een systeem waarmee u 24×7 vanaf ieder device (dus smartphone, tablet, laptop en pc) toegang heeft tot uw data.

Met deze oplossing deelt u eenvoudig files van iedere grootte online, zonder dat daarvoor een applicatie van een derde partij nodig is. U kunt:

  • Een file eenvoudig delen door er op te klikken
  • Nauwkeurig alle rechten instellen voor verschillende gebruikers
  • Gemakkelijk samenwerken met leveranciers en relaties met de Outlook plug-in.

Féju Cloud Opslag is ontworpen om onderweg gemakkelijk bij al uw bestanden te kunnen en om eenvoudig bestanden uit te wisselen met relaties, collega’s en leveranciers. Waar u zich ook bevindt en met welk apparaat u ook werkt.

Als u op kantoor aan het werk bent, merkt u niet direct dat u in de cloud aan het werken bent. Wel de voordelen van de cloud maar niet de nadelen, dat is de kracht van Féju Cloud Opslag.

Andere cloud oplossingen

Féju is u ook graag van dienst met:

  • Féju 2Factor Authenticatie: meer persoonlijke en beter beveiligde authenticatievorm voor het inloggen op uw netwerk, uw (eigen) Cloud, uw website, uw intra- of extranet, enzovoort.
  • Féju Online Back-up: moderne en geavanceerde manier om een back-up te maken en ‘buitenshuis’ te bewaren.
  • Féju Mobile Device Management: voor het veiliger en effectiever beheren van de smartphones, tablets, laptops en pc’s in uw organisatie.
  • Féju Cloud Desktop: toegang tot uw bureaublad, programma’s en bestanden, overal en vanaf ieder device, zeer flexibel en zonder onderhoud (ook wel DaaS genoemd).
  • Féju Office365: combinatie van Hosted Exchange, MS Office applicaties en Online SharePoint zodat u altijd en overal kunt werken met de cloud versies van deze Microsoft diensten.

We hopen u hiermee meer inzicht te hebben gegeven in cloud computing en de mogelijkheden ervan. Wilt u weten wat cloud-oplossingen kunnen betekenen voor uw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact op met onze sales afdeling via 013 511 50 88 of sales@feju.nl. Wij adviseren u graag.

Wat u écht moet weten over cloud computing

Regelmatig krijgen wij de vraag: wat is cloud nou eigenlijk precies en wat zijn de voordelen en nadelen ervan? Hieronder vertellen wij u in een notendop wat u écht moet weten.

Wat is cloud computing?

Cloudcomputing, vaak afgekort als cloud, is een term die steeds breder gebruikt wordt. Bij cloud-oplossingen wordt ICT als dienst aangeboden via het internet vanaf een cloudserver. U kunt op afstand inloggen op deze server. De term cloud is bedacht omdat internet niet tastbaar is, net als een wolk.

Om het wat concreter voor u te maken, noemen we enkele kenmerken die cloud zo populair hebben gemaakt.

De voordelen van cloud diensten

  • Hardware, software en gegevens worden aan u beschikbaar gesteld op aanvraag. Zo beschikt u over een ‘eigen’ virtuele infrastructuur die schaalbaar is in omvang en mogelijkheden: u neemt de hoeveelheid vermogen af die u nodig hebt en schakelt naar behoefte capaciteit in- of uit.
  • Kostenefficiënt: omdat u alleen betaalt voor wat u afneemt.
  • Geen investeringen: u hebt geen kosten voor (onderhoud aan) hardware en software.
  • Zekerheid qua continuïteit: bij een onverwachte, sterke toename in het dataverkeer kan de cloud flink worden opgeschaald, zodat uw voorzieningen betrouwbaar blijven.

 

Drie soorten cloud

Cloud oplossingen kunnen onderverdeeld worden in drie soorten:

  • Private cloud: een afgescheiden (dedicated) ICT-omgeving, gebouwd op een infrastructuur die alleen voor úw activiteiten gebruikt wordt en die wordt gehost in het datacenter van Féju. Bijvoorbeeld: virtuele servers.
  • Public cloud: een kosteneffectieve oplossing waarbij u infrastructuur deelt met andere gebruikers. Bijvoorbeeld: email via Hosted Exchange.
  • Hybrid cloud: een oplossing die het beste van beide biedt. Bijvoorbeeld: private cloud voor veilige en betrouwbare business applicaties, gecombineerd met public cloud voor betaalbare en schaalbare email.

 Cloud op maat

Werken in de cloud is een grote trend. Toch zijn er een aantal zaken waarmee u rekening moet houden wanneer u overgaat op cloudvoorzieningen. Globaal komt het erop neer dat de clouddiensten die u inschakelt, perfect moeten passen bij uw organisatie en uw werkprocessen. Ook de kwaliteit en continuïteit moeten veel aandacht krijgen, zodat deze gewaarborgd kunnen worden.

Ook de veiligheid is van groot belang, zeker sinds de nieuwe wet datalekken van kracht is. Wellicht zetten uw medewerkers nu regelmatig gegevens in Dropbox, wat niet optimaal veilig is.

Daarom bieden wij u altijd een cloud-oplossing op maat. We inventariseren vooraf uw situatie en adviseren vervolgens een oplossing die optimaal past bij uw organisatie.

Enkele voorbeelden hiervan kunt u lezen in de cases die we beschreven hebben over de clouddiensten die we bij onze relaties AtlantisZorg en Floris’hand hebben geïmplementeerd.

Féju Cloud Opslag

 

Een van de populairste clouddiensten is Féju Cloud Opslag. Door middel van een online fileserver kunt u (online) files delen met collega’s, relaties en leveranciers. Het is een systeem waarmee u 24×7 vanaf ieder device (dus smartphone, tablet, laptop en pc) toegang heeft tot uw data.

Met deze oplossing deelt u eenvoudig files van iedere grootte online, zonder dat daarvoor een applicatie van een derde partij nodig is. U kunt:

  • Een file eenvoudig delen door er op te klikken
  • Nauwkeurig alle rechten instellen voor verschillende gebruikers
  • Gemakkelijk samenwerken met leveranciers en relaties met de Outlook plug-in.

 

Deze oplossing is ontworpen om onderweg gemakkelijk bij al uw bestanden te kunnen en om eenvoudig bestanden uit te wisselen met relaties, collega’s en leveranciers. Waar u zich ook bevindt en met welk apparaat u ook werkt.

Als u op kantoor aan het werk bent, merkt u niet direct dat u in de cloud aan het werken bent. Wel de voordelen van de cloud maar niet de nadelen, dat is de kracht van Féju Cloud Opslag.

 

Andere cloud oplossingen

Féju is u ook graag van dienst met:

  • Féju 2Factor Authenticatie: meer persoonlijke en beter beveiligde authenticatievorm voor het inloggen op uw netwerk, uw (eigen) Cloud, uw website, uw intra- of extranet, enzovoort.
  • Féju Online Back-up: moderne en geavanceerde manier om een back-up te maken en ‘buitenshuis’ te bewaren.
  • Féju Mobile Device Management: voor het veiliger en effectiever beheren van de smartphones, tablets, laptops en pc’s in uw organisatie.
  • Féju Cloud Desktop: toegang tot uw bureaublad, programma’s en bestanden, overal en vanaf ieder device, zeer flexibel en zonder onderhoud (ook wel DaaS genoemd).
  • Féju Office365: combinatie van Hosted Exchange, MS Office applicaties en Online SharePoint zodat u altijd en overal kunt werken met de cloud versies van deze Microsoft diensten.

 

We hopen u hiermee meer inzicht te hebben gegeven in cloud computing en de mogelijkheden ervan. Wilt u weten wat cloud-oplossingen kunnen betekenen voor uw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact op met onze sales afdeling via 013 511 50 88 of sales@feju.nl. Wij adviseren u graag.

Save

Save

Save