1 minuutje met… Stef Brooimans

He’s making IT happen

Onze Féju’ers; ze zijn dag in dag uit in de weer om heel Nederland van de best mogelijke ICT-oplossingen te voorzien. Om wat meer gezicht te geven aan diegenen met wie verbinding tot stand kan komen, geven wij ze één voor één het woord. Vliegensvlug, want de familie is groot. Vandaag in 1 minuutje met: accountmanager Stef Brooimans. Over hem als persoon en het werk waar hij nog dagelijks mee in ‘de clouds’ is. Nieuwsgierig naar de werkzaamheden waar Stef van ‘aan’ gaat én de activiteiten die juist voor heuse errors zorgen? Dat en meer lees je hier.

Stef, om maar meteen te ‘booten’: wat brengt jou bij Féju in huis?

In 2018 was Albert op zoek naar nieuw meubilair voor in zijn ‘Oakroom’: de eerste meeting room in het kantoorpand van Féju. Bij één van de interieurbedrijven die hij bezocht liep hij Rob tegen het lijf. Albert vroeg hem of hij nog iemand kende voor het invullen van een openstaande telecomvacature. Dat bleek een goede zet, want en week later stond onze kennismaking gepland en niet veel later was ik officieel ‘aan boord’.

Wat doe je daar zoal?

Mijn voornaamste taken zijn het beheren van de relaties waarvoor we telecom verzorgen. En uiteraard het zoeken naar (potentiële) relaties waarvoor we dat nog niet doen. Daarnaast houd ik me zo nu en dan bezig met het creëren van content voor onze socialmediakanalen. Ook ben ik graag betrokken bij de evenementen die we organiseren. Kortom: een manusje-van-alles.

Sinds wanneer is dat het geval?

Vandaag (1 juni) alweer 6 jaar.

Wat trekt jou zo aan in werken in deze branche?

Telecom is een ruim begrip. Het beslaat allang niet meer alleen uit bellen via een vast toestel. Het is vaste en mobiele telefonie via een (mobiel) device en headset, middels software op een laptop zoals Teams. Maar dat is nog niet alles. Zo vallen ook zaken als de intercom bij de voordeur en verschillende conferentie- of presentatieoplossingen in het telecomstraatje. Dat maakt mijn werk afwisselend!

En waarom specifiek bij Féju?

Direct al bij de eerste kennismaking voelde ik een klik met Albert en de collega’s. En dat wat ik toen ervoer, ervaar ik vandaag de dag nog steeds. Alles klopt hier en is fijn geregeld.

Is het alleen maar hard werken? Of heb je ook voldoende tijd om op te laden?

De combinatie van hard werken, humor tussen collega’s en op z’n tijd een vakantie inplannen maakt dat de tijd vliegt.

Hoe doe je dat laatste het liefst?

Op verschillende manieren. Van motor rijden en drone vliegen tot erop uitgaan met mijn gezin.

Met welke zaken op de planning slinger jij jouw computer vol enthousiasme aan?

De diversiteit aan werkzaamheden in mijn takenpakket maakt dat ik mijn werk met veel plezier doe. Zo bezoek ik het ene moment mooie relaties, werk ik daarna offertes en opdrachten uit. Om vervolgens op een ander moment content te creëren. Eigenlijk weet ik aan het einde van een werkdag pas écht hoe die eruitzag.

En welke activiteiten zou je wel willen deleten uit je agenda?

Je ontkomt er niet aan, maar dat zijn dan toch wel de administratieve zaken.

Waar sta jij bij collega’s en klanten om bekend?

Om mijn punctualiteit en creativiteit. Daarnaast is niets te veel gevraagd, aldus mijn salescollega’s.

En wat weten zij juist niet van jou?

Haha, nou volgens mij kennen ze me inmiddels wel een beetje…

Gewetensvraag: hoe is de ICT bij jou thuis geregeld? Tot in de puntjes? Of gebeurt het vooral op je werk?

Vooral op het werk. Maar ook in huis heb ik een prima internetverbinding en wifi voor wat thuiswerk of het streamen van een film of serie.

Welke naam heeft jouw wifinetwerk daar?

Niets bijzonders, gewoon de standaard wifinaam die de modem uitgeeft. Uiteraard wel met een gedegen wachtwoord.

En om met een stukje educatie te eindigen: wat is volgens jou dé ICT-tip die iedereen zou moeten weten?

Laat je goed adviseren door je ICT-partner. Die is op de hoogte van de laatste technieken en mogelijkheden. Zo blijft ook jouw organisatie áltijd up-to-date!