Féju kerstfeest 2020

Het Féju kerstfeest was dit jaar anders, maar niet minder bijzonder. Alle collega’s werden feestelijk ontvangen bij Auberge du Bonheur in Tilburg. Terwijl zij in hun auto bleven zitten, werden ze verwend met een glas bubbels, amuses, alcoholvrije gluhwein, bitterballen en ga zo maar door. (meer…)

Thuiswerken: een snel en efficiënt werkproces inrichten

Thuiswerken maakt samenwerken lastiger. Hoe richt je je werkprocessen zo in dat er toch korte lijntjes zijn tussen collega’s? Hoe zorg je dat collega’s toch even snel kunnen sparren, elkaar blijven helpen en hun kennis blijven delen? Die vragen krijgen wij regelmatig van onze relaties. Daarom vertellen we hieronder hoe wij dit bij Féju hebben ingericht.

Vóór de coronacrisis, liep je even snel naar een collega om iets te vragen. Nu komt het voor dat je die collega wekenlang niet (live) ziet. Je stuurt een mailtje, krijgt een mailtje terug en zo kan dat weken doorgaan. Wanneer je snel iets wilt terugvinden, is dat niet eenvoudig. Ellenlange mailconversaties in overvolle mailboxen, vaak niet gearchiveerd per project. Herkenbaar? Daar gaat veel kostbare tijd verloren. Bovendien verdwijnt het teamgevoel. Gelukkig kan het anders.

Samenwerken op afstand

Een deel van onze collega’s is vrijwel altijd buiten de deur. Dat was vóór corona al zo en daar zijn we bij Féju aan gewend. Met hen communiceren we altijd op afstand. Consultant Roel Marcus bijvoorbeeld, reist de hele week van relatie naar relatie en komt soms wekenlang niet op kantoor. Toch heeft hij heel regelmatig contact met collega’s van verschillende afdelingen en hij deelt zijn kennis met het hele team.

Onze consultants, maar ook collega’s van support, planning en sales werken nu veel thuis. De grotere afstand, letterlijk en figuurlijk, zorgt ervoor dat zij minder contact hebben met elkaar. Operationeel manager Anton van Dam vertelt: “We beseffen dat het korte praatje bij de koffieautomaat eigenlijk heel waardevol was. Gezellig, maar ook functioneel. Tijdens het thuiswerken, gingen we steeds meer communiceren via WhatsApp. Direct met een collega, maar ook in de Féju appgroep. Het nadeel daarvan is, dat het onoverzichtelijk is. We hadden behoefte aan meer structuur. Daarom hebben we de afgelopen maanden onze werkwijze voor thuiswerken steeds verder geprofessionaliseerd. De tools die we daarvoor het meest inzetten zijn Microsoft Teams en Yammer.”

Thuiswerken met Teams chatfunctie

Bij Féju werken mensen van verschillende disciplines samen aan verschillende projecten voor verschillende relaties. “Om snel, eenvoudig en efficiënt te schakelen met collega’s op normale werkdagen gebruiken we Microsoft Teams. Deze tool werkt perfect voor communicatie tussen support, consultants, sales en planning. Je kunt elkaars agenda inzien, documenten delen en op verschillende manieren met elkaar communiceren. Direct één op één, maar ook in een groep. Elke collega heeft Teams als applicatie op zijn of haar werkplek geïnstalleerd staan. Dit start op bij aanvang van het werk en zo ben je de hele tijd bereikbaar en up-to-date.”

Anton licht dit toe aan de hand van een voorbeeld: “Support heeft een vraag en stelt die via MS Teams aan de betreffende consultant. De consultant ziet de vraag binnenkomen – omdat de app altijd actief is op zijn laptop – en beantwoordt deze direct in de chat. En vice versa. Zo hebben ze heel snel en efficiënt contact. Ik besef dat ik hier de ideale wereld schets, want een collega kan natuurlijk op de wc zitten, aan de telefoon of in een bespreking zijn, maar dan reageert hij of zij direct daarna en is de vraag alsnog snel beantwoord. Veel sneller dan per mail.”

Snel schakelen bij een calamiteit

Een situatie waarbij snel schakelen noodzakelijk is, is bij calamiteiten. “In MS Teams hebben we een team aangemaakt voor calamiteiten, dat is met name handig bij storingsdiensten. Hier kun je in één keer je calamiteit droppen bij alle relevante collega’s. Dan krijg je snel reactie en hulp. Er is altijd wel iemand die kan helpen met zijn ervaring, kennis en kunde. We hebben een aantal jongens die vaak snel reageren met een technische oplossing. IT en Telecom werken hierin natuurlijk samen. In de groep zit bovendien de collega die het meest weet van de werkprocessen van de betreffende relatie. Doordat meerdere mensen meelezen, is bovendien iedereen direct op de hoogte. Want soms kan de oplossing voor meerdere relaties belangrijk zijn. Ideaal.”

Kennis delen met Teams

Ook de sales afdeling maakt veel gebruik van Microsoft Teams. Erik-Jan van der Meijs: “We hebben bijvoorbeeld een eigen Wiki ingericht om kennis te delen. Over vrijwel alle producten is informatie te vinden, niet alleen van de leverancier zelf, maar ook gebruikerservaringen. Deze kennis delen we in Teams met collega’s van de andere disciplines, omdat zij dit ook moeten weten. Verder zetten we Teams in voor remote (video)vergaderen en bellen. Intern maar ook met externen. De kwaliteit van de verbinding is erg goed. Bovendien biedt het gemak en gebruiksvriendelijkheid. Niet alleen voor IT’ers”, lacht hij. “Als je een laptop kunt aanzetten, dan kun je dit ook. In het begin van de crisis zagen we nog veel relaties die Zoom gebruikten. Het grote voordeel van Teams ten opzichte van Zoom is de betrouwbaarheid. Daar hoef je bij Teams nooit aan te twijfelen.”

Microsoft Teams meer dan videobellen

Door de corona crisis heeft het gebruik van Microsoft Teams een enorme vlucht genomen. In zes maanden tijd is het aantal dagelijkse gebruikers met 50% gegroeid naar 115 miljoen mensen wereldwijd, zo maakte Microsoft bekend vorige week bekend. Anton: “Teams ontwikkelt zich tot een allround applicatie die zakelijk gezien alsmaar belangrijker wordt. Je kunt daadwerkelijk samenwerken in teamverband en informatie in één keer delen met iedereen uit het team. Je kunt andere applicaties koppelen waardoor je snel en efficiënt je werk kunt doen. En het daagt je uit om te bekijken hoe je zaken nóg slimmer kunt inregelen met elkaar. Workflows en automatische magische dingen, ik zie het steeds vaker voorbijkomen. Ik ben ervan overtuigd dat mail uiteindelijk verdwijnt en we vooral MS Teams – en alles daaromheen en daaraan vast – gaan inzetten. Omdat ik niet precies weet wanneer, kan ik er geen krat pils opzetten. Maar anders had ik het gedaan!”

Microsoft Yammer

Naast Teams wordt bij Féju steeds meer gebruik gemaakt van Yammer. Deze Microsoft tool is minder bekend, maar zeker de moeite waard. Anton: “Dit is voor Féju de plek waar we informatie delen met elkaar. Teams gebruiken we voor dagelijkse business en projecten, Yammer meer voor algemene zaken. Bedoeld voor een specifieke groep of voor iedereen. Daarvan krijg je geen push notificaties en je hoeft er ook niet elke dag te zijn. Maar het is wel interessant om gedurende de week eens te bekijken.”

In Yammer wordt verschillende soorten info gedeeld: “Informatie die leuk, relevant en interessant is, maar minder urgent. Het is een plek waar je leuke content kunt vinden én delen over je collega’s of ontwikkelingen binnen ons bedrijf. Complimenten, of interessante artikelen om anderen beter te maken. Of privézaken, zoals de collega die ons op de hoogte hield toen hij op het punt stond om vader te worden. Natuurlijk delen we er ook regelmatig geinige dingen. Je kijkt op Yammer op een moment dat je daar zelf behoefte aan hebt en tijd voor hebt. Want je wilt natuurlijk geen leerzame of lollige dingen missen!”

Meer informatie

Beide Microsoft tools zijn beschikbaar als app op je telefoon én computer en ook via de browser van je telefoon en computer. Wil je deze snelle en efficiënte manier van samenwerken inpassen in jouw organisatie? Even sparren kan altijd. Bel gerust met één van onze consultants. We helpen je graag met advies en implementatie.

 

Lees ook:
Thuiswerken: 6 tips voor je thuiswerkplek
Efficiënt en comfortabel thuiswerken: wat heb je nodig?
“Microsoft Gold Partner, daar zijn we heel trots op!”

Thuiswerken: 6 tips voor je thuiswerkplek

Thuiswerken is de norm voor de komende weken, misschien wel maanden. Een goed ingerichte thuiswerkplek zorgt ervoor dat medewerkers de komende maanden efficiënt kunnen werken; dat vergroot de productiviteit! Wij geven graag enkele tips om de thuiswerkplek beter in te richten.

Thuiswerk tips

  • Overleggen op afstand doen we de hele dag. Dan is het belangrijk dat dit soepel verloopt, zonder haperingen en irritatie. Wij adviseren Teams: dat biedt naast (beeld)bellen nog meer mogelijkheden om comfortabel online samen te werken. De tool is bijvoorbeeld te integreren met workflows, planners en je Power Bi dashboard.
  • Nu je medewerkers hun laptop mee naar huis hebben genomen, is beveiliging nog belangrijker. Denk aan beveiliging van de wifi-verbinding, een VPN-verbinding, anti-virus software en gegevens veilig opslaan.
  • Denk ook aan de beveiliging van tablets en smartphones, want die worden thuis ook meer gebruikt.
  • De ideale laptop voor thuiswerken is snel én licht. Het is bovendien belangrijk te kiezen voor een laptop die aansluit bij de taken die jij ermee uitvoert. Irritaties over je laptop kosten onnodig veel energie. Dus is jouw laptop traag? Of te zwaar om steeds mee te nemen? Vervang ‘m dan nu. Je zult er nog veel mee moeten werken de komende tijd.
  • Ook praktisch voor thuis: een tweede monitor. Je kunt twee programma’s naast elkaar zien, hebt groter beeld en werkt sneller. Bovendien is het beter voor je werkhouding. Urenlang voorovergebogen naar je laptopscherm turen, is slecht voor je nek.
  • Wil je snel inzien welke collega telefonisch bereikbaar is? En mobiel bellen terwijl het nummer van de zaak in beeld verschijnt? Dat kan allemaal met Féju 3CX. Deze oplossing, waarmee je ook kunt videobellen en chatten, is ook nog eens verrassend voordelig!

Thuiswerk advies

We hebben nog veel meer adviezen. Féju heeft in de afgelopen maanden veel bedrijven geholpen aan betere thuiswerkplekken. Wij adviseren je graag over de tools die je kunt inzetten om productiever en veiliger te werken. Adviezen die passen bij de werkprocessen in jouw bedrijf. Bel voor een vrijblijvend advies: 013- 511 50 88.

Naar volgende nieuwsbericht

“Microsoft Gold Partner, daar zijn we heel trots op!”

Tijdens de corona periode heeft Féju geïnvesteerd in het nog verder bijspijkeren van de kennis binnen het team. “Om onderscheidend te blijven, willen wij dat alle collega’s beschikken over een hoog kennisniveau. Op die manier kunnen wij onze kwaliteit waarborgen voor onze relaties”, legt Albert Jakobsen uit. “De afgelopen maanden hebben meerdere collega’s certificeringen behaald in verschillende vakgebieden. Een voorbeeld daarvan zijn de vele certificeringen voor Microsoft, wat resulteerde in de Microsoft Gold Partner status voor de Féju ICT Groep als geheel. Een fantastische teamprestatie, die gevierd mocht worden!” Hieronder vertellen we om welke certificeringen het gaat en vooral: wat u daar aan hebt!

Bij Féju zijn of worden alle ICT-consultants opgeleid in de Microsoft leer. Zij behalen certificaten voor Microsoft 365, maar ook voor de andere kennisgebieden, zoals Windows Server. Alle behaalde Microsoft certificeringen moeten blijvend onderhouden worden om deze ook na de maximale geldigheid van twee jaar aan te houden.

Pieter de Bruijn, Sales Manager: “Niet iedereen beseft dat Microsoft zelf alleen producten beschikbaar stelt. Het adviseren in de keuze voor een product en vervolgens het implementeren van de oplossing, daar heeft Microsoft haar partners voor. Hoe hoger de status van het partnership, hoe beter het advies dat u kunt verwachten.”

De consultants beginnen (meestal) op het Fundamentals niveau, stromen door naar Associate en sommigen gaan door tot het niveau van Expert. “Met deze cyclus verzekeren we onszelf van het paraat hebben van alle relevante én recente kennis en expertise voor onze consultants. Zij hebben aantoonbaar brede en diepgaande kennis van alle facetten van Microsoft 365 en van de nieuwste technieken. Als Féju-relatie krijgt u dus een allround advies.”

Microsoft_Expert

Nick van den Heiligenberg was de eerste die het hoogste niveau behaalde en al snel volgde Maarten van Esch. Zij hebben de afgelopen maanden keihard gestudeerd en al hun examens gehaald. Nu mogen zij zich Microsoft 365 Enterprise Administrator Expert noemen. Marco, Rick en Raimo behaalden het Associate niveau; Tom, Orlando, Rudy en Bjorn het Fundamentals niveau. De andere consultants zijn bezig met Fundamentals en ook onze collega’s op de sales afdeling gaan geschoold worden tot het Fundamentals niveau, zodat zij nog beter worden in hun advisering.

Microsoft Gold partner

Met alle behaalde certificeringen mag de Féju ICT Groep zich voortaan Microsoft Gold partner noemen. Er zijn niet veel ICT-dienstverleners die deze Microsoft status hebben. “Dit partnership toont aan dat we écht veel verstand van zaken hebben op het gebied van Microsoft producten en diensten. Bovendien biedt dit voordelen waarmee we onze dienstverlening nog verder kunnen verbeteren. Als Gold partner hebben we nog kortere lijntjes met Microsoft en kunnen we eenvoudiger Microsoft zaken implementeren en organiseren. We worden eerder op de hoogte gebracht van vernieuwingen. Met deze meest actuele kennis van het Microsoft portfolio, kunnen we onze relaties nog beter proactief informeren en adviseren”, vertelt Pieter de Bruijn trots.

Microsoft Gold Partner

“We gaan steeds meer werken als Managed Service Provider (MSP), waardoor we vaker alles-in-één diensten aanbieden, zoals Microsoft 365, maar ook tal van andere producten en diensten. Door dit alles kunt u de producten en diensten van Microsoft én andere partijen volledig benutten en krijgt u ook daadwerkelijk waar u behoefte aan hebt.”

Sophos Gold partner

Cybercrime is elke dag in het nieuws. Een goede security oplossing is onmisbaar, dat is wel gebleken. “Om de hoogste kwaliteit te kunnen bieden voor onze relaties, werken we samen met Sophos. Ook hier hebben we de certificering op zeer hoog niveau: we zijn Sophos Gold partner. Die zijn er maar 40 in Nederland. Daar zijn we dan ook erg trots op.”

Pieter vertelt verder: “Ook deze Gold status toont aan dat we zeer brede kennis hebben, waarmee we onze relaties optimaal kunnen adviseren over een oplossing. We stemmen de security af op de ICT-omgeving en de werkprocessen van de organisatie. De oplossing moet perfect aansluiten op de serveromgeving of het datacenter, de werkplekken en de manier van werken. Wanneer er veel thuiswerkers zijn, nemen we dat zeker ook mee! Op die manier bepalen we welke security maatregelen nodig zijn, dat is dus altijd maatwerk.”

sophos_gold_partner

“Het vinden van de juiste balans is heel belangrijk: we willen de ICT-omgeving heel veilig maken maar natuurlijk ook werkbaar houden! We kunnen alles wel dicht timmeren, maar je moet ook nog fijn kunnen werken. Als wij bijvoorbeeld de firewall achter de internetverbinding dicht zetten, dan loop je het risico dat je bepaalde websites niet kunt benaderen en bepaalde bestanden niet kunt downloaden. Daarom bekijken we per klant wat nodig is en zetten we alleen open wat de klant nodig heeft. Dat is zo veilig mogelijk en toch werkbaar.”

HP Inc. en HP Enterprise Silver partner

“HP is bij veel van onze relaties vooral bekend van de printers, pc’s, laptops, werkplekken en randapparatuur. Die hardware voor de gebruikerskant wordt door HP Inc. geleverd. Daarnaast heb je HP Enterprise voor servers en storage, dus voor de bedrijfskant. We zijn druk bezig om ons partner level nog verder te verhogen bij beide partijen. Ook hier betekent dat kortere lijnen met de fabrikant, zowel sales als technisch gerelateerd. En ook hier houden we onze kennis op peil door het behalen van certificeringen. Niet alleen voor de technische consultants, maar ook voor onze sales mensen. Zij adviseren de juiste oplossing, die vervolgens door de techneuten wordt geïmplementeerd. Op beide gebieden willen we de kennis op hoog niveau houden.”

Aruba Solution Provider Silver partner

“Binnenkort zullen we ook de Silver status behalen bij Aruba Networks, een specifiek onderdeel van HP Enterprise. We hebben al een hele reeks examens afgelegd en moeten er nog eentje voltooien. Aruba is een wereldleidend merk en vooral bekend van de switches en wireless wifi voor grotere omgevingen zoals fabriekshallen en magazijnen. Doordat we Aruba-partner zijn, kunnen we betere prijzen aanvragen en aanbieden aan onze relaties. Ook krijgen we de beste support vanuit de fabrikant, wat resulteert in een zo goed mogelijke implementatie bij de Féju-relatie op locatie. Doordat we alle kennis in huis hebben, kunnen we bovendien betere aftersales en support bieden.”

Pieter heeft nog een tip: “Aruba biedt al jaren een top oplossing voor het hogere segment. Sinds kort hebben ze een nieuwe oplossing: Aruba Instant On. Daarmee kunnen ze dezelfde topkwaliteit bieden in een prijsklasse die geschikt is voor het mkb. Een aanrader!”

 

“Naast de genoemde certificeringen zijn er nog een aantal ‘kleinere’ die een ICT-bedrijf echt onderscheidend maken. Op automatisering hebben we bijvoorbeeld Veeam, VMWare en Barco. En op telecom gebied hebben we 3CX, Unify en Yeastar.”

 

Naar volgende nieuwsbericht

Efficiënt en comfortabel thuiswerken: wat heb je nodig?

Als medewerkers veel thuiswerken, ook in de toekomst, is het belangrijk dat zij productief kunnen zijn. Dat ze efficiënt kunnen werken en dat dit veilig gebeurt. Albert en Pieter vertellen wat je daarvoor nodig hebt. (meer…)

De robotisering van werkprocessen – Féju kennis event

Helaas hebben we dit event geannuleerd, vanwege de huidige ontwikkelingen rond COVID19.  Zodra de situatie het toelaat, zullen we dit event laten doorgaan. Wilt u daarbij zijn? Laat het ons weten, dan sturen we u een uitnodiging.


Féju organiseert regelmatig events voor relaties, om hen bij te praten over actuele ontwikkelingen. Daarvoor kiezen we onderwerpen die grenzen aan ons eigen vakgebied. Deze events zijn bovendien een mooie gelegenheid voor onze relaties om te netwerken. Het eerstvolgende event is op 24 september en zal gaan over de robotisering van werkprocessen.
(meer…)

Waarom je niet zonder Microsoft 365 kunt

Microsoft 365 is een hot topic in de automatisering. Steeds meer bedrijven stappen over naar deze oplossing, die door Microsoft zelf ‘productiviteitscloud’ genoemd wordt. Ook de relaties van Féju willen hier steeds meer van weten. We vroegen Nick van den Heiligenberg, Manager Consultants bij Féju, naar de ins en outs. (meer…)

Unify Circuit app: mobiel bellen vanaf vast nummer

“Ik wil graag dat al mijn mensen bellen vanuit het vaste nummer van mijn bedrijf”. Dat is een wens die wij vaak te horen krijgen bij onze relaties. En natuurlijk hebben we daar een oplossing voor. Daarover lees je meer in dit artikel.

We merken dat steeds meer van onze relaties vooral mobiel bellen. Dat geldt al langer voor de directie en de buitendienst en nu voor steeds meer collega’s. Zeker nu veel mensen thuiswerken, pakken zij heel snel hun mobiel als ze willen bellen. Het nadeel is, dat de klant dan het mobiele nummer ziet, en niet het nummer van je bedrijf.

Unify Circuit app

De Circuit app van Unify is dan ideaal. Met die app zijn alle collega’s bereikbaar op hun interne nummer (van de vaste lijn), ook als ze ‘buiten’ zijn. Dat is dus heel makkelijk met doorschakelen. De telefoniste (of welke collega dan ook) schakelt door naar het interne nummer en de collega neemt op, waar hij ook is. En natuurlijk bellen relaties en leveranciers zelf naar het vaste nummer van het bedrijf, terwijl de collega thuis of in de auto kan opnemen.

Uitbellen met vaste nummer

Een ander groot voordeel is, dat je je relaties kunt bellen met het vaste nummer van het bedrijf, terwijl je thuis of onderweg belt. Dat staat wel zo professioneel! We horen vaak van een directeur dat hij onderweg relaties belt, maar zijn mobiele nummer liever privé houdt. Dan is dit ideaal: je belt met je mobiele telefoon en in het scherm van de ontvanger verschijnt het vaste nummer van het bedrijf.

Uitgebreide mogelijkheden

Dat kan toch ook met de Féju 3CX telefonie omgeving? Dat klopt helemaal. En de Circuit app van Unify heeft nog meer functies die de Féju 3CX app ook heeft, zoals video conference, bestanden delen, chatfunctie en whiteboard. De Circuit app is een uitbreiding op de Unify telefonie oplossing van Féju. Wanneer je die al hebt, is het heel eenvoudig om dit uit te breiden met de app.

Meer over de mogelijkheden kun je lezen in deze Circuit flyer. Je kunt je vragen ook stellen aan Féju telecom specialist Stef Brooimans. Hij vertelt er graag over en hij kan de mogelijkheden laten zien met een demo. Je kunt hem bereiken via +31 (0)13 511 50 88 of s.brooimans@feju.nl.

Naar volgende nieuwsbericht

Féju Drive Through ongekend succes

Albert en Anton organiseerden op donderdagavond 30 april de Féju Drive-through! Iedere Féju collega reed over de parkeerplaats bij Féju en ontving bij iedere ‘halte’ een cadeau. Samen vormden deze cadeaus een zeer uitgebreid BBQ-pakket om van te genieten met familie en vrienden. Lees hieronder de ins en outs en bekijk de foto’s.

 

Omdat we enorm dankbaar zijn voor al die avonden, zaterdagen en zondagen dat er werd doorgewerkt om overal thuiswerkplekken in te richten en laptops, security en andere communicatie-oplossingen te leveren;

Om iedereen een leuke opkikker te geven in de vorm van een toffe BBQ avond (of meerdere!);

Om ook de gezinnen, families en vrienden daarvan te laten meegenieten (omdat zij onze collega’s soms moesten missen in de afgelopen tijd);

Om een aantal van onze goede relaties een leuke order te bezorgen in een periode waarin zij het zakelijk taai hebben;

Om alle Féju collega’s te bedanken voor hun fantastische inzet en flexibiliteit de afgelopen maanden;

Omdat we ons goede kwartaal nu helaas niet gezamenlijk kunnen vieren tijdens de traditionele kwartaalmeeting;

Maar wij de saamhorigheid en teamspirit zeker wel willen vieren mét elkaar;

Omdat het vandaag één jaar geleden is dat Féju 15 jaar bestond (30-4-2019);

En niet als minste omdat Albert Jakobsen en Anton van Dam het hele team een heel groot compliment willen maken…

Féju Drive through 20

Féju Drive Through

Daarom organiseerden Albert en Anton op donderdagavond 30 april de Féju Drive Through! Iedere Féju collega reed over de parkeerplaats bij Féju en ontving bij iedere ‘halte’ een cadeau. Samen vormden deze cadeaus een zeer uitgebreid BBQ-pakket om van te genieten met familie en vrienden, compleet met houtskool en aanmaakblokjes, BBQ-schort, servetten, wijn, vlees, salades, sauzen, kruiden, stokbrood en smeersels. En ook nog een soepje vooraf en aardbeien na!

Deze cadeaus van Féju ontvingen zij uit handen van:

  • Toine Senders – Excellent AGF
  • Ton van Olphen – Van Olphen Viande Select
  • Frank Smulders en Stefan Smulders – Horesca Smulders
  • Maartje Dimmers – Maartje’s Wijnen
  • Jong Food BV
  • Fire-up International b.v.
  • PLUS Peek Heyhoef Tilburg

 

De blije gezichten van de Féju collega’s, die natuurlijk netjes in de auto bleven zitten, waren zó leuk om te zien! Het Brabants Dagblad stuurde zelfs een fotograaf en een verslaggever om hiervan verslag te doen. Het was een ongekend succes!

Video en foto’s: Beeld Werkt

Naar volgende nieuwsbericht

Datto RMM software tool

Je IT-omgeving moet altijd goed werken. Dat is wat wij horen van onze relaties, elke keer weer. Je wilt er blindelings op kunnen vertrouwen. En als er dan een keer iets dreigt vast te lopen, wil je dit vooraf weten zodat problemen voorkomen kunnen worden. Geldt dit ook voor jouw organisatie? Dan is de Datto RMM software tool iets voor jou.

Wat doet de Datto RMM software tool?

RMM staat voor Remote Monitoring en Management. Deze oplossing geeft meer en beter inzicht in je IT-netwerk, ook op afstand. Dat is fijn voor de eindgebruiker (zelfs als die niet of weinig ICT kennis heeft) én voor het management. Dat leggen we hieronder uit. We hebben dit monitoring systeem bij diverse bedrijven geïmplementeerd en zij zijn er stuk voor stuk erg enthousiast over.

Proactief systeembeheer

Nadat we de monitoring tool hebben geïnstalleerd, geeft deze eenvoudig en snel inzicht. Voor jouzelf, maar ook voor onze support afdeling. We kunnen direct zien welke apparatuur actief is in je netwerk. Zo kunnen we je servers en werkplekken (notebooks, tablets, pc’s en Apple computers) en zelfs switches en firewalls in de gaten houden. We checken bijvoorbeeld of overal alle patches tijdig geïnstalleerd zijn en of de virusscanners up to date zijn. Het ‘vollopen’ van opslagcapaciteit wordt tijdig opgemerkt. Féju support houdt dit continu in de gaten en volgt alle uitzonderingen dagelijks op. Zo heb je dus proactief systeembeheer dat gericht is op de toekomst.

Remote support

Remote support kunnen we met deze software tool heel snel en eenvoudig verlenen. Zo verdient de oplossing zich snel terug. Normaal gesproken maken we, samen met de eindgebruiker die een ‘probleem’ meldt, een remote verbinding via Teamviewer. Om een goede verbinding te krijgen, zijn we gemiddeld 5 minuten bezig. Met de Datto RMM software tool gaat dit veel eenvoudiger en binnen enkele seconden. Wij zoeken het gebruikte device op in ons overzicht en nemen het daarna direct over zonder dat de eindgebruiker zelf actie hoeft te ondernemen.

Van onze relaties horen we dat hun medewerkers heel erg tevreden zijn over dit systeem. De eindgebruiker, die niet altijd ICT-technisch onderlegd is, hoeft zelf geen lastige handelingen te ondernemen en dat zorgt voor een fijne gebruikerservaring.

Voordelen van de Datto RMM tool

  • Naast eenvoudig en snel, is deze oplossing ook nog eens veilig;
  • Bovendien integreert dit monitorsysteem naadloos met andere systemen;
  • Zoals gezegd biedt de Datto RMM software tool actueel en accuraat inzicht;
  • Zo kunnen wij proactief systeembeheer bieden;
  • Remote support: de in de portal opgenomen hardware kan direct door ons worden ‘overgenomen’;
  • De monitoring tool biedt uitgebreide, overzichtelijke management rapportages.

Voordelen voor het management

De overzichtelijke managementrapportages die de software tool biedt, geven direct inzicht in je ICT-omgeving. Om een aantal voorbeelden te geven: Je ziet welke medewerker met welk device werkt en hoe oud het device is. Ook zie je welke applicaties zijn uitgerold en of mensen zich houden aan bedrijfspolicies. Via scripting is selfhealing mogelijk. Bovendien kun je snel oplossingsgerichte acties uitvoeren, zonder dat eindgebruikers daar last van ondervinden. Op termijn zal hierdoor het reguliere systeembeheer in minder uren kunnen; zo verdient de tool zich meer dan terug.

Meer informatie?

Wil je meer weten? We verzorgen graag een demo. We vertellen je dan hoe deze oplossing kan samenwerken met jouw IT-infrastructuur en welke voordelen dat gaat opleveren. Neem vrijblijvend contact op met onze adviseurs via 013 511 50 88.

Naar volgende nieuwsbericht