Nijverheidsweg 21, Udenhout |

+31 (0)13 511 50 88

VoIP actie: opvolger van ISDN

KPN heeft aangekondigd te stoppen met ISDN. Het is dus tijd om over te stappen op een alternatief. Voor veel bedrijven is VoIP een goede oplossing. Daarom heeft Féju nu een mooie VoIP actie aanbieding.

Féju Telecommunicatie adviseert om binnenkort over te stappen naar een toekomstbestendige oplossing. De nieuwe communicatievorm heet VoIP (ook wel SIP genoemd).

VoIP voordelen

VoIP is inmiddels een betrouwbare oplossing (mits goed aangelegd). Ook zijn er veel koppelingen mogelijk met andere IP-diensten. De maandelijkse lasten zijn een groot voordeel. Ter vergelijking: een ISDN-2 lijn kost nu ongeveer 36 euro per maand, een VoIP trunk kost slechts 5 euro per maand. Ook de belkosten kunnen flink lager zijn dan u nu gewend bent.

 De voordelen van VoIP:

  • Flink voordeliger dan ISDN.
  • Meer flexibiliteit, bijvoorbeeld in doorschalen.
  • Integratie met andere IP-oplossingen.

 

VoIP actie

Voor MKB-bedrijven met minder dan 20 toestellen, hebben wij nu een tijdelijk aanbod: stap over naar VoIP bij Féju, dan krijgt u van ons een nieuwe telefooncentrale helemaal gratis.

U hoeft geen licenties te betalen en beschikt over gratis keuzemenu’s. Gratis is bij ons ook echt gratis.

Meer weten?
Een algemeen advies over de juiste keuze is lastig te geven. Wij geven u graag een advies op maat over de best passende oplossing voor úw organisatie. Technisch én passend binnen uw budget. Wilt u meer weten? Bel dan met onze telecom-expert Pieter van Opbergen via 013- 511 50 88.

 

Wat zijn de alternatieven?

KPN stopt dus met ISDN. Er bestaan vier mogelijkheden om dit probleem op te lossen:

  1. Wij bouwen uw huidige telefonieomgeving om naar IP.
  2. Wij plaatsen een converter voor uw telefooncentrale.
  3. Wij vervangen uw huidige centrale door een nieuwe centrale.
  4. We bieden een oplossing waarmee u gaat communiceren via de cloud.

 

  1. Uw huidige telefooncentrale ombouwen naar IP

Het kan zijn dat u in het verleden een telefooncentrale hebt gekocht die ingericht is op basis van ISDN, maar die ook IP geschikt is. Dit is de makkelijkste vorm van migreren. Wij kunnen de ISDN lijnen omzetten naar IP en aansluiten op de telefooncentrale. Een werkje van minder dan een halve dag. Het grote voordeel is dat de maandelijkse lasten op uw telefoonrekening flink gaan zakken. Als u deze situatie hebt, dan adviseren wij u om vooral niet te wachten!

  1. Het plaatsen van een converter voor de telefooncentrale

Soms komt het voor dat het vervangen of het ombouwen van de telefooncentrale geen optie is. Dan blijft het feit dat ISDN gaat stoppen: u moet toch een alternatief gaan kiezen. De meest voor de hand liggende optie is dan een ISDN-VoIP converter te plaatsen voor de huidige centrale, waardoor deze verder niet aangepast hoeft te worden. Dit heeft niet onze voorkeur, maar onze adviseur zal u bijpraten over de mogelijkheden en onmogelijkheden.

  1. Uw telefooncentrale vervangen door een VoIP centrale

Dit is de meest voor de hand liggende optie. Uw huidige centrale is wellicht al tien jaar oud, afgeschreven en toe aan de nieuwe technieken. Wij sluiten een nieuwe centrale inclusief nieuwe toestellen aan op uw huidige datanetwerk. Deze centrale kan volledig IP zijn of in een hybride uitvoering geleverd worden. De investering zal naar verwachting ongeveer 175 euro per werkplek bedragen. Maar dat verdient u snel terug.

  1. U gaat bellen in de cloud

De cloud is populair. Het is doorzichtig en flexibel. U hebt geen telefooncentrale meer nodig. Wij zullen eerlijk adviseren of de cloud een geschikte oplossing is voor u. Wij zijn als Telecombedrijf onpartijdig en bieden meerdere typen cloud telefonie aan: KPN één, Telfort zakelijk, Tele2 en MyConnect. We kennen de voor- en nadelen van de diverse systemen en adviseren welke het beste bij u past. Uiteraard met een goede onderbouwing. Daarna is de keuze aan u.


Laat u niets aansmeren

Op dit moment zijn veel bedrijven aan het rondbellen met mooie aanbiedingen. Ze beloven dat ze u gratis overzetten naar een betere oplossing. Misschien bent u ook al gebeld.

Laat u niets aansmeren: deze bedrijven weten niets van uw huidige systeem en uw behoeften. Ze bieden geen oplossing op maat. Wij hebben al een aantal gevallen gezien van bedrijven die ingingen op een aanbod van bijvoorbeeld KPN en die in de problemen kwamen. Uiteindelijk waren zij toch duur uit.

Aan uw ISDN zijn vaak traditionele apparaten gekoppeld: uw nieuwe telefonie oplossing moet daarmee wel kunnen samenwerken! Denk bijvoorbeeld aan:

  • faxmachines
  • deuropeners
  • slagbomen
  • lift-telefoons
  • toegangshekken
  • frankeermachines
  • alarmsystemen
  • modems
  • omroepsystemen
  • pinautomaten


Advies op maat

Daarom is het belangrijk dat u een advies krijgt dat past bij uw organisatie, uw systemen en uw wensen. Wij vertellen u graag over:

  • Veiligheid: Wat zijn de zwakke plekken van VoIP en hoe ga je hier mee om?
  • Nieuwe toepassingen: VoIP biedt nieuwe technieken en toepassingen.
  • Kosten: Besparen met VoIP, is dat vanzelfsprekend?
  • Compatibiliteit: Is uw traditionele apparatuur nog aan te sluiten?
  • Overstappen: Waarmee moet u rekening houden als u overstapt van ISDN naar VoIP?
  • Cloud: Is overstappen naar bellen in de cloud een goed alternatief voor u?

 

Waarom Féju?

Pieter van Opbergen, onze specialist op dit vakgebied, adviseert al over telefonie sinds 1988; sinds de dag dat PTT Telecom privatiseerde in Nederland. Wij hebben de volledige revolutie meegemaakt van draaischijf en analoge lijnen tot de meest geavanceerde VoIP-oplossingen.

Bij Féju bent u op het juiste adres: wij verkopen geen verrassingen. U krijgt een gepast advies van uw vertrouwde partner. Ook hier geldt: Féju, de juiste klik.

Meer informatie?

U ziet het: het is tijd om af te stappen van ISDN. Maar niet voordat u een goed advies hebt ingewonnen bij Féju. Wij vertellen u graag welke oplossing het beste past bij uw wensen, uw budget en uw organisatie. Onze medewerkers komen het u graag vertellen. U kunt een afspraak maken via 013- 511 50 88.